Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

mahtoska1


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

merci merci...     bompa in 't kwadraat nu al...  wat gaat dat snel !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Bumpers geprint en een geslaagde print voor 90 % .
Eerlijk is eerlijk van een bumper was de staaf niet geprint wel de plaat.
Daar ik een loc heb die deze plaat mist toch nog bruikbaar .
Maar de instellingen worden wel elke keer beter .
Nu signaal masten en platen printen maar eerst wat frees werk vandaag voor een vriend.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

#4054
Treinkamer qua inrichting aangepast, de kamer bevat nu maar 1 treinbaan meer (Nonceveux) met een deftig schaduwstation. Ik content. 2 uitneembare stukken, waarvan er eentje allicht niet veel zal uitgenomen worden, enkel indien nodig. Later meer in het desbetreffende draadje, morgen nog wat vijzen en sporen leggen!

Qua rijlengte zal ik bijna aan de afstand zitten die ik op de laatste AMSAC-opendeur had.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modelbaanHO

Eindelijk is het me gelukt om mijn website nog eens bij te werken. (http://www.modelbaanho.be)

Echt up-to-date is die nog niet.
Ik stak vroeger te veel tijd in het maken van het dagboek, terwijl de pagina's waar het topic echt in wordt beschreven (of zou moeten worden beschreven) niet werden bijgewerkt.
Er is dus nog werk aan de winkel.

Maar vanaf volgend jaar werken we 1 dag per week minder, hopelijk is er dan opnieuw wat meer tijd om de website actueel te houden. :)

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Dirky

Gewoonlijk zijn er zo steeds 10 á 20 vogels te zien in en rond het voederhuisje in de tuin. Al enkele dagen kunnen we genieten van een schouwspel van het dubbele of zelfs meer. Er strijkt regelmatig een vloot van zowat 30 vinken neer. Pimpel- en koolmezen, merels, roodborstje, winterkoninkje, gele en witte kwik, groenvink en gewone vink, heggenmus, sporadisch een groene specht, bonte specht... En soms bangelijk stil als de sperwer zijn hapje komt zoeken... Het voeder kopen we inmiddels in grote verpakkingen  :)

Eén van de geneugten van pensioen!

Alberke

Citaat van: Dirky op 08 januari 2021, 11:13:29 AM
Gewoonlijk zijn er zo steeds 10 á 20 vogels te zien in en rond het voederhuisje in de tuin. Al enkele dagen kunnen we genieten van een schouwspel van het dubbele of zelfs meer. Er strijkt regelmatig een vloot van zowat 30 vinken neer. Pimpel- en koolmezen, merels, roodborstje, winterkoninkje, gele en witte kwik, groenvink en gewone vink, heggenmus, sporadisch een groene specht, bonte specht... En soms bangelijk stil als de sperwer zijn hapje komt zoeken... Het voeder kopen we inmiddels in grote verpakkingen  :)

Eén van de geneugten van pensioen!
Spelen ze daar nog suskewiet?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Dirky

Bij mijn weten gebeurt dat hier in de buurt niet meer of zo weinig dat ik er niets van opvang... Vreemd dat er vandaag de dag nog mensen zijn die denken dat een vogel best in een doosje zit  >:(

Alberke

Citaat van: Dirky op 08 januari 2021, 11:24:32 AM
Bij mijn weten gebeurt dat hier in de buurt niet meer of zo weinig dat ik er niets van opvang... Vreemd dat er vandaag de dag nog mensen zijn die denken dat een vogel best in een doosje zit  >:(
Ik heb het ook altijd een vreemd en wreed  tijdverdrijf gevonden. Maar ja, het stamt dan ook van lang voor de uitvinding van de televisie, waar men nu mensen opsluit in een kooi en geniet van hun zotte kuren  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Dirky op 08 januari 2021, 11:13:29 AM
Gewoonlijk zijn er zo steeds 10 á 20 vogels te zien in en rond het voederhuisje in de tuin. Al enkele dagen kunnen we genieten van een schouwspel van het dubbele of zelfs meer. Er strijkt regelmatig een vloot van zowat 30 vinken neer. Pimpel- en koolmezen, merels, roodborstje, winterkoninkje, gele en witte kwik, groenvink en gewone vink, heggenmus, sporadisch een groene specht, bonte specht... En soms bangelijk stil als de sperwer zijn hapje komt zoeken... Het voeder kopen we inmiddels in grote verpakkingen  :)

Eén van de geneugten van pensioen!
't is hier van 't zelfde, dit is één van de regelmatige bezoekers;


Maar dan komt daar mijn jachtluipaard aangedonderd en jaagt de arme beestjes weg natuurlijk! ;D ;D


;)

Dirky

Eksters laten zich hier vreemd genoeg niet zien. Wel bendes kraaien (geen roeken of kauwen) die op de omliggende velden neerstrijken... en natuurlijk ook massa's bosduiven!

Alberke

Ik heb een ekster die elke morgen goedendag komt zeggen. Voeder interesseert ze precies niet, er is genoeg te vinden aan de vest waarschijnlijk.  Een keer een pimpelmees gezien. Een koppel duiven hoor ik roekoe-en op het dak en kauwen en kraaien en zelfs meeuwen bij de vleet als de vuilzakken buiten staan. 
Kraaien zouden zeer intelligente beesten zijn volgens onderzoek. Hier kennen ze de dag dat de vuilkar komt  :D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Dirky

Dat van de kraaien is vermoedelijk zo. Vroeger ging ik vaak mee met een natuurfotograaf. Kraaien lijken - zij het dan heel beperkt - te kunnen tellen want als ge met twee in een schuilhok ging, moest je er ook allebei uitkomen voor de kust veilig was. Tot drie tellen was al iets anders... Andere vogels tellen blijkbaar niet.

raf

meesjes ,mussen (nog maar een paar),van die kwikstaartjes ;twee van die beige duifjes ,en dan nog twee bos duiven en als de eksters komen alleen hun en de rest is weg.
die bosduiven zijn zo dik die kunnen niet in het voeder hokje maar de vreten dan wat er op de grond ligt.
Vroeger hadden we hier een pak merels en kauwkes enz. maar die zijn door dat virus zo uitgestorven en dat is wel jammer .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.