Far West

Gestart door Huugooke, 05 augustus 2013, 22:11:43 PM

Huugooke

Bij zo'n station hoort ook een (houten) watertoren. Wil dat lukken dat in "Railroad Model Craftsman" een mooi ontwerp staat.
Naar de mini-houtboer dus!

Huugooke

Citaat van: Huugooke op 11 augustus 2013, 20:54:15 PM
Bij zo'n station hoort ook een (houten) watertoren. Wil dat lukken dat in "Railroad Model Craftsman" een mooi ontwerp staat.
Naar de mini-houtboer dus!

Prachtig hoe dat in 0 te maken is!
http://markpaulson.wordpress.com/2012/05/05/three-o-scale-water-towers/

Huugooke

http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-16842762287695_2271_59192456

Zojuist een sifon gerepareerd: de overschot kan toch wel dienen voor de tank zeker!
Het plakwerk kan beginnen!

Huugooke

Terwijl iedereen hier zit te geilogen op al dan niet behaarde poezen heb ik niet stil gezeten!
De tank van de watertoren is "beplankt".



Het onderstel is ook in opbouw:



De muren worden plank voor plank geplakt!



Zoiets gaat het worden:



nee, hij staat niet bol, dat komt door de lens. :)

Gerolf

Leuk bouwsel, Hugo  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Nu op zoek naar materiaal voor de "spout": de buis waarlangs het water in de loc moet lopen.
Nu mis ik wel mijn draaibank!
Zal eens kijken bij de scheepsbouw.

Martin Welberg

Ik heb mensen gezien die zo'n ding in elkaar frobelen van de huls van een penseel...

Huugooke

Citaat van: milocomarty op 16 augustus 2013, 10:15:03 AM
Ik heb mensen gezien die zo'n ding in elkaar frobelen van de huls van een penseel...
prachtidee!!!

Michael

Hugo, ik wacht in spanning het resultaat af, ga zo door.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Huugooke

Zozie, penselen gekocht! Niet gemakkelijk meer te vinden, meestal plastic tegenwoordig. En mijn marterharen borsteltjes waren iets te duur om op te offeren. Maar Bart Smit to the rescue!
De tank moet nog stalen gordels krijgen, die dienen net als bij een vat om het boeltje bijeen te houden. De waterdruk is niet niks in zo'n toren. Dus nu weer op zoek naar fijne metaaldraad. De kabels waren aangespannen met bouten; om die in H0 te vinden...
De "spout" hangt aan een ketting, die heb ik in de modelbouw kunnen vinden. Die loopt dan over katrollen, een anderhalve mm op schaal.... in de afdeling schepen niet vinden.
Dekke, ik mis mijn draaibankske!

Dirky

'kan je enkele lengtes Cu-draad platwalsen Hugo als je geen fijne (platte) draad kan vinden...

Huugooke

Citaat van: Dirky op 18 augustus 2013, 20:26:05 PM
'kan je enkele lengtes Cu-draad platwalsen Hugo als je geen fijne (platte) draad kan vinden...
Ook een prachtidee! Platte stalen banden werden inderdaad ook gebruikt. en dat zou eenvoudiger te verbinden zijn met een nep-draadstang.

Huugooke

De balken zijn verbonden met "ijzeren stangen"; hoe ik daar "bouten" op krijg is weer een denkoefening.
Het vast gedeelte van de "spout" is in plastic, wordt nog gemetaliseerd.
Ook een test met een spanring gedaan, in de kleinst verkrijgbare maat plastic. Lijkt me toch wat grof; even wachten op Dirk.



Huugooke

"Boutjes" gemaakt; morgen foto's.
Even anticiperen: hoe ga ik het geheel wheateren? Suggesties?

Gerolf

Echt hout? Azijn en staalwol. (IJzeracetaat dus) Vind ik persoonlijk een geweldige "verf".
Maar ik heb ook veel goeds gehoord over thee (looizuur)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw