Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

svvander

Het nieuws was intern al enkele dagen geleden geweten en ook de standhouders van onze eerste beurs kregen al een mail: we hebben alles klaar voor de voorbereiding van onze volgende beurs. Binnenkort meer nieuws. Wat we wel al kunnen vertellen: het zal voor zondag 20/11/2022 zijn, te Mechelen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Citaat van: Andress24 op 02 april 2022, 19:34:55 PMIk heb deze week na ruim 5 maanden wachten eindelijk mijn 3D printer ontvangen, een Anycubic Photon Ultra. Het is een resinprinter die niet met een LCD schermpje is uitgerust maar met een lichtbron met DLP technologie - dat scheelt wat in de levensverwachting. Deze printer werd via een Kickstarter project aangeboden, wat toch wel een beetje stressig was bij momenten...

Proficiat met de aankoop. Ik had die kickstart ook al zien langskomen, maar was er niet op ingegaan.
Zou dat toestel intussen ook "gewoon" te koop te zijn?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Nog niet. Wel binnenkort. Maar wel duur. Is deze nu zoveel grotere?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

#4323
Al twee dagen aan het kloten met een grijze muis.
Het rijgedeelte zo niet maar de kop en de kont zeg maar.
Twee esu V2 decoders er ingezet en ik kreeg ze niet geprogrammeerd ???.
Ok je moet dus oer oude software daar voor hebben .
Geïnstalleerd en ok de decoders werden herkend .
En dan begint de ellende .
Lang adres gebruiken ha ja wa hadde gedacht dus daar het morot gedeelte 826 was dus de kop 825 en de kont 827
Ok kwam goed maar dan consist adres ja 826 natuurlijk maar oeps da gaat dus niet
82 gaat wel meer niet .
Ok dit gaat te lang worden zie ik al zelf.maar al de mapping die je zet werkt dan weer niet bij de consist en anders om kun je niets in stellen .
Pure ellende maar het werkt nu .
Morgen als het iets warmer is een filmpke maken
Maar ik ben alsnog blij dat ik het aan het werk heb gekregen
https://youtu.be/9YNtbbZC5yA
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

#4324
Raf, ik heb geen lokprogrammer, daarvoor ben ik niet genoeg computer-onderlegd, maar hoe ik het doe,
ik zet alles tesamen op een programmeerspoor en programmeer met de MultiMaus, alle CV's hetzelfde, adres en al.
Met het ESU programmeer-materiaal gaat dat niet zo vlot!
Het enige wat je daarna nog moet aanpassen is de respectievelijke rijrichting en....klaar!
(was die rijrichting niet CV 39 waarde 12 en 13...? 't is zo lang geleden):-\

;)

raf

Rudy het probleem is in de lok (die zit in wagon 2)zit een V5 en in de kop en sluit wagon zitten v2's
Nu die V5 kan consist adres krijgen met 4 cijfers maar die V2 die kan maar 2 cijfers hebben .
Maar ik ga het morgen eens proberen op een los stuk spoor en dan kijken hoe en wat er werkt .
Ik heb deze nu toch apart opgeslagen dus ik kan ze steeds terug zetten .

Gr Raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 03 april 2022, 20:11:40 PM
die V2 die kan maar 2 cijfers hebben .

Eigen schuld dikke bult!
Gierigheid bedriegt de wijsheid,
beterkoop is meestal miskoop...
nog...? ;D

;)


raf

Nee je ziet het verkeerd .
Eerst zat er alleen sluitlicht aan de ene kant en voor lichten aan de andere kant.
Er wisselde dus niets .
Nu met die V2 en het probleem met de programmer omdat die veel verschild van de nieuwere versies kan de trein dus wel wisselen van verlichting.
Ok er zijn beperkingen maar dat zijn programmatie problemen zoals het binnen licht aan of uit zetten .
Wat niets te maken heeft met het rijden .
Dus die V2 aankoop was een goede beslissing om dit zo aan te sturen .Want anders 3 keer een V5 ??? de aankoop was maar 90 euro dan zit er meer aan decoders in dan heel de trein waard is .
https://www.youtube.com/watch?v=Sr9p_UeVfmM&ab_channel=chikes4862
Nu nog juist dat flikkeren oplossen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Andress24

Citaat van: Gerolf op 03 april 2022, 09:54:42 AM
Citaat van: Andress24 op 02 april 2022, 19:34:55 PMIk heb deze week na ruim 5 maanden wachten eindelijk mijn 3D printer ontvangen, een Anycubic Photon Ultra. Het is een resinprinter die niet met een LCD schermpje is uitgerust maar met een lichtbron met DLP technologie - dat scheelt wat in de levensverwachting. Deze printer werd via een Kickstarter project aangeboden, wat toch wel een beetje stressig was bij momenten...

