Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

raf

een vliegtuig dat op het water land dat ken ik
een boot dat op het water vaart ken ik ook
een auto die op het water vaart ken ik ook
maar kenden jullie deze


wel ikke nie

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Dat kunde met die moderne machientjes niet echt nee  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

conducteur

Die watertanks zullen allicht nooit leeg zijn ;)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Erger is als de kolen nat worden. Wel grappig, maar ik vraag me af of die eigenlijk wel weten of de sporen niet weggespoeld zijn ergens onderweg.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

als het goed is dan komt er binnen kort een profesionele ets installatie mijn richting uit
dubbel lichtbak met vacuum
en een 2 à 4 meter lange ets installatie met sproeisysteem
nooit gebruikt en het staat in de weg dus lalalalala als het lukt ikke blij

en dan natuurlijk nog leren etsen van messing deeltjes
printplaten is geen probleem dat deed ik jaren geleden reeds maar messing door etsen ????

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

De belichtingsinstallatie lijkt me nuttig, maar zo'n lopende-band-etsinstallatie  :-\
Ik vrees dat het je sloten etsmiddel gaat kosten voor het naar behoren werkt ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

er moet 30 liter van dat spul (Ferrychloride) in het reservoir of dit  natriumtpersulfaat
valt te bezien met welk middel de installatie over weg kan
ook  Zoutzuur met waterstofperoxide blijkt te werken maar alsnog eventjes kijken mat wat de ets straat over weg kan

dan ook nog ontwikkelaar in het ontwikkel bad
spoel middel na het etsen en dan nog een bad maar daar moet ik op de handleiding voor wachten
er zitten verschillende baden in waar de te etsen platen door heen gaan.
alles electronische gestuurd en dus heel wat te leren voor ik er mee aan de slag kan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

... en nog een manier vinden om je afval veilig kwijt te raken  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

hier op het container park kan ik het kwijt alleen over die ferrychloride doen ze moeilijk
de kleur alleen al daar worden ze gek van

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

janieburton

 

Koen

Het afval is één van de redenen waarom ik al heel wat jaren niet meer ets. In Mechelen worden deze producten in het containerpark niet aanvaard.
Volgens hen moet je dit naar een industriële afvalverwerkingsbedrijf in het Leuvense brengen :o.
God mag weten wat dat kost (en als ze het dan die kleine hoeveelheden nog aanvaarden).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Havoc

Citaat van: Gerolf op 08 juni 2014, 13:14:53 PM
... en nog een manier vinden om je afval veilig kwijt te raken  ::)

Ja, dat is tegenwoordig met alles een probleem.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Citaat van: Koen op 09 juni 2014, 07:16:55 AM
Het afval is één van de redenen waarom ik al heel wat jaren niet meer ets. In Mechelen worden deze producten in het containerpark niet aanvaard.
Volgens hen moet je dit naar een industriële afvalverwerkingsbedrijf in het Leuvense brengen :o.
God mag weten wat dat kost (en als ze het dan die kleine hoeveelheden nog aanvaarden).

Mvg
Koen

En wat is het gevolg als je doet zoals elke "goede Belg"?
 

Metpetergaathetbeter

eigenlijk verplichten ze bijna iemand/sommige/bijna iedereen het op te lossen(dumpen,enz...) zoals het NIET HOORT, maar ja met een nieuw regering ging er alvast heel wat veranderen, dat beweerde toch één man !

Groeten Peter ;)

janieburton

#1139
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 juni 2014, 12:32:38 PM
eigenlijk verplichten ze bijna iemand/sommige/bijna iedereen het op te lossen(dumpen,enz...) zoals het NIET HOORT, maar ja met een nieuw regering ging er alvast heel wat veranderen, dat beweerde toch één man !

Groeten Peter ;)

En wie is die man? Wie zou dat kunnen zijn(mijn geheugen laat me  in de steek)?  ::) ??? :o

Heb een deja vu gevoel. Doet me denken aan een bepaalde serie uit de jaren 90 of eind jaren 80.