Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

janieburton

Citaat van: Havoc op 26 juni 2014, 21:29:38 PM
Helpen? Neen jong, helpen gaat dat niet doen. Die mannen zijn zo stevig een put aan het graven om toch maar in de jaren '70 te blijven dat ze het daar beneden niet horen. Voorbeeldje, als ik emails met informatie van de leveranciers wil bijhouden, dan moet ik die maar afprinten als pdf. Het is niet mogelijk om emails te bewaren en meer dan 300MB kan echt niet. Als je dan zegt dat de email server wel degelijk imap en pop3 toegang kan geven dan weten ze niet waarover je het hebt. Klojo's.

Steeds? Ik werk er nog geen 3 jaar! Maar tot het einde van het jaar zal het niet meer duren hoop ik. Langs de andere kant heb ik ook financiële verplichtingen, dus er moet toch wel brood op de plank blijven komen. Moet ik nog jong en idealitisch zijn had ik vandaag er ene nen trap onder zijn zitvlak gegeven. Moest ik bij mijn pensioen zijn zou ik zoals een vorige collega er mij geen bal van aantrekken en ze het leven zuur maken. Maar nog 20 jaar houd ik dat daar echt niet uit.

De moraal: langs de andere kant is je zo laten gaan eigenlijk geen goed idee. Je weet nooit wie je binnen 10-15 jaar nog tegenkomt en nodig hebt. Bruggen opblazen is allemaal goed en wel maar je moet verdorie heel goed zeker zijn dat je ze niet meer nodig hebt. Uit eigen ervaring... toen ik bij mijn 2-de werkgever begon en naar de eerste meeting met een klant moest (grote en belangrijke klant) was het even schrikken toen de promotor van mijn eindwerk binnenstapte en langs de andere kant van de tafel ging zitten. De productmanager die mee was schrok serieus toen we elkaar zo direct aanspraken met de voornaam en over vroeger begonnen. Hij heeft er zich direct van verzekerd dat we wel op goede voet uit elkaar gegaan waren nog voor hij met de meeting wou beginnen. Ik ben er zeker van dat had dat niet het geval geweest een collega het project had overgenomen.

Luc: ik kom zelfs hier nog :D


Laat ze gewoon met de kop tegen de muur lopen dan zien ze zelf als ze verkeerd bezig zijn, vroeger stak ik ook mijn tijd in om bepaalde zaken die scheef waren proberen recht te zetten maar dat doe ik niet meer.

Mijn leuze is willen ze zo dan zal ik dat zeer meticuleus doen zoal zij het willen en als het fout afloopt dan..............
 

conducteur

1ste jaar professionele bachelor elektronica: alle vakken geslaagd!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Gefeliciteerd Rian! En je schaduwstation zonder wissels, hoe werd deze ontvangen door de profs?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

aan de studenten die slaagden en een jaartje hogerop of verderaf gaan studeren proficiat en profiteer er maar eens van, om er volgend jaar weer tegenaan te gaan !  :) ;)

Groeten Peter ;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Citaat van: Michiel op 27 juni 2014, 12:04:29 PM
Gefeliciteerd Rian! En je schaduwstation zonder wissels, hoe werd deze ontvangen door de profs?
Dat was mijn eindwerk voor het laatste jaar secundair, maar moet deze zomer verplicht af. Ben daar rustig aan bezig nu. ;)
@Luc, @Peter en Michiel: Bedankt!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Stieven76

Gisteren oudercontact gehad voor onze oudste dochter  ;D Weer een goed rapport en ze mag over naar het 4de leerjaar.
Leuk op te merken dat alle tijd en moeite die we er insteken om haar extra te motiveren wel z'n vruchten afwerpt. Ze was er zelf fier op  ;D

Proficiat aan de jeugd hier!

Steam.N

Proficiat, Rian !
Mooi resultaat.
En de beloning is een hele vakantie treintjes spelen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

stekkertjes toe gekomen dus ikke blij en kan beginnen met bekabelen van de reeds gemaakte modulles




If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Ben gisteren ook mijn attest van de avondschool gaan halen. Mag verder doen :D Volgend jaar buislassen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michael

Alle geslaagden gefeliciteerd, nu mogen jullie genieten van verlof om daarna weer met volle moed aan de slag te gaan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Citaat van: conducteur op 27 juni 2014, 13:52:51 PM
Citaat van: Michiel op 27 juni 2014, 12:04:29 PM
... En je schaduwstation zonder wissels, hoe werd deze ontvangen door de profs?
Dat was mijn eindwerk voor het laatste jaar secundair, maar moet deze zomer verplicht af. Ben daar rustig aan bezig nu. ;)
Wat vliegen de jaren voorbij, zeg! Ik dacht dat het een project van dit schooljaar was. Mijn vergissing!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

OlivierV

Citaat van: conducteur op 27 juni 2014, 12:00:00 PM
1ste jaar professionele bachelor elektronica: alle vakken geslaagd!
Beter als mij dus!

Ik ben beter bezig dan voorheen, maar het mag nog wel wat beter naar mijn gedacht, maar goed ben toch al op de goede weg.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Paulogic

He Rian... puike prestatie !

En Olivier... Waar een wil is, is een treinbaan (euh... weg)
Uw klasmakker Gaetan heeft het blijkbaar niet zo denderend gedaan... Ik zal hem eens moeten herKicken (met nadruk op Kick in the A..)
want hij denkt aan stoppen en gaan werken.
mvg,
Paul(ogic)