Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

janieburton

Citaat van: viking op 22 april 2014, 12:47:32 PM
Bevestiging voor het locmontage seminar bij Marklin begin December.

Beginnen ze bij Marklin met locomotieven in "kit"?  ::)
 

OlivierV

Citaat van: jb op 22 april 2014, 12:17:21 PM
Ik dacht het wel Olivier, dacht toch zo iets gehoord te hebben op het einde van de uitzending.
Mvg
Ben er nu naar aan het luisteren.

Ook ander goed nieuws binnen gekregen. Ik mag werken op Graspop deze zomer. (Had een tip gekregen van een kameraad om nog te solliciteren aangezien met nog redelijk wat volk zocht, leuke daaraan is, gratis toegang tot het festival tijdens uw pauzes).

Alsook mijn partieel examen van digitaaltechniek dat vrij goed ging, 't was makkelijker dan verwacht, nu hopen dat het erdoor is.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

viking

Nee geen kit  ;D JB

normale locomotieven uit de reeks volledig uit elkaar die dan stap per stap gemonteerd worden met bespreking van de onderdelen functies en een functie test op het einde. Een mooie stomer BR 50 en een E loc reeks 50 DB  dit jaar.Twee jaar geleden heb ik een stomer  BR 43 en een elektro loc E118 gebouwd. (allemaal full sound).

Grts

Johan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: viking op 22 april 2014, 12:47:32 PM
Bevestiging voor het locmontage seminar bij Marklin begin December.
Gezellige bedoening in internationaal gezelschap en super organisatie.

Grts

Johan

met Lucien ?
Groeten Peter ;)

viking

Nog niet Peter maar dat komt er zeker eens van  ;)

Grts

Johan

dani

wat maakte mijn dag ?     Het feit dat mijn SSD drive gearriveerd is .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

conducteur

Raspberry Pi gisteren toegekomen, en kan hem nu ook bedienen van op afstand, moet ik niet meer op een halve meter voor den tv zitten om er iets mee te vangen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

HYA

PC binnengedaan, blijkt nog in de garantie te zitten ... er is hoop.

dani

#893
Pakje uit Duitsland met 4  LD-W-32 decodertjes aan een scherp prijsje.  15 euro voor een multiprotocol decoder voor AC motor, met bedrading er al aan, is geen geld.

*EDIT*: en zonet de kamionnette van GLS ook aan de deur , met mijn 2 sets wagonnen van bij Olaerts.   Wat een service !
Märklin 43542 en 40690  setjes zijn al keurig afgeleverd !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

eindelijk een winkel gevonden waar ik MSM kan kopen
ik heb dus nu nummer 135 gekocht

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

swarol

Voor de eerste x kurk onder het spoor belegt en tevreden van het resultaat
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Metpetergaathetbeter

Citaat van: raf op 25 april 2014, 12:00:24 PM
eindelijk een winkel gevonden waar ik MSM kan kopen
ik heb dus nu nummer 135 gekocht

gr raf

abo nemen hoef je niet te zoeken !

Groeten Peter ;)

raf

Hoi ja peter ik weet het maar dan word ik hier thuis levend gevild
abo op sonar en op shiffsmodel en dan nog eentje nemen op MSM da ga ik niet verkocht krijgen.
ik stel me dus reeds tevreden met de losse nummers die kan ik dan zo tussen door stiekem kopen.
het probleem is dat ik jaren geleden een abo had op spoorweg journaal en die hebben het dan naar de kloten gedaan .
omdat ze dan een ander magazine (rail foto)dat niet verkocht hebben gaan mengen.
als er af en toe eens een 1:1 foto tussen staat om iets te ondersteunen in de modelbouw dan heb ik er geen probleem mee.
maar als die 1:1 foto's meer dan de helft van het model magazine gaan bevatten dan haak ik dus af.
er zal wel een reden geweest zijn dat Rail foto niet verkocht toen .
ik heb er geen probleem mee dat er trein stammen als 1:1 bij staan want daar is moeilijk aan info te komen
als dan deze samengestelde treinen ook nog eens koop baar zijn in H0 is het 100% toppie
zolang het maar de MODELBOUW niet over heerst.
zoals reeds gepost ik ben een modelbouwer en geen model koper
ik heb nog veel plannen die ik wil verwezenlijken en die zal ik hier op het forum ook nog wel laten zien.
liever zelf gebouwd dan mooi gekocht laten we maar zeggen.
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citeerals er af en toe eens een 1:1 foto tussen staat om iets te ondersteunen in de modelbouw dan heb ik er geen probleem mee.
maar als die 1:1 foto's meer dan de helft van het model magazine gaan bevatten dan haak ik dus af.
er zal wel een reden geweest zijn dat Rail foto niet verkocht toen .
ik heb er geen probleem mee dat er trein stammen als 1:1 bij staan want daar is moeilijk aan info te komen
als dan deze samengestelde treinen ook nog eens koop baar zijn in H0 is het 100% toppie
zolang het maar de MODELBOUW niet over heerst.
zoals reeds gepost ik ben een modelbouwer en geen model koper

Is dat niet allemaal een beetje tegenstrijdig? Als modelbouwer zou je juist blij moeten zijn met 1:1 foto's. En je wil dan wel koopbare treinstammen erin?

Ik zou heel blij zijn moest msm af en toe eens de bouwer ondersteunen door bruikbare 1:1 foto's, plannen etc te publiceren.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Ik denk wel dat Raf dit bedoelt. Af en toe iets over het grootbedrijf is welkom, schrijft hij.
Te veel grootbedrijf wil hij niet, maar dat doen we ook niet.
Wat Raf schrijft over Spoorwegjournaal, is niet helemaal juist denk ik.
Spoorwegjournaal is een tijdschrift over het grootbedrijf waar vroeger wel een portie modelspoor bij was.
Dit is er al jaren niet meer, en dat is ook logisch. We hebben beiden gesplit.
Modelspoormagazine is er voor modelspoor en Spoorweg Journaal voor grootspoor.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *