Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

ceuleer

#3720
Citaat van: BR-59 op 25 juli 2019, 09:55:43 AM
Daarnaast rijd ik nog een VW Polo uit 1985 en die heeft al het respectabele aantal kilometers van 110.000 gereden. Dit is mijn daily driver en heb ik vier jaar geleden gekocht met maar 58.000 op de teller (NAP). Vorig jaar voor € 600 de remtangen, schijven, blokken, lagers en schokbrekers voor vervangen. Nu staat hij in de garage voor remcilinders, remschoenen, lagers en schokbrekers achter.

Ik vind dat deze herstellingen eigenlijk vrij snel gebeurt zijn.
Van al uw herstellingen die je op 110000 km gehad heb, heb ik alleen remblokken en schijven moeten vervangen, de rest zit er nog steeds van in het begin op.
Remschijven achter de eerste maal vervangen op 238736 km, remschijven voor de eerste maal vervangen op 269784 km.


BR-59

Beste Gunter,

De herstellingen zijn een bewuste keuze geweest. Ik heb ze niet gedaan, omdat de zaak versleten was, maar omdat ze verouderd waren. Uit ervaring weet ik, dat problemen om de hoek kunnen liggen, zoals het blijven hangen van de remtangen door corrossie, het los roesten van het frictiemateriaal van de remblokken en als men blokken vervangt is het wijs de schijven ook te doen.
Dit type Polo had nog schokbrekers, die gevuld waren met olie en geen patroon. De afdichtingsrubbers verharden, waardoor er water in de schokbreker komt. Boven 0 graden geen probleem, wat de demping betreft - even niet meegenomen de invloed van water op het staal - maar onder 0 graden wel. 1 lager begon te zagen, dus daarom het hele circus maar vervangen. Voordeel was ook, dat de onderdelen gewoon origineel nog verkrijgbaar zijn, maar wel in afnemende mate. Ik weet nu dat ik met nieuwe onderdelen in mijn dagelijks vervoermiddel rij en niet met onderdelen van 34 jaar oud. Gezien de foto, die u heeft bijgevoegd, durf ik de uitspraak wel aan, dat uw vervoermiddel nog geen 34 jaar oud is ;D
Volledigheidshalve kan ik ook nog zeggen, dat de remslangen ook zijn vervangen.

ceuleer

Ik had blijkbaar wel gelezen dat uw Polo uit 1985 komt, maar het was niet doorgedrongen dat de auto 35 jaar wordt, en dus een oldtimer is. Dan kan je best eens iets vernieuwen, verouderen is ook sleet hè.  ;)

BR-59


raf

#3724
kan het hier of ergens anders we zien wel

dagen aan het kloten met blok detectie
bekend schema van hier op het forum maar het werkt klote

detektie was er maar na de opto knipperde de led met 1 Hz
geen knipper leds dus wat is er aan de hand
toen met aanpassen van de weerstanden eentje aan het werk gekregen (hoi het werkt)
nog 6 andere gemaakt en deze mooi op een houder gemonteerd en we gingen aansluiten en ?? shit
de eerste werkt zoals het hoort en nummer 2 knippert en nummer 3 is dood
ik koppel nummer 1  af en ?? nummer 2 brand normaal en nummer 3 knippert
dus was der aan de hand en dus blijven zoeken
gerolf antwoorde op mijn vraag maar een extra diode en dergelijke bracht geen soelaas het bleef shit

vandaag nieuw printje gemaakt met de originele weerstanden en het wilde weer voor geen meter werken
daar ik tekort aan experiment bordjes begon te krijgen alles los aan elkaar als een spinnekop solderen en testen
en opeens ??? het werkte
ok nummer 2 los in elkaar en kijk het bleef werken
uiteindelijk was ik iets vergeten te gebruiken in die los gesoldeerde zooi en dat bleek de boos doener te zijn geweest

op de reeds gemonteerde printjes dit item ook er vanaf gesloopt en nu doen ze het allemaal zoals het hoort
8 stuks op een rij en mooie bezet melding met blauwe ledjes .
maar waarom op de bloksturing  printen deze wel werken zoals ze gemaakt zijn geworden blijft nog steeds een raadsel
het probleem is als je over die diode's begint te meten dan meet je geen zier
0.01 verschil en mijn scoop ja die is bijna zou oud als ik en die was dus ook onbruikbaar want dcc signaal is niet te doen je krijgt een beeld waar je niets op ziet

maar probleem opgelost en woensdag monteren en hopelijk werkt het daar ook

gr raf


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Robrecht

Welk schema heb je net gebruikt Raf? Bezetmelding is ook nog iets dat ik moet uittesten :p
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

dani

wat maakte mijn dag goed : mijn weegschaal !!

