Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

jaren 60 reclame affiche

Gestart door voor5dekeer, 15 augustus 2013, 09:51:55 AM

voor5dekeer

Vorige zondag was ik naar de tentoonstelling in  Bokrijk gegaan over de jaren zestig. Voor wie reclame affiche zoekt uit die tijd, toch eens leuk om daar naar toe te gaan gewapend met eengoed fototoestel. Het is maar een idee. Voor de handige zijn die affiches best te gebruiken op de HO baan, of grotere schalen.

Guy

Cord

Op internet is ook wel veel materiaal te vinden. Omdat ik een buitenlandse (Nederlandse) baan maak heb ik dus helemaal niks aan die velletjes Duitse opschriften die in bouwpakketten zitten en meestal is de drukkwaliteit ook niet al te best.
Dus ben ik zelf aan de slag gegaan en heb in de loop der tijd nogal wat materiaal verzameld.


Met het programma Adobe Illustrator de hele verzameling bij elkaar gevoegd en zelf opschriften gemaakt. Illustrator is een vector-georiënteerd programma, de hoge resolutie afbeeldingen en de teksten geven dus een ragscherp beeld.

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Metpetergaathetbeter