Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

loebaske


Volop bezig om een Roco Play 5939 om te toveren tot een volwaardig model....

Peter

Daarjuist met de postbode het prachtige boek van de stoomlok Type 10 ontvangen
Mijn Belgische favoriete lok
In model is het Olaerts model wat te duur voor mijn portemonee en het DJH model is moeilijk te vinden en daar vragen ze ook veel voor.
Dus troost ik me met die SUUUUPER uitgave.  Een aanrader voor iedereen (veel foto's waarvan een aantal in kleur)  :D :D :D

Pacific type 10 by Peter Verlooy, on Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter

Robrecht

Vandaag een bestelling(ske) gedaan bij iemand in Ingelmunster  ::)
Als de bestelling helemaal binnen is zal dat men dag waarschijnlijk pas écht maken... nog wat geduld  8)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

dani

performatie testing voor mijn eerste "significant" proces bij mijn nieuwe werkgever  in volle gang, en het ziet er voorlopig goed uit.
Ik heb de indruk dat ze toch tvereden zijn over mijn vorderingen in deze 2 maanden en dat er nu al iets bijna klaar is voor go-live.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

svvander

Bij het opruimen en klaarzetten van het gerief voor de rommelmarkt op zolder, een doos met... treinspullen teruggevonden! Zaten nog enkele van mijn oude Lima (groen M2's?), ne Lima reeks 22 (denk ik) en nog van alle zaken in die ik eigenlijk al vergeten was dat ik ze nog had.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

zal een 23 geweest zijn van Lima

SuSke

Groene M2's, gelijk "schatten op zolder" gevonden  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: svvander op 10 mei 2019, 19:36:39 PM
ne Lima reeks 22 (denk ik)

Van die Lima 23 kan je een juweeltje maken met een Susu motor, ik heb er nog 2 (zo goed als nieuwe 12mm's) liggen, voor een prijsje...

Bedenk dat ze nieuw maar een kleine 5€ kosten!

;)



svvander

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 mei 2019, 21:29:07 PM
zal een 23 geweest zijn van Lima
Moet 'm is beter in het licht bekijken... 't kon donkerblauw zijn ook.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Peter

Waar is de tijd
Wat waren we gelukkig met die Lima 123, de 150 en de M2 rijtuigen. later kwam er dan nog een Lima 18 bij.
In veel winkels (ook de Grand Bazar enz) reden tegen de feestdagen deze modellen dagelijks hun rondjes op een klein baantje.
Tegenwoordig zie je niets meer in de winkels, enkel nog dozen op een schap en een paar modellen in een glazen kast
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

Inderdaad, zelf in de Nopri (later Unic) verkochten ze deze Lima-treintjes. Ik herinner mij ook nog heel goed, toen ik mijn eerste oranje TGV van Lima op de rommelmarkt kocht... voor 100 Bfr. En gelukkig dat ik was.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

dani

wat maakte mijn dag ?

Euhhhh... iets totaal onverwacht waarvan je normaal niet zou verwachten dat je er blij van wordt.
Maar toch :  mijn belastingaangifte on line ingedeidn via Tax-On-Web.   En ontdekt dat ik door mijn ontslag vorig jaar in juli, en de bijhorende opzegvergoeding , ik nu plots een flink stuk extra belastingen ga terug krijgen .....     Die centen zullen goed besteed worden en ik denk dat er wel een extra treintje aan af kan  :) :) :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bollen neus

Gisteren een concertje meegepikt van de JB band, de oude overgebleven rakkers van James Brown. Dat maaakt nen mens weer even blij dit live te horen en te zien.
Den Eric

gardevil

Vandaag heeft er voor het eerst sinds lang weer een trein gereden. Bedrading van de modulebakken is bijna klaar nog 6 wissels en dan kan een en ander in koploper getest worden.Het wordt tijd dat ik terug wat aan scenery kan gaan werken.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Dirkh

niet direct mijne dag is goed maar ik denk dat er twee hun dag wel goed gaat zijn.


locs koen en willy by D Ha, on Flickr

59erke zijn hobbytrain v60 rijd terug, die had blijkbaar een probleem met de stroomafname. De stroomafname van een zijde ging via een boutje naar de print en dat gaf steeds problemen. Maar een extra draadje bijgelegd en mits een beetje freeswerk dat draadje kunnen wegwerken en nu rijd dat ding terug zonder haperingen. Nog een kleine aanpassing gedaan er zat nog een spoeltje op , ook maar verwijderd en vervangen door een draadje. Bolt weer prima.

Beertje zijn 64 voorzien van een esu lokpilot micro v4.0 decoder, maar eerst enkele uren bezig geweest om dat ding analoog al goed rijdend te krijgen. Wat een prutswerk. Grootste gesukkel was nog die extra draad van de tender naar de lok te krijgen om de verlichting te kunnen laten werken. Die draadjes van de esu waren natuurlijk te kort. Dus maar een andere draad aan de decoder gesoldeerd.

Nu nog zorgen dat die lok's nog terug bij de eigenaars raken.

En nu kan ik eindelijk eens aan mijn eigen baan en lok's gaan werken.  :D