ESU H0 NMBS 8040...

Gestart door eve, 03 augustus 2013, 14:40:29 PM

eve


Michael

Al verschuiven ze die naar volgend jaar, ik heb er 3 van roco en daar ben ik tevreden mee, ik heb niet het geld er voor over om wat verlichting en extra functies  te kopen.
Laten ze maar eerst de loc van reeks 18 uitleveren daar zit ik al lang op te wachten. Ik weet dat ze al een heleboel hebben uitgeleverd,  van de 18 maar dat nummer wat ik besteld heb daar is het nog steeds wachten op.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Jurgen

Euh, Michaël, wat heeft het uitstel van de 8040 te maken met de 18? De 8040 is van ESU en de 18 van LS Models, dus compleet verschillende fabrikanten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterVG

Vreemd dat ESU de reeks 80 als tijdperk IV/VI aankondigd.
In realiteit zijn deze locs bij de NMBS buiten dienst gegaan in tijdperk IV. ???
Kleine tip aan de fabrikant, ik zit vooral op een tijdperk III versie te wachten.

Michael

Citaat van: Jurgen op 04 augustus 2013, 21:32:14 PM
Euh, Michaël, wat heeft het uitstel van de 8040 te maken met de 18? De 8040 is van ESU en de 18 van LS Models, dus compleet verschillende fabrikanten.
Jurgen je hebt helemaal gelijk, ik denk bevangen door de hitte, maar waar het op neer komt, ESU maakt mooie dingen maar ik zal deze lok niet kopen. (Heb inmiddels 2 class 77 van esu staan met alle toeters en bellen, lijkt me voldoende)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Binco

Citaat van: PeterVG op 05 augustus 2013, 01:35:17 AM
Vreemd dat ESU de reeks 80 als tijdperk IV/VI aankondigd.
In realiteit zijn deze locs bij de NMBS buiten dienst gegaan in tijdperk IV. ???

Waarschijnlijk omdat deze 80 (de 8040)  nog steeds bewaart is bij Stoomcentrum Maldegem.
Ik denk dat ze daarom Tp VI ook vernoemen ...

doomslu

Citaat van: Binco op 05 augustus 2013, 09:11:53 AM
Citaat van: PeterVG op 05 augustus 2013, 01:35:17 AM
Vreemd dat ESU de reeks 80 als tijdperk IV/VI aankondigd.
In realiteit zijn deze locs bij de NMBS buiten dienst gegaan in tijdperk IV. ???

Waarschijnlijk omdat deze 80 (de 8040)  nog steeds bewaart is bij Stoomcentrum Maldegem.
Ik denk dat ze daarom Tp VI ook vernoemen ...
Klopt. Is alvast een reeks 80 die je op een hedendaagse baan zonder schroom kan inzetten.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Thommy

feit, is inzetbaar. Maar het is wel zoals bovenstaande reeds aanhalen, terug een serie 80.

beter ware een 82/74??
Greetz

Thommy

Peter

Citeerbeter ware een 82/74??

Heeft LSM al jaaaaaren geleden beloofd. :( :( :(
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

De 80 is gewoon omdat het afgeleid is van een Duits type en daar kunnen dan met enkele aanpassingen meer modellen van verkocht worden dan van een 82 of een 74 of welke Belgische rangeerloc ook.


@ Michaël: Als je al 2 Class 77 hebt van ESU heb je al voor een klein kapitaal gekocht en kan ik gerust begrijpen dat je de 80 eens laat staan.
De toeters en bellen zijn allemaal heel leuk, maar ervaring leert me dat ik na een tijd het motorgeluid zelfs niet meer aan zet bij mijn locs, dat ik slechts enkele van de vele seinbeelden gebruik en dat er veel geluiden zijn waarvan ik soms zelfs niet weet waarvoor ze dienen en dus ook zelden gebruik. Dus waarom zou ik er dan ook voor gaan betalen? Voor mij een goede reden om hem ook te laten liggen, ook al is het een mooi model en heb ik nog geen enkele rangeerloc.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: PeterVG op 05 augustus 2013, 01:35:17 AM
Vreemd dat ESU de reeks 80 als tijdperk IV/VI aankondigd.
In realiteit zijn deze locs bij de NMBS buiten dienst gegaan in tijdperk IV. ???
Kleine tip aan de fabrikant, ik zit vooral op een tijdperk III versie te wachten.
Die heeft Roco toch in het gamma? Uiteraard moet je dan wel wat aanpassingetjes aan de loc doen om er verlichting in te hebben.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oebr

Citaat van: Peter op 05 augustus 2013, 10:33:44 AM
Citeerbeter ware een 82/74??

Heeft LSM al jaaaaaren geleden beloofd. :( :( :(

En daar zouden ze dringend eens werk mogen van maken, inderdaad !  :D
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Eddytje

Ik heb tijdens de opendeur bij Vanbiervliet horen (niet tegen mij maar ik stond toevallig dicht genoeg om het te horen) zeggen dat ze pas in 2014 zouden uitkomen. Er zou een modelletje hebben gestaan bij de opendeur maar dit is niet gelukt...

loco

Het laatste wat ik vernomen heb, is dat ze op de boot op weg naar hier zitten. Ze moeten via Senegal, en als ze daar niet gekaapt worden, zijn ze tijdig in Europa, en waarschijnlijk ook bij ons. Normaal zullen ze kant en klaar te zien zijn in Genk .... als ze onderweg niet blijven plakken.

Eddytje

Iemand die naar de beurs is geweest die het modelletje heeft gezien? Ik ben zeker benieuwd en kan niet wachten om achter mijn model te gaan...