Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

raf

ha ja luc gelijk
maar ik blijf het lelijke wagons vinden LOL
dus een  bordaux loc kan der voor hangen van de cfl
gr raf
en ja ik moest nog tot daar lezen want die brieven bus trok heel de aandacht weg van de andere artikels
ik lees alleen in bad das de enige tijd die ik soms vrij heb om iets te lezen.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Haha, kocht jij dan een waterdicht exemplaar?  :D

Je kan er ook een strijkijzer voor hangen (bron: rail.lu):


Of een bolle neus, reeks 1600 (zelfde bron):
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

hahaha das een goeie

nee ik probeer mijn handjes boven water te houden maar vooral het boekje.
en door mijn drukke leven is dat dus de enige tijd die ik heb.
en da strijkijzer ????? das ook een lelijk machien .juist of die pentografen er nadien zijn opgezet en niet bij het origineel ontwerp horen.

maar dat noemt men diversiteit dacht ik

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citeeren da strijkijzer ?? das ook een lelijk machien .juist of die pentografen er nadien zijn opgezet en niet bij het origineel ontwerp horen.

Lelijk? Maar komaan toch, dat is een van de meest karaktervolle machines die er rondrijdt. Ook een zeer belangrijk machien voor het begin van de electrificatie.

En neen, die panto's stonden er van in in het begin zo op.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Hallo Johan

smaak daar kun je niet over twisten .
als je de loco bekijkt dan lijkt het of ze hebben bij het ontwerp, geen rekening gehouden met het monteren van die panto's
als je der nu eentje op het dak zet dan zou het wel een beetje passen maar die twee achter elkaar passen niet op de boddy
het lijkt wel "lolo ferrarie"LOL

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Over smaken kan je uiteraard lang twisten, maar ik vind 'm ook niet mooi.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

De mooiste loc, zeker niet, maar toch een heel speciale vind ik, met de cabine in het midden en de panto's zo dicht op elkaar... Nog niet in het echt gezien, maar heeft een bijzondere uitstraling.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

De eerste proefritten met een onlangs gerestaureerd exemplaar hebben net plaats gevonden.
De loc is terug in zijn originele schildering.
Zie: Spoorwegjournaal en rail.lu, waar ik volgende foto's geleend heb:



luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Je heb wel wat gelijk, echt mooi is die niet. Maar het is tenminste geen eenheidsworst, het heeft karakter. En voor de ontwikkeling van de electrificatie is die echt wel belangrijk. Met deze loc zijn in frankrijk de eerste testen doorgegaan. Er waren als ik me niet vergis 4 versies zodat een keuze kon gemaakt worden tussen DC, AC en de spanning.

In die blauwe kleuren is die wel een stuk mooier vind ik. Kan ook de foto zijn natuurlijk, beetje meer direct het front of de zijkant. Niet in 3/4 profiel.

Je vergelijking met lolo ferrarie volg ik niet helemaal. Zo rond is die loc nu toch niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

het gaat niet over het rond het gaat over de verhouding

maar waarom hebben ze der twee van die stroomvangers opgezet.
je ziet ze nooit rijden met die twee dingen omhoog (ik heb er wel eens gezien maar niet deze loco)
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Een stuk geschiedenis is altijd mooi...

Als ik in Shuttleworth rond loop tussen de oude twee- en driedekkers van 100 jaar geleden zijn het allemaal beauty's, hoe lelijk sommige ook zijn  :)

Chrisrail

#926
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

HYA

Citaat van: HYA op 24 april 2014, 21:32:27 PM
PC binnengedaan, blijkt nog in de garantie te zitten ... er is hoop.
PC is terug.
De videokaart bleek stuk. Er werd een nieuwe geplaatst op kosten van AppleCare, m.a.w. in gratissche garanty8)

Catje

Citaat van: doomslu op 26 april 2014, 18:40:08 PM
Citaat van: Catje op 26 april 2014, 17:24:41 PM
Gisteren  naar Olaerts in Diepenbeek geweest, en daar nogmaals een set rijtuigen van marklin gekocht. ;D
Het is het set 43809  buurtverkeerrijtuigen van de CFL voor de prijs van 69 euro. :)

groeten,
Willy
69 euro? Is dat een set met drie rijtuigen?


Sorry Luc voor de late reactie.
Ja dat klopt, het zijn 3 buurtrijtuigen in  2stuks 2 de klasse en 1 heeft 1 ste en 2 de klasse.
De rijtuigen zijn beige / groen.

dani

dit maakte mijn dag :

http://www.modellbahnshop-lippe.com/hersletterangebote/versandkostenfreie_Lieferung_EU/31-0-0-10-0-0-0-0-0-0-0-gatt-nl-p-0/hersletterangebote.html

Vanaf nu tot eind september levert LIPPE  blijkbaar gratis ook in BelgiĆ« ...    hmmmmm
Dat scheelt toch al snel 10 euro per bestelling .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.