Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Stieven76

CiteerMet wat geluk kan ik ook nog een vrijstelling krijgen voor filosofie in 't tweede en 't derde jaar dankzij het feit dat ik er op wijsbegeerte door was.

Krijg je filosofie in een opleiding ICT?  ;D

Dirky

Je mag van geluk spreken dat je ouders dat willen bekostigen... Heb er hier eentje in mijn familie die er zijn voeten aan geveegd heeft en de ouders draaien de kraan dicht >>> werken! geen andere optie!

Jurgen

Amai, Ruben, ze moeten je daar graag zien op school. De laatste keer dat ze voor mij gezongen hebben op school was in het 6de leerjaar en dan moest'k eerst nog zelf zeggen da'k jarig was.  :o
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

#228
.......'t tweede en 't derde jaar dankzij het feit dat ik er op ( :P :P :P :P)begeerte door was.

Groet.
[/quote]

Zie draadje Spoorwegmodel....

;D ;)

Metpetergaathetbeter

dat mijn vriend zijn vriendin geen 9 weken zwanger was !  ;D ;D ;D ;D ;D
Groeten Peter ;)

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

een vriend vroeg mij eens te kijken wat hem toegestuurd werd zonder echt zelf te kijken, eerste woord was Klaarblijkelijk, ik las luidop en verzon meteen die zwangerschap, hij schrok zich een aap en moest even bekomen, tot jolijt van de vele omstaanders !

Groeten Peter ;)

dani

da's zo een grap die ik met sommige mensen niet zou uit halen....  je weet nooit wat de achtgergrond is.   Misschien hebben ze wel moeite met zwanger geraken.   (ik ken zo enkele koppels...)

Maar als het iemand is die je goed kent , dan kan je je dat wel permitteren veronderstel ik.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

#233
ik denk niet dat die vriend (niet) zwanger kon worden, dani en hij moet volgens mij nog jaar schoollopen

Groeten Peter ;)

PS ik weet wel bij wie ik dat mag en kan doen !

Havoc

CiteerHeb er hier eentje in mijn familie die er zijn voeten aan geveegd heeft en de ouders draaien de kraan dicht >>> werken! geen andere optie!

Er is een verschil in voeten eraan vegen en eerlijk je best doen en niet slagen. En dan zijn er nog ouders en ouders. Bedoel ik niets mis mee, maar elk geval, elke situatie en iedereen is anders. Kan je geen oordeel over vellen. Zeker niet als je er niets van af weet en eigenlijk ook niet als je er wel iets van afweet.

Ik heb thuis mogen herbeginnen nadat ik een verkeerde richting gekozen had. Maar heb wel eerst die verkeerde richting moeten afmaken. Vijf jaar verloren van mijn leven maar anders waren het er misschien meer geweest. Of niet... wie zal dat zeggen? Onze wijsgeer in spe kan daar misschien iets over zeggen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

Citaat van: Stieven76 op 18 september 2013, 11:50:51 AM
CiteerMet wat geluk kan ik ook nog een vrijstelling krijgen voor filosofie in 't tweede en 't derde jaar dankzij het feit dat ik er op wijsbegeerte door was.

Krijg je filosofie in een opleiding ICT?  ;D
Katholieke hogeschool, die zitten dus met een filosofie/ethiek vak in het tweede en derde, maar ik heb gevraagd en kan daar vrijstelling voor krijgen, dus mijn puntenlijsten van UGent goed bijhouden want volgend jaar kan ik allicht niet meer op Minerva en dus volgend jaar op tijd aanvragen.

Citaat van: Dirky op 18 september 2013, 11:52:11 AM
Je mag van geluk spreken dat je ouders dat willen bekostigen... Heb er hier eentje in mijn familie die er zijn voeten aan geveegd heeft en de ouders draaien de kraan dicht >>> werken! geen andere optie!
Met veel chance wel, al betaal ik sommige dingen zoals boeken/busabbo en andere futiliteiten zelf.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 september 2013, 13:53:50 PM
een vriend vroeg mij eens te kijken wat hem toegestuurd werd zonder echt zelf te kijken, eerste woord was Klaarblijkelijk, ik las luidop en verzon meteen die zwangerschap, hij schrok zich een aap en moest even bekomen, tot jolijt van de vele omstaanders !

Groeten Peter ;)
'k Schrok mij inderdaad een bult ja, zeker gezien ik al langer dan de vermeldde 9 weken droog sta.

Citaat van: Havoc op 18 september 2013, 20:02:53 PM
CiteerHeb er hier eentje in mijn familie die er zijn voeten aan geveegd heeft en de ouders draaien de kraan dicht >>> werken! geen andere optie!

Er is een verschil in voeten eraan vegen en eerlijk je best doen en niet slagen. En dan zijn er nog ouders en ouders. Bedoel ik niets mis mee, maar elk geval, elke situatie en iedereen is anders. Kan je geen oordeel over vellen. Zeker niet als je er niets van af weet en eigenlijk ook niet als je er wel iets van afweet.

Ik heb thuis mogen herbeginnen nadat ik een verkeerde richting gekozen had. Maar heb wel eerst die verkeerde richting moeten afmaken. Vijf jaar verloren van mijn leven maar anders waren het er misschien meer geweest. Of niet... wie zal dat zeggen? Onze wijsgeer in spe kan daar misschien iets over zeggen.
Hier is het een beetje een samenloop van zaken. Mijn eerste semester heb ik goed gewerkt, maar niet genoeg om aan de universiteit te studeren. Het tweede semester begon beter dan dat ik in het eerste semester heb gedaan en bijgevolg is de inzetpot leeggelopen en deed ik te weinig/niks.
Moed was er ook wat uit door het feit dat hard leren mij maar op 1/7 examens deed slagen.

