Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

saxby

Gestart door n/a, 17 februari 2006, 20:57:32 PM

n/a

Jaren geleden zag ik op een beurs ergens een baan waarvan de wissels handmatig omgelegd werden met behulp van een hendelkast (zo'n saxby alike toestand). Iemand een idee van welk merk die hendeltjeskast geweest zou kunnen zijn ? De schaal was wel 0, maar ik neem aan dat zoiets op H0 ook wel gebruikt zou kunnen worden.

Peter

Een paar jaar geleden stond er een hele reeks over de bouw van zo'n sein en wisselbank in de MIba. (ik dacht over vier nummers) Of het echt van Saxby was weet ik niet, wel dat de bouwer ze echt gebruikte om zijn seinen en wissels te bedienen. Volgens mij heeft het geen belang of dit voor I O of HO is, enkel het laatste asje zal fijner moeten zijn voor HO dan voor de anderen.
Als je wil, zal ik de nummers wel opzoeken.
Met vriendelijke groeten
Peter

n/a

Dat zou fijn zijn, kan ik ze proberen te vinden. Alvast bedankt voor de info !

Peter

Hallo,

In Miba 9-2005, het september nummer dus, staat een eenvoudiger seinbank.Met eenvoudiger bedoel ik voor minder sporen.
Met vriendelijke groeten
Peter

matti


Op ons baantje Kapelleke-in-den-bos gebruiken we ook zo een systeem dat we in CHatham hebben gekocht . Werkt perfect en geeft de baan een extra dimensie . Het merk van dit systeem weet ik niet meer [xx(] maar op de beurs van Chatham (niet ver van Dover)vind je het zeker .


  [8]

janjozef

Chatham = 10 en 11 juni

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

Bedankt voor de info allemaal !