Klinkt raar , toch ?

We waren van 20 tot 27 juli op vakantie in de champagnestreek in Frankrijk.
En dus elke avond BBQ, met lekkers , een wijntje er bij, stokbroodjes, ....   champagne af en toe.... en het occasionele bolletje roomijs.

Dus zaterdag met een gemengd gevoel naar huis, bang voor wat de weegshaal zondagochtend zou zeggen.
Ik was ongeveer een kilo bij gekomen, wat reuze mee valt voor de "decadentie" ginderachter.
(had wel de rest van de dag mijn dieeetregeltjes opgevolgd en tussendoor geen wafels of snoep of zo)

En vandaag was het volgende "weegmomentje" en kijk ... die kilo is weer weg !
Ik hervat dus mijn "reis" bij -25 kilo en ga nu op naar -30 tegen oktober
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

#3727
Gisteren eigenlijk,

leuk weertje even afgezakt naar de Lokeren naar de Fonnefeesten en daar Blow 3.0 en een Lederhozenbandje aan het werk zijn, beiden iets apart maar voorkeur voor de muziek uit Bavaria met toch aangename verrassingen zoals deze :

https://www.youtube.com/watch?v=wbsEZzgCwmI en ook het Your sex is under Fire !

Sommige zijn zo bewerkt dat je vaak even zelf aan zingen moet gaan om  te achterhalen wie de bekendere uitvoerder is, om even later toch de bevestiging te krijgen wie de (meer) originele uitvoerder(s) is/zijn

Ik was eerst septisch en zeker toen de plaatselijke bevolking het blijkbaar leuk vond om zich uit te dossen in de kleding dat die band ook droeg, ik hield even mijn hart vast ! maar later aangenaam verrast.
En eerlijk ze zijn Live nog veel beter !

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 augustus 2019, 09:11:22 AM
Gisteren eigenlijk,

leuk weertje even afgezakt naar de Lokeren naar de Fonnefeesten en daar Blow 3.0 en een Lederhozenbandje aan het werk zijn, beiden iets apart maar voorkeur voor de muziek uit Bavaria met toch aangename verrassingen zoals deze :

https://www.youtube.com/watch?v=wbsEZzgCwmI en ook het Your sex is under Fire !

Sommige zijn zo bewerkt dat je vaak even zelf aan zingen moet gaan om  te achterhalen wie de bekendere uitvoerder is, om even later toch de bevestiging te krijgen wie de (meer) originele uitvoerder(s) is/zijn

Ik was eerst septisch en zeker toen de plaatselijke bevolking het blijkbaar leuk vond om zich uit te dossen in de kleding dat die band ook droeg, ik hield even mijn hart vast ! maar later aangenaam verrast.
En eerlijk ze zijn Live nog veel beter !
Later die avond speelde toch Red Zebra ook nog? :)
Want ik meen jou daar tegen het lijf te zijn gelopen!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

svvander

Red Zebra? LOL Daar ben ik ooit nog eens een avond Roadie voor geweest.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

#3730
https://fonnefeesten.be/programma/0708/    nee Olivier, dat was 2 dagen later eerst om 21.00 Red Zebra en daarachter Allez Allez

krisds

Op het werk (Lineas) een ontwerpwedstrijd gewonnen, net gezien wat wat de grafisch designer van mijn ontwerp gemaakt heeft, prachtig :). Als alles meezit kan ik jullie tegen eind september iets meer tonen :-X

svvander

Top Kris! Altijd leuk als je ontwerpen worden gebruikt en nationaal (of internationaal) zichtbaar zijn. Heb ooit als stagiaire bij de Generale Bank (het huidige Fortis), een stukje van een reclamecampagne ontworpen en uitgewerkt. Is toen enkele maanden overal op het straatbeeld en in de boekjes zichtbaar geweest.

Wat maakte mijn dag gisteren (vandaag zou snel zijn): wij hebben een katertje geadopteerd vanuit een asiel. De kinderen vroegen al heel lang achter een nieuwe kat, de vorige was een jaar geleden na de verhuis overleden. Na lang zoeken en rondvragen, gisteren bij het 3de asiel dat we bezocht hebben, eentje gevonden dat bijna in mijn broekspijp omhoog kroop om al mee naar huis te komen. Dit betekent vanaf zaterdag (dan mogen we het gaan oppikken) leven in de brouwerij. Je kan je niet inbeelden wat dit doet met de sfeer in huist. Van slag hebben de kids zin om met alles mee te helpen.  ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Olivier77

Een goede avond,
Ik moet nog maar 4 dagen werken.
Vanaf 01/09/2019 gaat ik namelijk op pensioen.
Ga ik het helemaal druk hebben (helemaal geen tijd meer)
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.