Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

structuur forum

Gestart door conducteur, 19 augustus 2013, 18:54:09 PM

Wil je een herschikking van de structuur op het forum?

Ja!
9 (18%)
Kleine aanpassingen doen!
11 (22%)
Nee! Houden zo!
13 (26%)
Maakt niet uit voor mij!
17 (34%)

Totaal aantal stemmen: 48

PietB

Citaat van: argilla op 24 augustus 2013, 12:11:52 PM
Een modern forum daar hoeven geen sloten te zijn ...ieder zijn zeg laten doen.
Zeer ondemocratisch en dit forum onwaardig.   >:(
Beste Marc,
dit is een heel andere discussie, het ging hier over de structuur.
En een beheerder of moderator kan besluiten iets op slot te zetten, dat is één van zijn taken.
En daar hoeft dan ook nog eens geen verklaring bij gegeven te worden.
Dat heeft niets met democratie te maken.
En ik denk dat het op dit forum wel mee valt hoor die slotjes.
Ik kom op fora waar je er werkelijk gek van wordt.

grt Piet.

argilla

Citaat van: bossie op 24 augustus 2013, 13:09:14 PM
Citaat van: argilla op 24 augustus 2013, 12:11:52 PM
Een modern forum daar hoeven geen sloten te zijn ...ieder zijn zeg laten doen.
Zeer ondemocratisch en dit forum onwaardig.   >:(
Beste Marc,
dit is een heel andere discussie, het ging hier over de structuur.
En een beheerder of moderator kan besluiten iets op slot te zetten, dat is één van zijn taken.
En daar hoeft dan ook nog eens geen verklaring bij gegeven te worden.
Dat heeft niets met democratie te maken.
En ik denk dat het op dit forum wel mee valt hoor die slotjes.
Ik kom op fora waar je er werkelijk gek van wordt.

grt Piet.


dat heeft heel veel te maken met democratie en vrije meningsuiting zo niet alles en behoort tot een structuur van gelijk welk openbaar forum zoals dit forum.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dieselfreak

Democratie is goed, maar met mate. Als iedereen zijn zin doet komt daar gegarandeerd miserie van, er moet altijd iemand zijn die kan ingrijpen als het uit de hand loopt. Dat is in het echte leven zo, en ook op dit forum. Het staat u natuurlijk vrij daar anders over te denken maar dat is mijn mening.
MC

PietB

Citaat van: argilla op 24 augustus 2013, 13:24:51 PM
dat heeft heel veel te maken met democratie en vrije meningsuiting zo niet alles en behoort tot een structuur van gelijk welk openbaar forum zoals dit forum.
Ja Marc, ik begrijp wat je zegt(schrijft) maar ik ben het niet met je eens.

In een samenleving heb je regels en die regels gelden voor iedereen, dat is democratie.
Maar een forum is geen samenleving en ook geen afspiegeling daar van.
Want op een forum zijn mensen verzameld op basis van een gemeenschappelijke intresse en vrijwilligheid.
Dat is heel wat anders.

Je kunt, als je het met de gang van zake niet eens bent, een forum verlaten dat is in een samenleving niet mogelijk.
Een samenleving verlaten is heel wat moeilijker of drastischer.
Daarom is het belangrijk dat er in de samenleving cohesie is onder de leden van deze samenleving.
Want de zwakkeren mogen nooit gedomineerd worden door de sterkeren, daar zijn regels voor nodig.

Neem een forum nou zoals het is, de inrichter zal er vast een bedoeling mee hebben dat het is zo het is.

grt Piet.

Jurgen

Soms zijn er ook gewoon dubbele draadjes en is het beter om op 1 van die draadjes een slotje te zetten zodat er geen 2 dezelfde draadjes gelijktijdig naast elkaar zouden lopen. Meestal wordt er dan ook een link geplaatst naar het draadje waar de discussie verder gezet kan worden.

Ook in draadjes waar gewoon een mededeling geplaatst wordt in verband met het forum hoeft niet gereageerd te worden, denk maar aan de forumregels. Wie niet akkoord is daarmee moet maar ergens anders gaan. In het verkeer kan je ook niet zomaar regels gaan wijzigen of commentaar gaan geven, wet is wet, regels zijn regels.

Verder kan ik niet meteen aan een draadje denken waar zomaar een slotje geplaatst werd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

Citaat van: bossie op 24 augustus 2013, 15:15:52 PM
Citaat van: argilla op 24 augustus 2013, 13:24:51 PM
dat heeft heel veel te maken met democratie en vrije meningsuiting zo niet alles en behoort tot een structuur van gelijk welk openbaar forum zoals dit forum.
Ja Marc, ik begrijp wat je zegt(schrijft) maar ik ben het niet met je eens.

In een samenleving heb je regels en die regels gelden voor iedereen, dat is democratie.
Maar een forum is geen samenleving en ook geen afspiegeling daar van.
Want op een forum zijn mensen verzameld op basis van een gemeenschappelijke intresse en vrijwilligheid.
Dat is heel wat anders.

Je kunt, als je het met de gang van zake niet eens bent, een forum verlaten dat is in een samenleving niet mogelijk.
Een samenleving verlaten is heel wat moeilijker of drastischer.
Daarom is het belangrijk dat er in de samenleving cohesie is onder de leden van deze samenleving.
Want de zwakkeren mogen nooit gedomineerd worden door de sterkeren, daar zijn regels voor nodig.