Proficiat met de aankoop. Ik had die kickstart ook al zien langskomen, maar was er niet op ingegaan.
Zou dat toestel intussen ook "gewoon" te koop te zijn?

Hier in Duitsland (nog?) niet, blijft het een nicheprodukt? Gelukkig zijn er al wel wat reserveonderdelen op hun website verschenen....
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Rangeerduivel

Omdat het vandaag een hoogdag/feestdag is in Italie

https://www.facebook.com/SUSHI-ZY-ROGNO-110198834785232/?__cft__
  • =AZVWwkESTUaplRGdNsd7KFDMymZKxwScRY_drLQ3vOevjkpkGxPKX47GkzTES24sx7BfN1rJKmcd5ZI13pPFb-UzCLwbp7XJIqrIpRhjyF1YZZKk7CuM8R6d_EqWVlVAdS4nn4CwfohkSR8Kje4W93CJ&__tn__=-UC%2CP-R

    Chinese Italiaan, of Italiaanse Chinees, who care...
    Al meerdere keren geweest en elke keer steeds tevredenER!

    En voor diegenen die geen Sushi lusten, er is ookj een "all youcan eet"-formule met warm eten, vers uit de keuken...

    ;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 25 april 2022, 17:57:31 PM
Omdat het vandaag een hoogdag/feestdag is in Italie

https://www.facebook.com/SUSHI-ZY-ROGNO-110198834785232/?__cft__
  • =AZVWwkESTUaplRGdNsd7KFDMymZKxwScRY_drLQ3vOevjkpkGxPKX47GkzTES24sx7BfN1rJKmcd5ZI13pPFb-UzCLwbp7XJIqrIpRhjyF1YZZKk7CuM8R6d_EqWVlVAdS4nn4CwfohkSR8Kje4W93CJ&__tn__=-UC%2CP-R

    Chinese Italiaan, of Italiaanse Chinees, who care...
    Al meerdere keren geweest en elke keer steeds tevredenER!

    En voor diegenen die geen Sushi lusten, er is ookj een "all youcan eet"-formule met warm eten, vers uit de keuken...

    ;)
Happy hanging day! Eigenlijk ook een feest voor de "stroopkes" ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

adrievans

Citaat van: Andress24 op 04 april 2022, 09:57:08 AM
Citaat van: Gerolf op 03 april 2022, 09:54:42 AM
Citaat van: Andress24 op 02 april 2022, 19:34:55 PMIk heb deze week na ruim 5 maanden wachten eindelijk mijn 3D printer ontvangen, een Anycubic Photon Ultra. Het is een resinprinter die niet met een LCD schermpje is uitgerust maar met een lichtbron met DLP technologie - dat scheelt wat in de levensverwachting. Deze printer werd via een Kickstarter project aangeboden, wat toch wel een beetje stressig was bij momenten...

Proficiat met de aankoop. Ik had die kickstart ook al zien langskomen, maar was er niet op ingegaan.
Zou dat toestel intussen ook "gewoon" te koop te zijn?

Hier in Duitsland (nog?) niet, blijft het een nicheprodukt? Gelukkig zijn er al wel wat reserveonderdelen op hun website verschenen....


Ook knap,reservedelen voor iets wat nog niet overal uitgeleverd is
   :(;D
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

rixke rail

Dat hier in Boortmeerbeek het volk toont, dat het niet langer makke schapen zijn ...
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

vanmiegroet

Ik ben in het Nationaal Bestuur van de CD&V gestemd, das wel nen leuke  ;D
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

raf

Twee china pakketjes in de bus .
Een schermpje dat verkeerd geleverd was is vervangen en het verkeerde mag ik houden
Dus een mooi 20X4 scherm gratis
Het andere een kabel om een van de sloop geredde cd-rom speler te kunnen aan sluiten via usb .
En nee een gewone sata kabel paste niet .
Nu kan ik windows 7 op een kleine laptop zetten die wel genoeg geheugen heeft maar een verouderd systeem wat steeds vast loopt.
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.