Dag,
Men vertelt weer niet het hele plaatje.
BVS heeft vooral in het verleden uitgemunt in het verzuren van de samenwerking door ongepatse uitspraken

Kolenspoor speelt nu het grote slachtoffer, maar dat ze eens hun contract laten zien (vooral wat ze moesten betalen) en wat ze de voorbije 10 jaar aan onderhoudswerken gingen uitvoeren.

De belangrijkste spoorweggeschiedenis zal in TrainWorld te zien zijn, de rest gaat naar verenigingen die er in het verleden zelf om gevraagd hebben (denk maar aan de FEBELRAIL-brief bij de afbraak in Leuven van twee stoomlocs.
Het probleem is drieerlei:
1° We hebben in België (en dan vooral in Vlaanderen) geen doordachte erfgoedreflex (eerst alles afbreken en dan alles bijhouden)
2° We hebben in Vlaanderen niet genoeg ACTIEVE leden in verenigingen (vergelijk eens met Engeland)
3° We zijn te amateuristisch ( de uitzonderingen bevestigen de regel). Veel verenigingen hebben nog niet eens een financieel plan en een lange termijnvisie !) 5denk maar aan HL 26 van de TSP).
Roland