Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

doomslu

Citaat van: SuSke op 13 mei 2014, 18:49:26 PM
en met een abonnementje is het de diesel van ons allemaal :)
elke maand netjes keurig op tijd in de bus, zonder lopen :)
Prima idee. Alleen dat "netjes op tijd" lukt niet steeds...  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

Heb ik reeds overwogen maar mijn madam gaat dan vervelend beginnen doen als ik nog een abbo er bij neem.
nu kan ik stiekum een blaadje gaan halen anders steekt de postbode dat in de bus en daar ik soms ook nog moet werken komt dat stee vast in haar handen terecht.
gaat niet goe komen mijn gedacht daar ik nu in de duikboten periode zit
https://www.youtube.com/watch?v=uS_LWuMUlAc&feature=youtu.be

hier een impressie van een door mijn vriend gemaakte boot in mol op het zilvermeer

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

gardevil

Dat mijn tickets voor de reis in mijn mailbox staken. Van 20 mei lekker duiken in Egypte :)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

janieburton

Citaat van: raf op 13 mei 2014, 20:04:32 PM
Heb ik reeds overwogen maar mijn madam gaat dan vervelend beginnen doen als ik nog een abbo er bij neem.
nu kan ik stiekum een blaadje gaan halen anders steekt de postbode dat in de bus en daar ik soms ook nog moet werken komt dat stee vast in haar handen terecht.
gaat niet goe komen mijn gedacht daar ik nu in de duikboten periode zit
https://www.youtube.com/watch?v=uS_LWuMUlAc&feature=youtu.be

hier een impressie van een door mijn vriend gemaakte boot in mol op het zilvermeer

gr raf

Dat is toch niet een "Low Budget" model
 

raf

jawel dit is gemaakt van pvc buizen dus de boot kost niet zoveel
je zit zonder besturing rond de 300 euro
regelaar's ;pompen en motoren er wel bij

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

woa, die zelfbouw duikboot is MEGA cool !!!!    leuk gemaakt !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Beelden van die duitse U-boats die Raf moeten ook leuk om zien zijn ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Neen Jean, geen duikboten voor jou. Voortdoen aan je gevels.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

ZIEN ... Johan ... alleen ZIEN ...  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

adrievans

Alles wat ik deze week aan de baan doe loopt op rolletjes. (ongekend)
Ik ben nu bezig met de energiecentrale,zonder kunnen de modeltreinen helaas nog niet.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Peter

Straks vertrekken we voor een lang weekend naar familie van mijn echtgenoote in "La Douce France".
Harfleur, vlak bij Le Havre (429 km van Antwerpen) Het mooie is ook dat ongeveer een hondertal meter achter hun huis de spoorlijn Le Havre - Rouan loopt.
Het wordt trouwens tijd om (nu het naar de zomer op gaat) een fles of twee Berger (Pastis) te kopen. ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirkh

Peter,

als je tijd hebt eens langs Honfleur rijden (20 km verder over de baai), zeer mooi haventje, met leuke restaurantjes aan de havenkant. Wel geen treinen daar.

Peter

Honfleur aan de overkant van de Seine is inderdaad speciaal (kunstenaars) Hebben er al geweest.
Wel twee keer Peage ofwel de oude brug Pont de Tancarville (goekoopst) of we de nieuwer Pont de Normandie (een pak duurder)
Geef dat geld liever uit aan een goede fles Calvados en goede etenswaren ;)
Dit keer komt het er niet van. Wel naar Montevillier grote supermarkt van Auchan, en zaterdag naar Le Havre tegen dat de vissersboten binnenkomen (die vismarkt is OK)

Ps: Het straatje naar de spoorweg heeft de toepasselijke naam "Chemin d'enfer"  ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirkh

Citaat van: Peter op 15 mei 2014, 12:38:52 PM
Geef dat geld liever uit aan een goede fles Calvados en goede etenswaren ;)
Dit keer komt het er niet van. Wel naar Montevillier grote supermarkt van Auchan, en zaterdag naar Le Havre tegen dat de vissersboten binnenkomen (die vismarkt is OK)

Ik kan je alleen maar gelijk geven, veel plezier en geniet van de Calvados en ander lekkers.

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 15 mei 2014, 12:38:52 PM
Honfleur aan de overkant van de Seine is inderdaad speciaal (kunstenaars) Hebben er al geweest.
Wel twee keer Peage ofwel de oude brug Pont de Tancarville (goekoopst) of we de nieuwer Pont de Normandie (een pak duurder)
Geef dat geld liever uit aan een goede fles Calvados en goede etenswaren ;)
Dit keer komt het er niet van. Wel naar Montevillier grote supermarkt van Auchan, en zaterdag naar Le Havre tegen dat de vissersboten binnenkomen (die vismarkt is OK)

Ps: Het straatje naar de spoorweg heeft de toepasselijke naam "Chemin d'enfer"  ;D ;D ;D
Citaat van: Dirkh op 15 mei 2014, 12:01:50 PM
Peter,

als je tijd hebt eens langs Honfleur rijden (20 km verder over de baai), zeer mooi haventje, met leuke restaurantjes aan de havenkant. Wel geen treinen daar.

Inderdaad,
Honfleur is zeer mooi,maar zo zijn er tientallen in die regio.
De Pont de Bretonne(nog iets dichter bij Rouan) is NOG goedkoper dan Tancarville,maar als je daarna naar Le Havre wil is het ook een hele omweg en het sop de kool niet waard(in prijsverschil)
Onderschat de kaart van Frankrijk niet,op kaart ligt het allemaal dicht bij elkaar,maar de afstanden zijn veel groter dan in Belgie!
Een alternatief;
Met de motor!
Voor motorfietsen is de Pont de Normandie gratis,er is een speciaal doorrijvak voor motoren zodat je de pƩagekotjes niet hoeft te passeren.
Maar hou je bovenop de brug vast aan je bretellen want het kan er serieus waaien!!!

;)