Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

raf

vandaag een vriend gaan helpen verhuizen en wat stond er op tafel toen ik thuis kwam

Juist ditte




nu de pdf er over vinden zodat ik hem analoog kan laten rijden want nu staat  hij op delta instelling
dit maakt dus mijn dag goed
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

TBCédric

Een hele bundel modelspoormagazine én andere trein-gerelateerde boekjes e.d. gekregen van een collega van mijn vader.
Mijn vader had een fietstas vol boekjes.  ;D
Én de status van mijn pre-order I11 set met stuurstand is van status veranderd. I.p.v. pending naar processing. Al één stap in de goede richting. Ik kijk uit naar oktober.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

#1547
Resultaten van mijn vele herexamens vielen goed mee. Komt er op neer dat ik 3,5 vakken moet herdoen, dit waren enkel degenen die ik niet heb meegedaan en de 2 (1 labogedeelte van gegevensbanken en computertechniek 1 volledig (winasm etc)) waarvan ik dacht en wist dat het ook echt slecht ging zijn die ik moet herdoen.

Volgend jaar dus 1 en 2 ICT voor mij en proberen volgende zomer een zomer vogelen zonder herexamens.

edit: het reisje naar Amsterdam is ook reuze meegevallen een echte aanrader voor iedereen die graag wat cultuur wil zien.

In het heenrijden met de trein er slechts 2,5u over gedaan ipv 3 omdat we in Antwerpen een rechtstreekse trein kunnen nemen hebben naar Rotterdam en je kan uit Rotterdam elk half uur een IC naar Amsterdam nemen. In het terugkeren hebben we er echter een 4 uurtjes over gedaan omdat we in Rotterdam onze aasluiting naar Roosendaal hebben gemist.
Moet wel zeggen onze Belgische treinen en rijtuigen reizen toch aangenamer dan die Nederlandse(erg wiebelig en geen blinden voor de ramen in die IC rijtuigen die onder andere in de Fyrakleuren rondrijden).
Soit, 't voornaamste is dat we er geraakt zijn en ook teruggeraakt zijn.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

CiteerKomt er op neer dat ik 3,5 vakken moet herdoen

Een half vak?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

Citaat van: Havoc op 14 september 2014, 15:55:41 PM
CiteerKomt er op neer dat ik 3,5 vakken moet herdoen

Een half vak?
Ja, 'k vind het ook vreemd, maar goed, theorie van gegevensbanken was er in juni goed door maar het labo was niet goed, dat moest ik nu herdoen, maar ik kon er nu nog minder van dan in juni, ondanks dat ik echt veel geoefend had, daarom moet ik enkel dit deel herdoen.
Heb zo een kameraad die dit jaar deels in 1 en 2 ICT zat en van digitaaltechniek en elektriciteit ook enkel de theorie moest herdoen. Het kan blijkbaar wel. Heb het ook nagevraagd bij het hoofd van de afdeling ICT en mag enkel het labo herdoen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

conducteur

Wie kent hier nog "Stackoverflow"? Door die site is vandaag een probleem waar ik heel de middag zelf achter gezocht heb opgelost in minder dan 30 minuten. (had niets met treinen te maken)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PeterC

Citaat van: conducteur op 14 september 2014, 20:36:34 PM
Wie kent hier nog "Stackoverflow"?

Mijn tweede thuis voor als ik met Delphi problemen kamp ;)

Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

Citaat van: PeterC op 14 september 2014, 20:54:52 PM
Citaat van: conducteur op 14 september 2014, 20:36:34 PM
Wie kent hier nog "Stackoverflow"?

Mijn tweede thuis voor als ik met Delphi problemen kamp ;)

met zo'n antwoorden wordt ik ook niet wijzer en gaan zoeken om dan uren kwijt te zijn dat hoeft ook niet !
Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: conducteur op 14 september 2014, 20:36:34 PM
Wie kent hier nog "Stackoverflow"? Door die site is vandaag een probleem waar ik heel de middag zelf achter gezocht heb opgelost in minder dan 30 minuten. (had niets met treinen te maken)
Programmeerproblemen van eender welke taal, dan helpt die site/dat forum je wel dichterbij de oplossing. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Is hier bij mij ook een vaste site.  ;D

minitreintje

Stackoverflow een prima website, heeft me ook al veel uit de nood geholpen bij programmeer problemen.

De S88Wireless is eindelijk overgezet naar PCB's, het inbouwen kan beginnen!

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

reeves

[quote author=OlivierV link=topic=18191.msg271932#msg271932 date.

Volgend jaar dus 1 en 2 ICT voor mij en proberen volgende zomer een zomer vogelen zonder herexamens.




[/quote]

Een zomer vogelen???? ;D

Metpetergaathetbeter

Deze voormiddag alles in orde gebracht om pa vanaf vrijdag-voormiddag in home in zijn woonplaats (De Pinte)te laten verblijven en hem daar nog een aangename tijd die hem nog rest te laten doorbrengen, kan zijn computer, zijn favoriete zetel en een flat screen meenemen op een gezellig kamertje in een prachtige parkomgeving (met uitzicht op een binnentuin (buiten ombouwt)  :)

En hopelijk blijft hij nog een tijdje bij ons !

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

#1558
Citaat van: reeves op 16 september 2014, 21:39:01 PM
[quote author=OlivierV link=topic=18191.msg271932#msg271932 date.

Volgend jaar dus 1 en 2 ICT voor mij en proberen volgende zomer een zomer vogelen zonder herexamens.





Een zomer vogelen???? ;D
[/quote]

waar de buik van vol is loopt de mond van over zegt men dan  ;D

effentjes de letter in een andere volgorde gezet en je krijgt vreemde dingen, volgen is niet eens zo'n moeilijk woord maar als je met andere dingen bezig bent loopt het al eens fout ! :-\

Groeten Peter ;)

Bolje

 Peter

Blij toch nog wat beter nieuws te horen.
Hopelijk blijft het nog een hele tijd goed.
Vele groeten,
Ronald