Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

HAG

Gestart door stefan rosiers, 15 februari 2006, 21:29:06 PM

stefan rosiers

Heeft er iemand al van het merk HAG gehoord; dit Zwitsers merk produceerd alleen maar Zwitserse modellen en is redelijk duur, zou dit dan zoveel beter zijn dan alle andere merken?

janjozef

Hag heeft een hoge graad van afwerking

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

Kijk maar eens.
Zwitsers materiaal,degelijk maar stinkend duur.



http://www.hag.ch/

wim

rgp

Dag,

Duur is ook hier relatief.  Welk ander merk levert zulke modellen af die 20 jaar zonder problemen blijven rijden ?

Roland

ysbeer

Is ook wat voor te zeggen natuurlijk

Wim

n/a

Hag maakt in feite modellen in metaaluitvoering met een hoge afwerking en gebruikt ook de zelfde motoren als Marklin (vroeger deed) alleen zijn die van Hag gelagerd. Het is een zeer degelijk merk, maar zeker geen geluidloos merk.

Peter

Kwaliteit kost geld. Daar is geen weg naast. Je moet de prijzen van Hag niet met M?, Fl, Ro of dergelijke vergelijken.
Ik heb reeds vele jaren (ik denk meer dan 30 jaar) twee Hag loks in mijn bezit.
Soms zet ik ze nog eens op de rails, schakel mijn systeem om van digitaal naar analoog en........rijden maar. Ze doen het nog PERFEKT.
Voor iemand die een Zwitserse baan heeft (of Zuid Duitsland) zijn en blijven de modellen van Hag een must.
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

Ik heb mn ook laten vallen op een lok van hag (wisselstroomvesie)
als ik deze lok zou kopen moet ik ze ombouwen naar digital.
moet hier een gewone motorola decoder is (bv een van marklin) of moet het zo een decoder zijn voor DC modellen die motorola ondersteunen?

mvg
wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

ysbeer

Een HAG lok is een gewone wisselstroomlok maar dan van een ander merk dan MARKLIN.En volgens kenners iets beter,of veel beter,afgewerkt.
Smaken verschillen nietwaar.

Verder is er geen verschil,als je er een decoder in wil dan een motorola type nemen.
Geen dcc dus

wim

n/a

Hag brengt trouwens als eerste momenteel AC locs uit met een mfx decoder. De rest zal volgend jaar denk ik wel volgen.

wisselstromer

weet iemand waar je in belgie Hag kan kopen of bestellen
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

riksketrein

Beste Wim,

Jocadis hebben een stock van Hag en kunnen indien nodig gewenste modellen bestellen.
Groeten,
Eric.