Neem een forum nou zoals het is, de inrichter zal er vast een bedoeling mee hebben dat het is zo het is.

grt Piet.

ik kan je standpunt volgen Piet maaar ...ben het er niet eens mee.
Dat " het forum" geen afspiegeling is van de samenleving  ga je kort door de bocht. Het is een mix van onze samenleving in al zijn sociale lagen. Dat merk je aan de items/draadjes die worden gepost en over alles en nog wat gaan ook  niet hobby gerelateerde items dus.
Die cohesie waarover je spreekt is een utopie die we misschien graag zouden willen maar door omstandigheden en toevalligheden enz....enz... , we kunnen enkel zogoed mogelijk met elkaar proberen op te schieten. Als het een cohesie was zouden er geen wetten nodig zijn want dan was alles pijs en vree en vol respect en geen kwade bedoelingen en geen pijn  voor de anderen  . Helaas......

grts
marc
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

soms is dat wel eens nodig, of het al dan niet terecht is natuurlijk een andere vraag, trouwens op een Ned.forum hebben ze dat ook geregeld gedaan en verder mensen (die zich of anderen) onrechtvaardig behandeld voelden een week of langer(sommigen permanent) verbannen, zodoende hebben wij nogal veel vrienden(en niet alleen die verbannen) van over de Moerdijk die ook eens komen kijken ! En schijnbaar bevalt dat hun wel !
Groeten Peter ;)

PietB

Ja ik blijf het een moeilijk onderwerp vinden, het is nl in mijn ogen ook geen zwart wit verhaal.
Het is een onderwerp met vele nuances.

Maar ik heb een voorstel.
Laten we het hier nou gewoon over de structuur van het forum blijven hebben en niet over de 'randverschijnselen'
Die kunnen we in de toekomst misschien een keer op een treffen o.i.d. behandelen, onder het genot van een drankje.
Dan kunnen we elkaar recht in de ogen zien, want non-verbale uitdrukkingen zeggen gewoon meer dan verbale uitingen.
En laten we in iedergeval respectvol met elkaars standpunten blijven omgaan daar munt is forum in uit.
Zeker beter dan bij de fora die Peter aanhaalt.
Vandaar dat vele van het forum uit het noorden zich ook hier hebben geregistreerd.

grt Piet.

grt Piet.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: bossie op 24 augustus 2013, 21:28:06 PM

Dan kunnen we elkaar recht in de ogen zien

Bossie, we moeten ons toch niet ongerust maken , hé ?  ;D ;)
Groeten Peter ;)

PietB

Ik zou niet weten waarover Peter?

Havoc

#55
CiteerDit is nog altijd een h0 forum waar per ongeluk ook andere schalen getolereerd worden.

Ik heb hiermee precies op enkele lange tenen getrapt. Vraag me eerlijk af waarom. MSM is heel strek h0 geörienteerd en ik denk dat zeker 80% van de leden hier met h0 bezig is (als het geen 90% is). Het is niet omdat enkele van de meest bezochte en aktiefste draadjes niet over h0 gaan dat dat iets wil zeggen waar de grote hoop mee bezig is.

Misschien dat die draadjes meer tot de verbeelding spreken omdat andere schalen wel meer moeten doen dan h0 om tot hetzelfde resultaat te komen. Of omdat er velen eigenlijk leiver met een andere schaal dan h0 zouden willen bezig zijn. Eens bezinnen daarover?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

marc goovaerts

Lang ? Bijlange niet hoor: 1/160 ! ;)

doomslu

Johan, je hebt gelijk dat 80 à 90% hier met H0 bezig is. Dat is waarschijnlijk ook zo als je bekijkt hoeveel procent modelspoorders met H0 bezig zijn.
Dat MSM dan ook voornamelijk H0 brengt is enerzijds normaal. Toen we eens een smalspoorspecial brachten was de afkeuring groot.
Anderzijds brengen we ook wat ons aangeboden wordt. Als morgen iemand met een N-baan, die qua afwerking aan onze criteria voldoet op ons afkomt, dan brengen we graag die reportage.
Bovendien zijn vele praktijkartikels en draadjes hier universeel bruikbaar.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Tuurlijk Luc is dat "normaal". Alleen vind ik het niet normaal als je op je kop krijgt als je dat dan ook zegt. De tegenstrijdigheid waar ik niet omheen kan is langs de ene kant het enthoesiasme voor niet-h0 projecten en de negatieve reacties als er iets niet-h0 in MSM komt.

Hier krijg je de reactie:
CiteerAls je van het(de) laatste ja(a)r(en) alle niet H0-schaal berichten zou verwijderen, zal er echt niet veel overschieten...
en jij zegt dan weer:
CiteerToen we eens een smalspoorspecial brachten was de afkeuring groot.

Ik besef dat die quotes een beetje uit context gehaald zijn en ook alle twee heel persoonlijk zijn. Maar toch lijkt het me dieper te gaan. Het heeft er veel van weg dat er velen iets anders dan h0, belgisch TP III willen doen maar niet uit de kast durven komen. Zolang "de media" (MSM) niet anders durven brengen gaat daar niets in veranderen. Kip-ei probleem.

Maar eigenlijk is dit een andere discussie.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Oh ja, wat eventuele veranderingen betreft: niks van aantrekken. Ik zie dat ook met klanten. Ze weten wel wat ze niet willen, maar niet wat ze wel willen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.