Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

loebaske

Zeg dat wel Raf, super geslaagd... ;)

dani

jawadde dadde...  inderdaad echt realistisch.
Jammer van die servo.

Maar, is mijn vermoeden juist ? gebruik jij zo'n servo om vinnen of iets aan te drijven ?
Moet die constant werken ?  dan het je waarschijnlijk een probleem met hitte afvoer !


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf



Hoi dani

hier zie je een van de twee servo's zitten
deze zitten dus in het water en hebben zo hun koeling maar dat is niet het probleem
deze dingen zijn water dicht dus zo in het nat is ook geen probleem tot een 10 meter diep en dat halen we toch niet qua ontvangst

maar deze zooi is in plastiek of nylon en daar de borst vinnen redelijk van oppervlakte zijn moet de servo een beetje moeite doen om deze te laten bewegen
alles blijft binnen de spec's wat stroom verbruik en zo aan gaat
maar de servo uitgang gaat bewegen in de O ring die daar zit
heel de kop zit vol met vet gestoken maar alsnog dringt het water na een tijdje in het  elektronica gedeelte
en dan is het einde verhaal
de reden dat ik dit zo gedaan heb was omdat er een processor in zit die deze twee servo's stuurt als ik de bocht omga dan stopt die servo aan de binnen bocht om als de schildpad terug recht uit gaat weer synchroon te gaan lopen met de andere poot

de oplossing is één stang door de romp en een grotere servo binnen in zetten maar dan verlies ik de mogelijkheid die ik hier boven gezet heb
maar beter dit zo op lossen dan elke keer een servo naar de haaien
maar we zien we hoe en wat ik heb tijd om dit op te lossen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

kijk ik heb de oplossing maak een afstandbsediende landschildpad en dan kan er hoogstens zand tsszitten  :)

raf

hahaha maar peter dan is de fun er vanaf en dan heb ik veel sterkere motoren nodig om dat beest vooruit te krijgen
komt niet goed
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

stoomlokje

raf ,
al eens gedacht aan de constructie met 2 scheepsschroefassen?( deze zijn verkrijgbaar bij Maquette ) en dan de servo's inwendig plaatsen .

grtjs,
Saskia

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 25 juni 2019, 15:41:58 PM


ZEER LEKKER,ALLES WAT JE NODIG HEBT VOOR EEN  GOEIE SCHILDPADDENSOEP!!!  :D :D

;)

svvander

Iets helemaal anders en ook wel een pak positiever als de vorige keer... één van mijn helden is terugkeert naar waar het voor hem allemaal begon. Ik ben RSCA supporter in hart en nier (RSCA = Anderlecht = voetbal... allé vorig jaar iets minder voetbal  ::) :P ). Vincent Kompany, niets als respect voor die man: straalt rust, intelligentie, deskundigheid, professionalisme uit... en blijft toch zichzelf. Respect. Vandaar zijn eerste "officiële" persconferentie live gevolgd. Daar kan een Markske Coucke nog heel veel van leren. En alles perfect in onze 2 landstalen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

#3653
strikt genomen hebben we 3 landstalen, want in het laatste stukje Belgie dat wij cadeau kregen (na WO I) daar spreekt men  Duits(hoewel het toebehoord tot Wallonië.Het Duits is de kleinste taal van België. Het wordt maar door iets meer dan 1% van de bevolking gesproken

raf

ja peter inderdaad en ik ken daar in kelmis ook een deel mensen en het spijtige is dat ze bij het verkeerde lands gedeelte horen
want ze hebben meer met vlaanderen dan met wallonie
de plaatselijke bevolking spreekt het regionale dialect Platdiets, een Limburgs dialect.
het frans is daar niet zo succesvol onthaald zeg maar

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Ok, ja het Duits (sorry voor de mannen van de Duitstalige gemeenschap dat ik ze vergeten was  ;) )
Maar ik ben nen Brusselair en do spraike ze geen frans of vloms he poit, mo Brussels tu comprend?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

Sven zie man das nu tof zie .
ik ben steeds voorstander geweest van de dialecten te laten verder leven .
ok nederlands zodat we elkaar verstaan maar laat het dialect blijven want dat is cultureel erfgoed .
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Genieten van de koelte op den hof, wat wind vanuit het bos, zalig jong.
na de warmte van gisteren.
Den Eric.

steamdriven

De twee laatste weken van juni is er één dagje dat ik niet moet gaan werken en dat is vandaag. En ik ga daarvan genieten sé!
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Metpetergaathetbeter

volgens mij zit jij te genieten ;)