Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

bollen neus

Zalig aan het genieten van de malse zachte regen in mijnen hof.
Den Eric.

Metpetergaathetbeter

#3616
geniet maar en neem het van mij aan het wordt een kwakkelzomer !  :)
Eindelijk eens (echte) regen hoewel ze in Brabant en Limburg er anders over denken !  :-\

Alberke

Kan nu mijn licht aansteken (en uit doen) met stemcontrole.
Ook de TV
Wanneer een app voor de Ecos? "Type 64 rijden.. stop..."
Gelukkig nog gewone knopkes in geval mijn stem het moest laten afweten  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 12 juni 2019, 14:04:40 PM
Kan nu mijn licht aansteken (en uit doen) met stemcontrole.
Ook de TV
Wanneer een app voor de Ecos? "Type 64 rijden.. stop..."
Gelukkig nog gewone knopkes in geval mijn stem het moest laten afweten  ;D

Je kan altijd eens proberen met je stem een stoomloc na te bootsen... ;D

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 12 juni 2019, 14:22:11 PM
Citaat van: Alberke op 12 juni 2019, 14:04:40 PM
Kan nu mijn licht aansteken (en uit doen) met stemcontrole.
Ook de TV
Wanneer een app voor de Ecos? "Type 64 rijden.. stop..."
Gelukkig nog gewone knopkes in geval mijn stem het moest laten afweten  ;D

Je kan altijd eens proberen met je stem een stoomloc na te bootsen... ;D

;)
stoomfluit geen probleem... ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

ERVIN

Aan het genieten van het zonnetje.
Straks naar de chinees , daarna wat TV kijken en dan slapen , morgen terug gaan werken.

bollen neus

Het klank en lichtspel aan het bekijken van moeder natuur die zich even laat tonen van een andere kant.
Den Eric.

raf

samen met modelbouw vriend aan de baan aan het werken geweest
een heel moeilijk  punt aan het aansluiten spijtig genoeg niet volledig klaar gekregen
omdat een ander belangrijk probleem (bleef een blok bezet melding geven)moest opgelost worden
daar is wat tijd in gegaan .
maar er kan gereden worden en vrijdag de rest vervolgens aan sluiten

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Eigenlijk een beetje het tegenovergestelde van "maken"... tenzij je het onder de noemer "zorgen maken" zet. Gisteren een vrij zware uiteenzetting gehad van onze nieuwe CEO. Wat we al wisten: 9 VTE (voltijdse equivalenten => fulltime werknemers), moeten verdwijnen. (Lees: ze krijgen een andere functie binnen de groep of mogen vertrekken). We hadden allemaal stiekem gehoopt dat het met pensioenen etc. ging gebeuren... niet dus  >:( 9 man betekent zoiets als 1 op 12 bij ons.

Wie het zal worden wordt eerstdaags beslist... juist voor het verlof. "Het is niets persoonlijks..." Ok! "Je moet je over niets zorgen maken..." Mmmm, ik heb toch slecht geslapen. Bijna 20 jaar dienst, een job die ik graag doe, in een leuke afdeling binnen een grote groep en waar ik mag doen wat ik graag wil en dit hierdoor ook, denk ik, heel goed doe (als ik mijn evaluaties bekijk toch) met enkele collegae die ik al de helft van mijn leven ken... ik ben dit jaar 40 geworden... dus ja. We leven in onzekere tijden, dat begrijp ik als geen ander, maar dit zo te horen en dan nog net voor het verlof.

En het ergste van al: we weten totaal niet op welke basis de keuze zal gemaakt worden: gaan ze mensen die talent genoeg hebben laten gaan, omdat ze weten dat die wel terecht komen? Of gaan ze mensen laten gaan die nog niet lang in dienst zijn, omdat deze de meeste kans maken? Of is het gewoon abritrair? Of gaat deze brave man (die absoluut niets te verwijten valt: doe het maar, na 2 weken al komen verkondigen dat ge grote kuis moet houden...) luisteren naar ingefluisterde namen van mensen die denken druk uit te kunnen oefenen om hun eigen macht te vergroten? (zo zijn er helaas overal).

