Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Eres op 27 oktober 2013, 20:38:05 PM
Alleen kastanje vissen



ik heb alleen oranje vissen ! ;D
Groeten Peter ;)

PS wel heb ik  een beetje gemanipuleerd ;)

conducteur

Citaat van: OlivierV op 27 oktober 2013, 20:34:12 PM
Proficiat Rian.


Frietjes van de mama maakten hier mijn dag. :)
Wanneer hou je een forum bijeenkomst bij je thuis met verse frietjes ;) ;D ::)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

toch kwam je hier frietjes van mijn madam eten en zei je" nog nog veel beter frietjes mijn mama !"  :o >:(

Groeten Peter ;)

Havoc

Eindelijk vooruitgang om de werking van dat "antiek" fototoestel te begrijpen (*). Dit is echt archeologie. Zo van draadje volgen en trachten te begrijpen waar dat nu voor zou kunnen dienen. Door eliminatie is er nu al 1 knop van de 6 waarvan de functie duidelijk is!

(*) iets uit 1971 is niet echt antiek, maar vermits het met film is zal dat voor velen hier al "antiek" zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Citaat van: Havoc op 27 oktober 2013, 21:54:08 PM
Eindelijk vooruitgang om de werking van dat "antiek" fototoestel te begrijpen (*). Dit is echt archeologie. Zo van draadje volgen en trachten te begrijpen waar dat nu voor zou kunnen dienen. Door eliminatie is er nu al 1 knop van de 6 waarvan de functie duidelijk is!

(*) iets uit 1971 is niet echt antiek, maar vermits het met film is zal dat voor velen hier al "antiek" zijn.
Meer dan dertig jaar en zeldzaam is "klassiek". en wa doe da knopke dan?

Eres

Citaat van: Havoc op 27 oktober 2013, 21:54:08 PM
Eindelijk vooruitgang om de werking van dat "antiek" fototoestel te begrijpen (*). Dit is echt archeologie. Zo van draadje volgen en trachten te begrijpen waar dat nu voor zou kunnen dienen. Door eliminatie is er nu al 1 knop van de 6 waarvan de functie duidelijk is!

(*) iets uit 1971 is niet echt antiek, maar vermits het met film is zal dat voor velen hier al "antiek" zijn.

Leuk ik ken dat. Heb zo'n camera van mijn vader mogen erven en dat ding is nu denk 90jr oud. De knopindrukken en tellen van 21,22,23 etc etc  Heb er enkele mooie opnames mee kunnen maken maar heb de moed maar opgegeven en koop ook geen filmrolletjes meer. Maar het is een ontzettende mooie techniek.

Wim

Havoc

Knopke induwen en er schijnen 2 lichtbundels. Daar waar de 2 lichtbundels samenvallen is het scherpstelpunt.

Camera's van 90 jaar die zijn van de jaren '20. Die zijn niet zo eenvoudig in gebruik maar dat moet kunnen. Mijn oudste bruikbaar toestel is van 1936. Prachtig scherp en niet moeilijker in gebruik dan eentje van de jaren '70. De knoert waar ik nu aan het prutsen ben is echter een zeldzaam beestje: niks te vinden op het net. Ik zal hier ook maar een foto zetten, misschien dat er hier iemand dit ooit gezien heeft en iets meer kan vertellen:



Voor alle duidelijkheid het gaat om dat groot geval links, die kleine rechts staat er maar bij voor de afmetingen. Die 2 lichtbundels komen uit de "ogen" onderaan. Neen, het is geen flitscamera het is wel om portretten te maken. Op grote schaal.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#443
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Stieven76

De Warande, niet ver van waar ik werk (kwatrecht)  ;)
Ik ga (of ging) regelmatig gaan mountainbiken met een kameraad en dan steken we ook zo'n stoten uit. Meer dan één keer van mijn fiets moeten springen om niet mee tegen de vlakte te gaan of de berg af te rollen  ;D

Rangeerduivel



Is dat geen prentje uit het album van Suske en Wiske,'DE VLIEGENDE AAP"!!!?

;)

Metpetergaathetbeter

moet maar eens gedaan zijn om met onze striphelden te lachen !  >:( ;)
Groeten Peter ;)

Eres

HOERA....................... Ik heb mijn Roco treinset met de diesel NMBS 5317 zojuist ontvangen met de 4 erts wagons. Ongeloofelijk mooi set en heel solide en luxe verpakt.

Zal straks eens een paar foto's maken

Een gelukkige Wim

Rangeerduivel

Proficiat Wim,
En nu mijn mail van gisteren tevoorschijn halen en aan de slag met de MultiMaus!

;)

DelticPower

Kreeg gisteren mailtje dat mijn vrachtauto's binnen waren. Vandaag opgehaald.



Groeten Jan