Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

adrievans

Hoera,vandaag het eerste rondje op mijn nieuwe baan gereden,nu nog de de wissels aansluiten en de hoofdbaan met schaduwstation is klaar. :)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

dani

cool, Adrie !!!  dat zijn altijd memorabele momenten.

Hier is het iets minder "spectaculair", maar mijn dag is toch goed.  Zonet een verzamelbox besteld om mijn MSM's in te bewaren.   Altijd leuk.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michael

Weet niet hoe ik dit in het Denderleeuws moet opschrijven, maar net klaar met het vullen van een schaal met "gekastte eitekes" ( gedroogde erwten in water laten wellen en dan bakken}, ken ik nog uit mijn jeugd, altijd feest met die gebakken erwten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mivc057

Deze morgen de laatste hand gelegd aan het besturingspaneel voor het groot Stoomdepot in Spoor-1 van de club (Aalst Modelspoor).
Ik weet het wel , niets bijzonders voor de "electro-knobbels" hier op het Forum maar als leek in de electronica heb ik een bediening gemaakt met synoptisch bord die de wissels zowel analoog, met een tuimelschakelaar bediend, alsmede gelijktijdig het digitaal schakelen met een Intellibox , K83's en een paar relaissen. De stand van de wissels (bestuurd met Conrad-motoren), wordt met leds aangegeven op het synoptisch bord alsmede op het keybord van de IB. De volgende stap is om via laptop en muis met "Koploper" eveneens al de wissels en seinen rechtstreeks te kunnen schakelen op de layout van het scherm
Mijn dag kan al niet meer stuk. :)

PietB

Gisteren van mijn zoon, voor mijn verjaardag een

Galaxy Tab 3 gekregen met 7inch scherm.
Een lekker simpel, snel en handzaam apparaatski, je loopt tenslotte niet met zo'n schilderij rond.
Met redelijk veel interne opslag (8Gig) en de mogelijkheid om er max64 G bij te prikken.
grt Piet.

dani

Citaat van: Michael op 30 mei 2014, 11:27:30 AM
Weet niet hoe ik dit in het Denderleeuws moet opschrijven, maar net klaar met het vullen van een schaal met "gekastte eitekes" ( gedroogde erwten in water laten wellen en dan bakken}, ken ik nog uit mijn jeugd, altijd feest met die gebakken erwten.
hmmmm, met lekker veel zout in het water !!!   Ons pa kocht dat ook altijd  "in den halven time" van de voetbal match....  Lekker zout en pleznat knabbelke, waar ge veel dorst van krijgt !   Bevordert de bierconsumptie !   

Citaat van: mivc057 op 30 mei 2014, 11:34:21 AM
Ik weet het wel , niets bijzonders voor de "electro-knobbels" hier op het Forum
Het  moet toch niet altijd super gesofistikeerd te zijn, om goed te zijn ?
Gefeliciteerd  met je werk, ik ben benieuwd om dat eens te zien.

Citaat van: PietB op 30 mei 2014, 11:36:05 AM
Galaxy Tab 3 gekregen met 7inch scherm.
Moooooooi apparaat, Piet !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

HYA

Citaat van: Michael op 30 mei 2014, 11:27:30 AM
Weet niet hoe ik dit in het Denderleeuws moet opschrijven, maar net klaar met het vullen van een schaal met "gekastte eitekes" ( gedroogde erwten in water laten wellen en dan bakken}, ken ik nog uit mijn jeugd, altijd feest met die gebakken erwten.
Gekaste eirten, is het in een buurgemeente van Denderleeuw  ;) ;D

raf

de boten effe de beentjes laten strekken
https://www.youtube.com/watch?v=auoc8Ur_joQ

en hier vaart mijn boot een beetje te snel

deze is 2.24 lang maar ze houd wel goed de vaart er in

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Gij zijt precies in eitensoep aan het varen....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Opa-Bullcat


raf

nee het is de Zinnia en dat was een verzorger voor de mijnevegers/jagers
en ja er zit wat teveel speed op
en ja het is erwten soep water maar het vaart toch beter dan zand LOL

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Paulogic

Citaat van: raf op 31 mei 2014, 15:59:20 PM
ja het is erwten soep water maar het vaart toch beter dan zand LOL


;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D dan had je wel een hovercraft gemaakt he...
mvg,
Paul(ogic)

OlivierV

#1048
Ondertussen vader geworden van ons eerste dochtertje.



::) ;D :o
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 31 mei 2014, 16:48:25 PM
Ondertussen vader geworden van ons eerste dochtertje.

Olivier, nu niet overdrijven, ik moest je gisteren nog uitleggen hoe alles in elkaar zat en werktte en ja dan moet je nog 9 maanden wachten, zodoende kan die nooit van jou zijn, ten andere het is daarvoor nog een veel te schoon kindje, 2de reden waarvoor dat niet het jouwe is ! ;D ;D ;D ;D

Groeten Peter ;)

Ps hoeft geen geluidsdecoder en als het lawaai begint te maken moet je het organisch materiaal wegnemen !  ;D