Ik zat thuis te werken als ik de meeting aan het volgen was en ik moet zeggen: de moed zonk mij in de schoenen als ik de Skype-meeting afsloot. Ik heb er vandaag met veel collegae over gesproken en overal merk je twijfel. Want ook al lig je niet echt buiten, het is wel een soort van uitrangeren. Je krijgt vermoedelijk enkele keuzes en het is dat of niets. Voor sommigen kan dit misschien wel een zegen zijn, maar voor de meeste onder ons (en al zeker de ouderen) is het toch wel niet evident. Maandag hebben we nog een feestje met gans het bedrijf, voor sommigen zeker het laatste feestje dan.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Begrijp je maar al te goed. Zit in een reorganisatie die een clusterfuck is waar er ooit nog thesisen zullen over geschreven worden. En ben 50 dus ik vind morgen geen andere job.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Citaat van: Havoc op 19 juni 2019, 19:50:08 PM
Begrijp je maar al te goed. Zit in een reorganisatie die een clusterfuck is waar er ooit nog thesisen zullen over geschreven worden. En ben 50 dus ik vind morgen geen andere job.

Ik vrees dat leeftijd niet zoveel meer uitmaakt dezer dagen. Een ex-collega van mij (die toch wel een beetje ervaring had, maar nog maar juist in de 30 was), heeft nog steeds geen vaste job. Van de ene interim, naar de andere. Bijscholing hier, bijscholing daar. Maar goed: ik wens je alvast succes in je zoektocht, hoe moeilijk het ook mag zijn.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Dirky

Citaat van: svvander op 19 juni 2019, 19:54:55 PM
Citaat van: Havoc op 19 juni 2019, 19:50:08 PM
Begrijp je maar al te goed. Zit in een reorganisatie die een clusterfuck is waar er ooit nog thesisen zullen over geschreven worden. En ben 50 dus ik vind morgen geen andere job.

Ik vrees dat leeftijd niet zoveel meer uitmaakt dezer dagen. Een ex-collega van mij (die toch wel een beetje ervaring had, maar nog maar juist in de 30 was), heeft nog steeds geen vaste job. Van de ene interim, naar de andere. Bijscholing hier, bijscholing daar. Maar goed: ik wens je alvast succes in je zoektocht, hoe moeilijk het ook mag zijn.

Niet opgeven. Ik ben er na mij 50st verjaardag nog 3x in geslaagd en andere job te vinden en vandaag ben ik weer aan 't solliciteren. Ben er nu wel al 61...

raf

ken het hele verhaal
eerst reorganisatie en die willen vertrekken mogen gaan behalve die en die en die en die
dan daarna ha maar gij bent nogal veel ziek of onwettig afwezig dus ontslag op slechte punten
langdurig ziek viel daar ook onder trouwens

en nadien allemaal buiten op straat en dan door de vakbond een briefje voorgelezen en daar stonden we dan allemaal op straat maar of we nog eventjes een paar jaar wilde door werken
staken was meteen inhouden van loon of direct ontslag en indien ze voelde dat er wat mensen samen spanden werden we met behoud van loon naar huis gestuurd
en daar sta je dan met 58 jaar op straat maar gelukkig wel lang genoeg gewerkt om vrijstelling te hebben
en nu pensioen aan gevraagd welk ik normaal op 2021 september zou hebben
mijn resterende premie moet ik laten vallen (werd per maand bij betaald) en 10 euro per maand minder pensioen

fuck die 10 euro ik ga nu op pensioen den 1 ste julie

maar het blijft shit

gr raf en sterkte en hopelijk mag je aan het werk blijven

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 19 juni 2019, 20:07:23 PM
ik ga nu op pensioen den 1 ste julie

Enjoy the club Raf,

Eerstdaags 65 jaar en vanaf 1 juli officieel met pensioen.
Financieel wel betere verwachtingen, ipv de magere invaliditeitsuitkering het wat (+/- 400€) ruimere pensioen!
Dat maakt mijn dag... :D

;)