De opleiding Elektronica-ICT (afstudeerrichting ict) was normaal mijn eerste gedacht in het 4e middelbaar (toen wist ik wel nog wat ik ging doen), dan ging ik informaticabeheer doen en was ik al dat "gesaus"  met computers beu en kreeg ik het in mijn om taal -en letterkunde engels spaans te gaan doen. Enorm interessante richting maar als je niet genoeg studeert kom je er niet.

Johan, verloren jaren zie ik niet, stel nu je verkiest een richting die je interesseert maar gewoon te moeilijk is, wat je dan overhoudt is kennis voor jezelf, niet altijd direct bruikbaar, maar kennis is in mijn ogen nooit verloren. ;) Jaren zijn misschien verloren omdat je je op de arbeidsmarkt niet kan inzetten.
Langs de andere kant zijn er ook velen die de eerste maal iets verkeerd kiezen en bijgevolg een "verloren jaar" hebben, maar echt verloren is dat toch niet, aan bv. mijn jaar T&L Engels Spaans heb ik heel wat leuke kennis overgehouden waaronder een basisje aan Spaans, meer feeling met kunst, literatuur, ideeën van de wijsbegeerte ...

't Is maar hoe je het bekijkt, je moet natuurlijk niet jaar na jaar verkwisten, zo zijn er een tweeling van een collega op mama's werk die 2j gespeeld hebben, lessen skippen, pinten drinken in de plaats, zelfs de 2e maal toen ze zelf hun inschrijvingsgelden (+-€600) moesten betalen deden ze geen hol, dat is zelfs geen overbodige kennis meer verwerven, dat is gewoon er een pot saus van maken en niet waardig zijn om hoger onderwijs te volgen.

Ik ga nu toch eens mijn best doen, dat hoger diploma dat doet in de maatschappij van vandaag redelijk veel.

edit:
Groetjes,
Olivier :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

CiteerJohan, verloren jaren zie ik niet, stel nu je verkiest een richting die je interesseert maar gewoon te moeilijk is, wat je dan overhoudt is kennis voor jezelf, niet altijd direct bruikbaar, maar kennis is in mijn ogen nooit verloren.  Jaren zijn misschien verloren omdat je je op de arbeidsmarkt niet kan inzetten.
Langs de andere kant zijn er ook velen die de eerste maal iets verkeerd kiezen en bijgevolg een "verloren jaar" hebben, maar echt verloren is dat toch niet, aan bv. mijn jaar T&L Engels Spaans heb ik heel wat leuke kennis overgehouden waaronder een basisje aan Spaans, meer feeling met kunst, literatuur, ideeën van de wijsbegeerte ...

Allemaal niet zo simpel om uit te leggen zonder epistels te schrijven waar weinigen iets aan hebben. Ik heb me mispakt door een richting te keizen waar ik in het middelbaar onderwijs een verkeerde voorstelling van gemaakt had. Dacht dat ik daar een antwoord ging krijgen op al wat me boeide. Bleek helemaal niet over antwoorden te gaan en er was niks boeiend aan. Ook niets dat "blijft hangen", noch als algemene kennis, noch als beroepsmatig bruikbaar. Heb dat afgemaakt maar die 5 jaar zijn voor mij "verloren". Ben daar dik tegen mijn goesting naartoe gegaan, heb zo min mogelijk contact gehad met de boel en heb met plezier de deur achter me dichtgetrokken. Heb met evenveel plezier alles met de papierslag meegegeven. Maar het was de enige manier om later iets anders te kunnen doen.

Dat diploma "doet" inderdaad iets. Maar eigenlijk is het meer een bewijs dat je inzet hebt op langere termijn en bereid bent ergens voor te werken. Ben nu aan mijn vierde werkgever maar er is er nog geen enkele die ooit gevraagd heeft om die papieren eens te mogen zien. Eentje weet ik liggen omdat ik het vorige week uit mijn berging gehaald heb omdat de loodgieter daar moet werken. Het tweede heb ik geen flauw idee van waar het is.

Alhoewel het tegenwoordig toch ook niet meer is wat het voor de jaren '90 was. Toen was iemand met een diploma "iemand". Nu moet je al een universitair diploma hebben om de balie te doen. Die uitholling is al langer bezig hoor. Zelfs in een boek van 1961 kan je al lezen van een doktor die zijn titel niet gebruikt sinds ze doktoraten in vergelijkende volksdans uitschrijven.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

Verkeerde keuze in jouw geval kunnen wel 5 verloren jaren zijn.

Dat van die inzet klopt zeker, mensen kijken daar naar op jobintervieuws wanneer ge nog geen werkervaring hebt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Bestel op ebay een oud fototoestel (begin  jaren 70) en die komt vandaag binnen. Blijkt dat die nog nooit een rolletje film gezien heeft! Geen kras erop, met originele riem, zonnekap, geen stofje, blinkt gelijk nieuw. Kan amper wachten op de weekend voor met dat beestje buiten te gaan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Zicht op een weekendje rust.
Laatste werkdag van de week.  Yeeehaa !
Zal deugd doen  !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }