Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Alberke

Citaat van: Dirky op 08 januari 2021, 13:20:03 PM
Dat van de kraaien is vermoedelijk zo. Vroeger ging ik vaak mee met een natuurfotograaf. Kraaien lijken - zij het dan heel beperkt - te kunnen tellen want als ge met twee in een schuilhok ging, moest je er ook allebei uitkomen voor de kust veilig was. Tot drie tellen was al iets anders... Andere vogels tellen blijkbaar niet.
Er zijn er die getraind zijn om sigarettenpeuken op te rapen, of kroonkurken, en als ze die in een (automatische) bak droppen krijgen ze een beloning.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

ook hier komen nagenoeg al die vogels voor, alsook allerlei duiven en een sperwer.

Deze zomer eigenlijk voor het eerst een distelvink gezien hier in de tuin, een drietal weken geleden zaten er hier opeens een 30 tal (op de trek) blijkbaar is er hier (een 2tal of) een koppeltje blijven hangen, heb ze al een aantal keren mogen waarnemen.Verder zien we hier ook geregeld staartmezen en Kepen

Johnnytrein

Ik kan mij al voorstellen wat een kabaal dat dagelijks bbbrrrrrpppfffrrrttt . Niks voor mij hoor >:(
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

raf

Nee eigenlijk heb je daar geen hinder van mijn gedacht.
Een auto die voorbijkomt maakt meer lawaai dan die diertjes ?
In de zomer laat onze kikker wel eens van zich horen maar hé hij houd de muggen weg dus ons hoor je niet klagen .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Na veel gevloek en zoeken naar de fout: eindelijk mijne eerste print die in den 3D aan het "rollen" (of moet ik zeggen vloeien?) is.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

4 uren voor een vliegtuigje en noppes buiten het landing gestel
iets verkeerd gelopen met de slicing dus morgen opnieuw
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Bundesbahnfreak

#4071
Vandaag voor de eerste keer sinds september na een knieblessure terug gaan lopen.  Slechts 2 km maar zonder pijn. Nu terug langzaam maar zeker opbouwen

raf

hoe doen jullie het met rijden op je eigen baan ??????

deze week had ik een probleem op de baan want er was een signaal dat niet op rood ging ??
dus gisteren onder de baan en jawel hoor stekkertje los gekomen .
terug aangesloten en de zaak draait weer.
maar dat had me ook aan het denken gezet over eigenlijk een probleem waar ik al een tijdje mee zit

ik rij met een rocomuis op een dr5000 digikeijse  .
alle loc's zitten dus in de roco muis en voor mezelf zijn er dit een 30 tal plus dan die van een vriend alsook zijn treinen bij hem thuis daar ik soms ook op zijn baan rij
dus al met al een pak loco's
nu als er iets verkeerd loopt (ja er zijn mensen waar alles perfect bij werkt )maar bij mij dus niet .altijd  is het dan een gezoek in die muis om de juiste lok te vinden voor ik kan ingrijpen ;en meestal is het dan noodstop drukken
nu het vervelende is dat bij die muis als je noodstop drukt je treinen niet meer vertrekken van zich zelf na het op heffen van de nood stop
druk je nood stop op de dr5000 dan vertrekken ze weer wel
dus na de noodstop moet je elke lok weer terug in beweging zetten .
ik vraag me af waarom er nooit een sd slot in die roco muis is gezet waar je de lok's kon op opslaan
dan kon je de loks waar je mee wil rijden op een sd kaartje zetten en dat in de muis doen en voila alleen die waar je mee rijd staan er in
en dit is niet alleen een roco probleem maar esu heeft dit ook zelfs met de draadloze besturingen daar zitten alle loks in als je in logt

of doe ik het verkeerd en rijden jullie maar steeds met een trein op je baan ??????
of meerdere slave controlers met een lok er op .

maar al met al een goeie dag want de baan rijd weer
alsook vandaag de verlichting in een 55 aan het zetten wat weer aardig lukt
en dan straks weer wat rijden dus komt goed
gr raf






If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

vanmiegroet

Was het een combinatie van overmoed of een overdosis luiheid? Ik weet het niet maar ik besloot om vandaag 2 examens in te plannen. 2 examens die 6 uur van elkaar waren. Wat een "goed idee" leek te zijn (want ahja, meer tijd eind mei om Estland te verkennen) leek al snel een zéér dom idee te zijn geweest. Blokken, zweten, stresseren, etc. later heb ik vandaag die 2 examens afgelegd.
Resultaat?
Eerste examen een dikke 78% (C-score hier in Estland) en het 2de examen heeft als score 90% (een A-score) pas mal zou'k zeggen
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

mardig23

Mvg Karl

vanmiegroet

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

just4fun

Citaat van: vanmiegroet op 18 mei 2021, 19:07:07 PM
Eerste examen een dikke 78% (C-score hier in Estland) en het 2de examen heeft als score 90% (een A-score) pas mal zou'k zeggen
Knap!
En wat studeer je daar?
Paul

svvander

Kabeltjes eindelijk toegekomen!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

Hier ook van francis een pakketje met stekkers en kabeltjes toe gekomen
normaal koop ik die bij hem op de beurs in hoeselt maar ja covid gooit roet in het eten natuurlijk wa hadde gedacht.

maar ik kan weer lok's ombouwen want ik gebruik die stekkertjes om de kap mee aan te sluiten zodat ik ze er kan vanaf nemen als ik iets aan de lok zelf moet doen

ook nu een liliput wagon van sluitlicht voorzien een twee assertje is altijd een uitdaging om er een grond pantograaf onder te zetten LOL
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

vanmiegroet

Citaat van: just4fun op 19 mei 2021, 13:17:39 PM
Citaat van: vanmiegroet op 18 mei 2021, 19:07:07 PM
Eerste examen een dikke 78% (C-score hier in Estland) en het 2de examen heeft als score 90% (een A-score) pas mal zou'k zeggen
Knap!
En wat studeer je daar?
Merci :)
Ik studeer aan de BFM (Baltic Film&Media). Dat is het verlengstuk van mijn studies Journalistiek in België alleen is het hier wat uitgebreider (zo valt marketing, communication, culture, etc. er ook onder in Estland). Bijzonder boeiend en als alles goed gaat ben ik binnen een maand of 2 afgestudeerd en heb ik een diploma journalistiek op zak (om dan eind augustus in de VS te studeren).  ;D
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer