Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM


just4fun

Proficiat, Dani en co.
Geniet er van!
Paul

Robrecht

Proficiat :)
Bij ons zitten de ouders ook ongeduldig te wachten tot ze opa en oma zijn. Het leven kan mooi zijn hé ;)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

mardig23

#3708
Vandaag mailtje ontvangen van Haasrode.
Volgende week ergens een gaatje zoeken ;D ;D

Vandaag nog een mailtje gekregen dat er een boekje voor me opzij ligt ;)
Heeeel blij mee!!
Mvg Karl

raf

gisteren het schaduw station van de aangepaste bediening voorzien en alles werkt zoals gedacht
de koeien loeien alleen wanneer de wissels moeten verzet worden en niet willekeurig zoals steeds jaren het geval was

nu die stomme bezet melding nog in orde krijgen en dan is dit ook weer afgerond
dan kan aan het boven station begonnen worden


slechte foto van het paneel ik weet het maar ik heb geen betere.
de keuze met twee knoppen om de bundel binnen te rijden
de andere twee zijn voor doorrij spoor en test spoor .deze kunnen direct gekozen worden

zo nu verder werken
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Verschillende zelfbouw "bolle neuskes" verkocht, pakjes maken en verzenden naar Hongarije, Zweden, Nederland. Nog 41 modellen te gaan van de 101 die in de verzameling stonden.
Den Eric.

Havoc

Denk dat ik een psychologe gevonden heb waar het mee gaat lukken. Eindelijk dingen kwijt geraakt waar ik al 30 jaar mee rondloop. En neen, het zijn geen treintjes ;)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Gisteren is vrouwlief aan de knie geopereerd zonder al te veel complicaties. Een revalidatie van 4 weken wacht, alles op krukken. Maar ik ben blij dat het goed verlopen is... ook al is het pokke-warm.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Peter

CiteerEen revalidatie van 4 weken wacht, alles op krukken


Mijn echtgenote heeft vorig jaar in juli een nieuw knie prothese gekregen.
4 weken ?? Overhaast haar maar niet . Reken liever op een paar maand. Beter wat langzamer dan forceren.
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Vandaag mijn auto terug ontvangen van de garage.
Daar stond hij sinds 5 Juli, met een versnellingsbak storing.
Het is een Citroen C4 Grand Picasso met een electrisch/hydraulisch bediende half automaat.
De oorzaak van de storing was een defecte hydraulische pomp.
Citroen levert een compleet pakket Pomp, ECU, kabelboom, montage steunen en schakellabyrint, voor de lieve prijs van € 2850 excl BTW.
Nu heb ik een met zijn klanten meedenkende garagehouder en die is op zoek gegaan naar een wat minder kostbare oplossing.
In het verleden is zijn bedrijf Alfa Romeo dealer geweest en in een paar modellen van Alfa zat precies de zelfde versnellingsbak, van fabrikant Magneti Marelli.
Een bevriende collega kon de set zonder labyrint en ECU leveren voor €1150 dus die hardware is er nu in gesleuteld.
Met 100.000km garantie, een pak geld armer maar gelukkig weer mijn eigen auto terug.
brrrr, snel vergeten, maar.

BR-59

Goedemorgen Piet,

Ik lees (helaas misschien voor sommigen) wel vaker berichten over exorbitant hoge reparatiekosten van Citroën. Maar ook andere zaken, zoals een collega, die een technisch goede Picasso mocht afvoeren naar de sloop vanwege volledig doorgeroest kokerbalken.
Maar troost u, ik heb aan mijn Volvo XC-90 ook € 1295 mogen wegdragen, omdat de hydraulisch verstelbare nokkenas tandwielen teveel speling hadden. Dan is het niet 1 maar gelijk beide vervangen. En in mijn jeugd hadden we een nagelnieuwe trekker, die na 1 keer werken met de hefinrichting, olie begon te lekken. Een dag later staat zo'n nagelnieuwe trekker dan in onderdelen in de garage. Het is en blijft techniek en kan dus kapot.
En eh ... autorijden is hobby en kost dus ook geld ;D

PietB

#3716
Ik weet het Bas, is zeg vaak: "weet je waarom ze auto's blijven produceren? Omdat de defect kunnen geraken, dat houdt de business in leven"
En niet alleen Citroen is duur in onderhoud, door de strengere (milieu) eisen die aan brandstof motoren worden gesteld, moeten fabrikanten zich steeds verder in rare bochten wringen.
Met als gevolg complexe technische oplossingen.

Een buurman van mij heeft een Opel Crossland 1200 cc 110 pk.
Ik vraag mij af of bij zo'n auto 300.000 km haalbaar is.
De auto is nu 8 maand out en heeft al 10 weken in de garage gestaan.
Hij heeft er vanwege garantie geen kosten aan gehad, maar over 16 maanden is de garantie over, en dan?

Ja dat hobby imago is ook een factor, maar wel een prijzige.
En ik klaag helemaal niet hoor Bas, mijn Picasso heeft nu 200.000 km gereden is van bouwjaar 2009.
Het was een Lease auto van mijn werkgever die ik na 4 jaar(einde lease overeenkomst) van het lease bedrijf kon overnemen.
Ik kocht dus een bekende 2de hands en dit is de éérste grote reparatie.

grt Piet.

BR-59

Tja, het downsizen van motoren is altijd een spannende zaak. Maar toevallig zag ik dit filmpje en dat geeft de burger weer moed. Mijn Volvo is van van 2005 en tikt binnenkort ook de 200.000 aan. Daarnaast rijd ik nog een VW Polo uit 1985 en die heeft al het respectabele aantal kilometers van 110.000 gereden. Dit is mijn daily driver en heb ik vier jaar geleden gekocht met maar 58.000 op de teller (NAP). Vorig jaar voor € 600 de remtangen, schijven, blokken, lagers en schokbrekers voor vervangen. Nu staat hij in de garage voor remcilinders, remschoenen, lagers en schokbrekers achter. Gaat mij € 500 kosten. Heel andere bedragen. ;D

Havoc

Heb begin dit jaar een nieuw bak gekocht en heb toen de garagist zijn mening over die 1200cc en kleinere motoren met 110 en meer pk gevraagd. Zijn antwoord was "wel, ik kan die gemakkelijk losmaken en zo op de salontafel zetten om aan te werken". Hij was niet echt enthousiast...

Veel sleet is gerelatieerd aan zuiver het aantal toeren dat iets maakt. Een kogellager wordt steeds gespecifieerd voor een aantal omwentelingen bij bepaalde last. En zo'n kleine motor moet gewoon meer toeren maken om dat vermogen te halen. Bewegende onderdelen moeten ook lichter zijn. OK, materiaal technologie geeft ook meer mogelijkheden maar toch, het worden echt wegwerp objecten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

#3719
Mijn Citroën maakt niet meer dan 6500 rpm
En komt aan zijn vermogen door een turbo.
Dus dat verhaal van extra slijtage, door hogere toeren, is hier niet van toepassing.
Wel laat ik hem om de 3 jaar carbon-cleanen
En dat scheelt in ieder geval een brandstof gebruik afname van plm 8-10% en dat is geen reclame praatje maar door mij geconstateerd.

grt Piet.