Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

dani

Citaat van: Peter op 29 september 2021, 14:42:28 PM
Heeft er soms iemand nog een "Bretzelkäfer"
Dat is de volkswagen Kever met de twee zeer kleine raampjes aan de achterzijde net boven de motorkap
Ik wil er wel eentje... de "Brezel"  of  "Brilletje"  is een rariteit   (vroege jaren 50) en vind je nu nog zelden.
Als je er eentje vindt kost hij stukken van mensen !!!    In het Engels zeggen ze  "rare as hen's teeth"   (zo zeldzaam als kippen tanden)
De eigenaars koesteren ze meestal en willen ze niet meer weg doen.    Tenzij voor (heel) vele duizenden euro's

Fun Fact :  Brezel  betekent niet "bril" maar heeft de zelfde stam als het woord "Pretzel"  je weet wel het koekje met de 2 lussen gevlochten
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

#4186
Was een tipfoutje. Het is inderdaad een Pretzel käfer, heb het inmiddels verbeterd
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

Citaat van: Peter op 30 september 2021, 13:48:34 PM
Was een tipfoutje. Het is inderdaad een Pretzel käfer, heb het inmiddels verbeterd

Neen hoor Peter het is geen "Pretzel" kever...   :)
Je zat echter wel al heel dicht in de buurt .

De  "Pretzel" is het koekje
De  "Brezel Käfer" is de auto

MAAR dat is muggenziften ik weet het .   We begrijpen elkaaar en dat is belangrijker
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Hallo Danni,
Ben eigenlijk nog steeds verliefd op mijn allereerste wagen die ik had namelijk de Ford Taunus 12 M  p4
Was een zalige wagen om mee te rijden, met zeer soepele versnelling (schakelen nog aan de stuurstang)
Helaas er bestaat nog geen fatsoenlijk H0 model van. Alleen Wiking heeft er een inmiddels al een heel houd model van (dat ik natuurlijk heb)
De enige foto die ik er nog van heb (genomen op het toen modderige erf van de jachthaven in Rijpwetering)

mijn Ford by Peter Verlooy, auf Flickr

En het oude Wikking model

DSCN4291[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

#4189
De Ford Taunus 12M p4 was een ideaal wagentje om een remorque van te maken met die starre achteras en die bladveren!   : ;D

;)

Rangeerduivel

#4190
Gisteravond mijn motor geleverd,
vandaag sedert jaren weer kunnen toeren door deze prachtige en vooral bochtige streek hier... 8) 8)

;)

De absolute beginner

Deze namiddag werd er bij ons een camera uit de jaren 1950-1960 afgeleverd. Een prachtige Yashica 635, met aparte lichtmeter. 3 keer raden voor wie...


Cyriel

Havoc

Citaat van: De absolute beginner op 20 oktober 2021, 21:13:06 PM
Deze namiddag werd er bij ons een camera uit de jaren 1950-1960 afgeleverd. Een prachtige Yashica 635, met aparte lichtmeter. 3 keer raden voor wie...

Cyriel
Goed spul! Je hebt film om erin te steken? Handleiding vind je hier:
https://www.butkus.org/chinon/yashica/yashica_635/yashica_635-splash.htm
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

Eerste rit met de kever nu hij helemaal goedgekeurd , ingeschreven, verzekerd en in orde is.
Met de nieuwe oldtimer nummerplaat er op en gaan maar !!

By the way die nieuwe nummerplaten zijn 52 CM BREED....  Bijna zo breed als heel de auto
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 20 oktober 2021, 23:30:37 PM
By the way die nieuwe nummerplaten zijn 52 CM BREED....  Bijna zo breed als heel de auto

Dani,
Ik weet dat vroeger de mogelijkheid bestond om een "onder elkaar" geschreven nummerplaat (Amerikaans type) te bestellen.
Dat moest je aanduiden bij aanvraag bovenaan je roze formulier.
Ik weet uiteraard niet of het nu nog kan, maar indien wel zal je weer voor de kosten (30€ of meer) moeten opdraaien... :-\

;)

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 21 oktober 2021, 11:15:29 AM
Ik weet uiteraard niet of het nu nog kan, maar indien wel zal je weer voor de kosten (30€ of meer) moeten opdraaien... :-\
Het blijkt dat dat nog kan, maar bij de keuring zeiden ze van niet !  ZE WETEN HET DUS OOK NIET MEER

De kosten van 30€ voor je nummerplaat moet je sowieso betalen dus dat is het probleem niet, alleen kennen ze hun eigen regels niet.
Of ik had nu toevallig het grootste licht van heel de afdeling aan het loket !!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

svvander

Het kan wel, je heb 2 types van nummerplaten die je kan aanvragen voor wagens:



Maar ze kunnen wel moeilijk doen over het feit dat deze "kleinere" platen eigenlijk bestemd zijn voor SUV's etc. Maar daar heeft de keuring niets over te zeggen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

De absolute beginner

Havoc, aan film is nog gemakkelijk te geraken (maar dat weet ge zelf ook wel ;)) en de originele Franstalige handleiding zat er ook bij. Al had ik die bij Butkus ook al gevonden. Die mens zijn website heeft me overigens ook aan de handleiding van mijn andere camera geholpen.

Havoc

Citaat van: De absolute beginner op 21 oktober 2021, 14:45:10 PM
Havoc, aan film is nog gemakkelijk te geraken (maar dat weet ge zelf ook wel ;)) en de originele Franstalige handleiding zat er ook bij. Al had ik die bij Butkus ook al gevonden. Die mens zijn website heeft me overigens ook aan de handleiding van mijn andere camera geholpen.
De onderste schuif van de diepvries :)
Veel plezier met uw nieuw speelgoed. Alleen spijtig dat het weer niet te best is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

nieuwe telex ontkoppel magneten zijn binnen dusz ik kan in gaan bouwen
dan de bakken aan het rijden zowel op 3 als op 2 rail
in het korste blok kan een 55 met 8 vier assige ketelwagons staan
nu verder met de keer bak en de verbindingen maken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.