Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Rangeerduivel


doomslu

De grap op zich is misschien niet zo slecht, maar gezien de omstandigheden is ze op z'n minst wat ongelukkig.
Ik denk ook niet dat ze kwetsend bedoeld was, Hugo.
Ik wens jou alvast sterkte.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: just4fun op 31 juli 2014, 23:06:34 PM
Citaat van: doomslu op 31 juli 2014, 20:32:59 PM
Zopas vier dagen zweten afgerond. De traphal is herschilderd!
Gelukkig heeft de jongste dochter geholpen, nu hebben we nog een luilekker lang weekend voor de boeg  ;D , alvorens terug naar het werkt te gaan...  :(
Luilekkeren? De kalender van augustus on line zetten zeker?
;)
Paul
Paul, de kalenders staan online.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Bolje

Citaat van: OlivierV op 01 augustus 2014, 11:17:58 AM
Hoe doe je dat, 2 schoonmoeders?

Mijn vrouw heeft er twee.  8)
Ik heb een moeder en een stiefmoeder. ;)
Vele groeten,
Ronald

Michael

Citaat van: doomslu op 01 augustus 2014, 20:24:42 PM
De grap op zich is misschien niet zo slecht, maar gezien de omstandigheden is ze op z'n minst wat ongelukkig.
Ik denk ook niet dat ze kwetsend bedoeld was, Hugo.
Ik wens jou alvast sterkte.
Als je de tekst leest steekt er ook geen kwaad woord in en dat was ook niet de bedoeling, maar na de opmerking van Martin had ik er gelijk beeld bij zag een manneke de middag sjouwen met een rolstoel in de warmte, sorry dat werkte op mijn lachspieren, spontane reactie.

Maar erg vervelend als je aan de rolstoel wordt gekluisterd en dan de eerste meters moet gaan maken, zal niet altijd gemakkelijk zijn, dus bij deze veel sterkte.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Excuses, had niet de bedoeling om iemand te kwetsen, alleen de korte omschrijving van Hugo zorgde ervoor dat ik een beeld op m'n netvlies kreeg..

janieburton

Citaat van: Huugooke op 01 augustus 2014, 16:40:37 PM
Vandaag voor de eerste keer met de rolstoel op wandel!
amai mijne rug!

Misschien heeft men je het al gezegd maar je mag nooit met een bolle rug een rolstoel duwen(ttz voorover gebogen de rolstoel duwen) dit belast de rug heel erg, je moet hem met een rechte rug duwen zoals je gewoon zou stappen en als je een redelijke steil loopvlak op moet niet duwen maar de stoel er op trekken(ttz achterwaarts het loopvlak op gaan) dit verminderd de druk op de rug, als je duwt op een loopvlak dan moet je altijd met een gebogen rug de stoel duwen.

Normaal zou je, bv in een shopping center, waar de vloer zéér gelijk is;  de rolstoel met één hand moeten kunnen duwen en er bijwijzen van spreken er naast gaan(vergt wat oefening en goed gesmeerde wielen en lagers waar de voorste wielen zijn bevestigd in de rolstoel .
 

Huugooke

Sans rancune hoor; dergelijke reacties komen bij mij ook al eens op; schuld van al die stand-up comedians zeker? ;D

Wat dat duwen betreft: mijn vrouw heeft een 40-jarige carrière achter zich, in een onderwijsinstelling waar vooral kinderen in rolstoelen werden onderwezen. (Ironie van het noodlot nietwaar!)
Ik krijg dus regelmatig "instructies"  over hoe ik moet rijden  ;).
Het is inderdaad heel moeilijk om je rug recht te houden zoals het moet. Ik heb eerst de weg verkend, en de "knelpunten" genoteerd.
Voor de rest zijn hier weinig hellingen, en bolt het ding nog goed want splinternieuw!
Misschien die ik morgen de plastic folie van de wielen!  ;D

PeterC

Hugo, heel wat mensen kennen je thuissituatie niet, vandaar misschien die (misplaatste) grap.  In elk geval veel goeie moed en chapeau voor de steun aan je vrouw!
Groetjes, Peter


marc goovaerts

Citaat van: Huugooke op 01 augustus 2014, 23:56:31 PM
Voor de rest zijn hier weinig hellingen, en bolt het ding nog goed want splinternieuw!
Dat valt met de meer recente rolstoelen reuze mee hoor, Hugo. Die van ons moeder doet het na twee jaar constant gebruik nog altijd even vlot.

doomslu

Citaat van: Rangeerduivel op 01 augustus 2014, 08:46:39 AM
Citaat van: doomslu op 31 juli 2014, 20:42:08 PM

We krijgen zaterdag hoog bezoek....


Schoonmoeder.... :D

;)
Voilà, het hoog bezoek van gisteren was de moeite waard.

Schoonmoeder? Twee? Neen, met één heb ik al meer dan genoeg.
En zij was het niet, wel een leuk stel... Het werd een treintjesdag, afgerond met een bezoekje aan de 'city of Luxemburg' en een leuk Italiaans restaurant.  :D

... maar wat die gast daar in de weide achter ons aan het doen was???  :o

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Ah Evan zijn nieuw dioraatje! Is een knap stukje.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Havoc

Citaat van: doomslu
En zij was het niet, wel een leuk stel... Het werd een treintjesdag, afgerond met een bezoekje aan de 'city of Luxemburg' en een leuk Italiaans restaurant

Als ik in Luxemburg city ben rond etenstijd (heel rekbaar begrip) tracht ik een bezoekje aan "Brideler Stuff" mee te pikken. :-)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Citaat van: Havoc op 03 augustus 2014, 19:40:42 PM
Citaat van: doomslu
En zij was het niet, wel een leuk stel... Het werd een treintjesdag, afgerond met een bezoekje aan de 'city of Luxemburg' en een leuk Italiaans restaurant

Als ik in Luxemburg city ben rond etenstijd (heel rekbaar begrip) tracht ik een bezoekje aan "Brideler Stuff" mee te pikken. :-)
Niet slecht.
Ik heb 9 jaar in Bridel gewoond.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Twas zeker plezant Luc!  Mooie streek trouwens!

Ben blij dat ik de brug van Manternach heb kunnen vergelijken tussen groot en klein :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.