Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Paulogic

Aiai...
zo jong en al getraumatiseerd...
Dat kindje denkt te zijn geadopteerd door een Skate(kan)goeroe. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
mvg,
Paul(ogic)

PeterC

Citaat van: OlivierV op 31 mei 2014, 16:48:25 PM
Ondertussen vader geworden van ons eerste dochtertje.
::) ;D :o

Olivier,  in mijn tijd moesten we toch heel wat 'oefenen' voor we voor het 'eigenlijke werk' gingen.  Dat 'oefenen' heb ik ik mij geen seconde beklaagd  8) 8) 8)  ;)


Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

Citaat van: PeterC op 31 mei 2014, 19:23:20 PM
Citaat van: OlivierV op 31 mei 2014, 16:48:25 PM
Ondertussen vader geworden van ons eerste dochtertje.
::) ;D :o

Olivier,  in mijn tijd moesten we toch heel wat 'oefenen'

Geduld ?  ;D

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 mei 2014, 17:38:00 PM
Citaat van: OlivierV op 31 mei 2014, 16:48:25 PM
Ondertussen vader geworden van ons eerste dochtertje.

Olivier, nu niet overdrijven, ik moest je gisteren nog uitleggen hoe alles in elkaar zat en werktte en ja dan moet je nog 9 maanden wachten, zodoende kan die nooit van jou zijn, ten andere het is daarvoor nog een veel te schoon kindje, 2de reden waarvoor dat niet het jouwe is ! ;D ;D ;D ;D

Groeten Peter ;)

Ps hoeft geen geluidsdecoder en als het lawaai begint te maken moet je het organisch materiaal wegnemen !  ;D

Peter, dat het niet mijn kindje is daar ben je juist in hoor, mij lelijk noemen, dat is toch een beetje uit de lucht gegrepen. :D
Ook kan je goed rekenen want dan zou het er normaal gezien geentje van mij geweest zijn indien het wel uit mijn vriendin haar buik zou gekomen zijn....

Mij moeten uitleggen hoe alles in mekaar zit? uhm ... dacht het niet.

Ter verduidelijking. Ik wou de mij meer bekende forumlieden toch eens proberen om de tuin te leiden maar dat is niet zo goed gelukt. Het kindje in kwestie was het dochtertje van een restaurantuitbater in Schellebelle, met kindjes spelen is iets wat ik graag doe en volgens mijn vriendin ook wel goed kan, allicht omdat ik er zelf nog een ben. :D

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 01 juni 2014, 22:36:26 PM


met kindjes spelen is iets wat ik graag


wel voorzichtig zijn als je tegenwoordig zoiets zegt !

Trouwens ik heb je niet lelijk(dat zei jezelf) genoemd maar ook niet mooi !  ;D ;D ;D

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 juni 2014, 22:40:48 PM
Citaat van: OlivierV op 01 juni 2014, 22:36:26 PM


met kindjes spelen is iets wat ik graag


wel voorzichtig zijn als je tegenwoordig zoiets zegt !

Trouwens ik heb je niet lelijk(dat zei jezelf) genoemd maar ook niet mooi !  ;D ;D ;D

Groeten Peter ;)

Ja je moet tegenwoordig zeker opletten met wat je zegt. Maar spelen met kindjes heeft bij mij de onschuldige betekenis. ;)

Hoe aandachtig kan een mens niet zijn ... ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

deze morgen een heel belangrijk iets gebeurt
ik ben wakker geworden LOL

gisteren een bootje van 4 meter diep uit het kanaal opgedoken
oud collega van de andere club zijn boot was gezonken en tja er werd dan maar meteen beslist totalloos en niet te requpereren
iedereen was reeds vertrokken en david die bij me was zag opeens een mastje onder water
we wisten zelfs niet waar het gebeurt was maar dus op goed geluk dat mastje

komen daar door het kanaal 3 yachten op full speed en wij doen van traag maar die met blauw ,wit rood begrepen dat niet
tot we stenen begonnen op te rapen en een paar waarschuwings worpen voor de boeg gedaan te hebben.
maar het bootje was reeds dieper geschoven door de golfslag

dus daar ik geen handdoekken bij had ???? gelukkig had david een soort van deken bij waar ik me kon afdrogen
strippen en het kanaal in gegaan (nee niet gedoken)
bootje lag op 4 meter dus das een heel eind omlaag zwemmen maar gelukkig kunnen bergen
thuis alles uitelkaar gehaald en nu ligt alles te drogen en hopelijk niet veel defect
de eigenaar komt het vanavond op halen


het hoeft niet altijd een brand te zijn om ellende te hebben

dus dat maakte mijn dag

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

janieburton

volgens mij is de elektronica verloren maar ja er zijn zaken te recupereren aan dat bootje.
 

raf

nee niets is verloren

water maakt namelijk geen kortsluiting alleen een grote weerstand
het voltage van 6 volt is te weinig om iets op te blazen
na zo een badje alles in het water laten liggen tot je thuis bent
dan alles open maken en afspoelen met gedestileerd water
dan alles in de isopropanol soppen en dan in spuiten met WD 40 en laten drogen

daarna alles monteren en dan zou het moeten werken
het probleem is dat als je alles uit het water haalt de printbanen meteen beginnen te corroderen
en als je daarna de spanning er op zet ja dan gaat er hier en daar iets door branden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

blijkbaar was de eigenaar gek op kroonsteentjes? In de modelluchtvaart is dit taboe! Stromen boven de 20A jaag je best niet door die dingen... Spetterende vonken met alle bijhorende storingen gegarandeerd!

conducteur

20A is toch veel denk ik voor zoiets :o
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PeterC

Citaat van: conducteur op 02 juni 2014, 20:37:31 PM
20A is toch veel denk ik voor zoiets :o

Dat denk ik niet! Weet ik zeker!  Ik heb nog met een bootje gevaren waar de snelheidsregelaar uit 4 parallel geschakelde Fet's bestond die op hun gemak 40A konden verwerken maar door een hoop wier in de schroef zijn die Fet's door hun warmte uit hun soldeerverbindingen gekomen.  Resultaat: bootje stil, alle Fet's los maar niets defect.  Ook geen water in het bootje: door de warmte binnenin was alles al verdampt  :)
Groetjes, Peter


Dirky

electro modelvliegen... vaak gebruikt men regelaars van 130A!

Havoc

Lijkt me geen speedboot. De techniek van Raf lijkt me aangewezen, die heeft er duidelijk al mee te maken gehad.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

techniek van Raf is OK Johan! Het gaat echter over het gebruik van kroonsteentjes. Dat zou ik iedereen afraden...