Electrische locomotief reeks 23 LS Models/Van Biervliet

Gestart door dieselfreak, 07 augustus 2013, 18:12:56 PM

ems

Citaat van: loco op 24 september 2013, 12:11:07 PM
Ik denk dat de indruk van dieselfreak wat overdreven is. B-Models heeft geen achterstand in de leveringen die ook van China moeten komen. Ik denk dat ze zelf voor zijn op de planning. De 62 is pas uit, en er ligt al een ander model in de vitrine: de G2000.
't is maar hoe je het wilt zien dan. De reeks 55/CFL 18 is aangekondigd in 2009 (met daarbij de tekst "voorzien levering eerste modellen sep 2009") met ondertussen de nog steeds niet uitgeleverde groen/gele 5512, CFL reeks 18. Reden hiervoor is naar mijn mening dat er steeds weer iets tussendoor komt, wat de reeds aangekondigde modellen weer naar een later plan schuift: bijvoorbeeld de genoemde reeks 62 en G2000, maar ook de speciaal voor MSM geproduceerde 5523!
Groet, Edwin

doomslu

Lap. Het zal weer mijn schuld zijn.  ;)

De 1800-en komen er aan...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janieburton

Citaat van: ems op 24 september 2013, 22:15:43 PM
Citaat van: loco op 24 september 2013, 12:11:07 PM
Ik denk dat de indruk van dieselfreak wat overdreven is. B-Models heeft geen achterstand in de leveringen die ook van China moeten komen. Ik denk dat ze zelf voor zijn op de planning. De 62 is pas uit, en er ligt al een ander model in de vitrine: de G2000.
't is maar hoe je het wilt zien dan. De reeks 55/CFL 18 is aangekondigd in 2009 (met daarbij de tekst "voorzien levering eerste modellen sep 2009") met ondertussen de nog steeds niet uitgeleverde groen/gele 5512, CFL reeks 18. Reden hiervoor is naar mijn mening dat er steeds weer iets tussendoor komt, wat de reeds aangekondigde modellen weer naar een later plan schuift: bijvoorbeeld de genoemde reeks 62 en G2000, maar ook de speciaal voor MSM geproduceerde 5523!

Volgens mij gaat enkel iets in productie in China als de volledige som is betaald.
 

argilla

Citaat van: dieselfreak op 24 september 2013, 12:06:53 PM
Citaat van: loco op 23 september 2013, 22:54:32 PM
Ik heb van VBV vernomen dat er terug achterstand is in de planning van de productie. Het model is klaar. Ook de laatste mankementen zijn weggewerkt (panto's en printplaat zijn geleverd) maar wanneer de productie start is niet duidelijk. Het is wachten op goed nieuws uit China. Niets aan te doen.

Ik heb de indruk dat alles wat uit China en aanverwante landen moet komen de laatste tijd vertraging oploopt, hopelijk is het enkel uitstel en geen afstel.

tja dat krijg je als heel de wereld in China gaat bestellen. Vraag me soms af ......wat hebben die Chinezen wat wij hier in de EU niet hebben ? ?
Spleetogen misschien  ;) 8)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ward

Citaat van: argilla op 25 september 2013, 09:19:49 AM
Citaat van: dieselfreak op 24 september 2013, 12:06:53 PM
Citaat van: loco op 23 september 2013, 22:54:32 PM
Ik heb van VBV vernomen dat er terug achterstand is in de planning van de productie. Het model is klaar. Ook de laatste mankementen zijn weggewerkt (panto's en printplaat zijn geleverd) maar wanneer de productie start is niet duidelijk. Het is wachten op goed nieuws uit China. Niets aan te doen.

Ik heb de indruk dat alles wat uit China en aanverwante landen moet komen de laatste tijd vertraging oploopt, hopelijk is het enkel uitstel en geen afstel.

tja dat krijg je als heel de wereld in China gaat bestellen. Vraag me soms af ......wat hebben die Chinezen wat wij hier in de EU niet hebben ? ?
Spleetogen misschien  ;) 8)

Geen spleetogen, maar wel veel lagere loonkosten..
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

ward

Citaat website VBV:
De Van Biervliet E-loc 2311 en 2366 gaan in de 2° week van oktober in productie.
Dit werd ons zopas meegedeeld door LSmodels - Modern Gala

Uitlevering zal dus voor november zijn


Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

ems

Citaat van: doomslu op 24 september 2013, 22:23:32 PM
Lap. Het zal weer mijn schuld zijn.  ;)
Daarom heb nu maar een 5523 besteld, want ik wil nu eindelijke wel eens een TP-IV reeks 55 op mijn baan ;-)
Groet, Edwin

Jurgen

Citaat van: ward op 25 september 2013, 10:44:13 AM
Citaat website VBV:
De Van Biervliet E-loc 2311 en 2366 gaan in de 2° week van oktober in productie.
Dit werd ons zopas meegedeeld door LSmodels - Modern Gala

Uitlevering zal dus voor november zijn


Mvg,
Ward

Goed nieuws!
En laat ons het hier dan verder alleen over de reeks 23 hebben van Van biervliet. Al die andere modellen hebben er niets mee te maken.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieselfreak


Goed nieuws!
En laat ons het hier dan verder alleen over de reeks 23 hebben van Van biervliet. Al die andere modellen hebben er niets mee te maken.  ;)
[/quote]

Met uitzondering dan van LS Models, want de reeks 23 is door hen gemaakt in opdracht van VBV, toch?
MC

Jurgen

Ok, ja, maar de problemen met andere modellen en ondercapaciteit en/of planningsonkunde hebben niets met het model van de reeks 23 zelf te maken.

Dat een model van LS nooit op het verwachte moment in de winkel ligt is ondertussen duidelijk, dat hebben ze in het verleden al genoeg bewezen. Het zou pas nieuws zijn als ze eens op tijd zouden zijn.

Ik vind het eigenlijk zelfs vreemd dat er nog mensen aan LS denken om een model te laten produceren. Men weet op voorhand dat de planning nooit gehaald zal worden. Volgens mij is dat toch ook een financieel risico want je krijgt de inkomsten pas veel later dan dat je de kosten gemaakt hebt. Maar afin, nu wijk ik zelf af.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

Citaat van: ward op 25 september 2013, 10:32:14 AM
Citaat van: argilla op 25 september 2013, 09:19:49 AM
Citaat van: dieselfreak op 24 september 2013, 12:06:53 PM
Citaat van: loco op 23 september 2013, 22:54:32 PM
Ik heb van VBV vernomen dat er terug achterstand is in de planning van de productie. Het model is klaar. Ook de laatste mankementen zijn weggewerkt (panto's en printplaat zijn geleverd) maar wanneer de productie start is niet duidelijk. Het is wachten op goed nieuws uit China. Niets aan te doen.

Ik heb de indruk dat alles wat uit China en aanverwante landen moet komen de laatste tijd vertraging oploopt, hopelijk is het enkel uitstel en geen afstel.

tja dat krijg je als heel de wereld in China gaat bestellen. Vraag me soms af ......wat hebben die Chinezen wat wij hier in de EU niet hebben ? ?
Spleetogen misschien  ;) 8)

Geen spleetogen, maar wel veel lagere loonkosten..


ik denk dat sommige oostblok landen (lid EU) minstens hetzelfde loon peil hebben dan China.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Binco

Nog een foto vanuit Genk:
Ziet die er niet prachtig uit?  8) 8)

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Ik ben ondertussen bezig met elke dag een euro in een potje te doen tegen als de reeks 25 uitkomt. (zodat ik een correcte loc heb om met mijn M2's in trek-duw te rijden).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan