Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Steam.N

Citaat van: Havoc op 05 augustus 2013, 18:16:50 PM
Zie toch niet zoveel vlinders meer als pakweg 5 jaar geleden.

Nochtans zie ik er dit jaar méér in de vlinderstruik bij mijn buur dan andere jaren (of is het later op 't seizoen ...) .
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Ik heb al heel lang een probleem met de Roco 69456 Hippel, of wel het "Bakkie van Kandt"
Dit is van origine een 2-rail loc die ook met sleper uitgevoerd te koop is de 69456.

Er is een groot probleem met de stroomafname bij deze loc's, vooral de retour stroom via de wielen.
Dat gebeurt met twee minuscule stiftjes en een sleper die op de wielbanden drukken.
Rijden met het locje was een drama, alleen volgas en met veel licht geknipper.
De retour gebeurt op de links en rechts, voor en midden wielen (3 assen) door de stiftjes en een sleper op de achterste wielen.
Daar zit notabene een antislipbandje op beide wielen dus de sleper heeft geen effect.
Dus heb ik het rigoreus aangepakt.
Ik heb de volledige retour bedrading en sleepcontacten verwijderd en onder de voetplaat op de voorste vier wielen een tweetal sleepcontacten gemaakt, daar is zonder zagen geen ruimte voor dus dat moest dan maar.
In de uitgezaagde openingen heb ik een klein stukje styreen gelijmd met daar aan een strip verenbrons van 2mm breed.

Op beide plaatjes zie je het styreen zitten en de contactveer zit daar onder(klik maar op de foto's)
Wat een gepriegel met zulke grote handen als dat ik heb.
En dan ook nog eens deze temperaturen.

Maar het resultaat mag er zijn, het rijden op een proefbaantje met sleep gaf dit resultaat: filmpje
Op een gegeven moment zie je ook nog even de stationschef door het beeld lopen, de proefrit was niet aangekondigd dus moest er even gecontroleerd worden.

Vanaf 1 min 13 sec rijdt de loc in stand 1 van 128, geen geknipper en een mooi gelijkmatige rijdgedrag.

Nou dit resultaat maakte mijn dag, echt helemaal goed.

grt Piet.

Frank_N

""""Op een gegeven moment zie je ook nog even de stationschef door het beeld lopen, de proefrit was niet aangekondigd dus moest er even gecontroleerd worden.""""""

Een schilpadcontrololeerpoesstationchef, AHA!!!
Net als die van ons, (zie avatar) maar dan zonder te gaan meppen ???

Dat maakt dan weer mijn dag :)

Knap staaltje geduldwerk, Piet!! Chapeau ;)
Groet van Frank

dani

wat vandaag mijn dag maakte was een namiddagje  "spotten" en  foto's schieten in Baasrode Noord  depot...   (zie reportage topic).
Ondanks de 30° hitte toch genoten van deze wandeling doorheen de railgeschiedenis.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 augustus 2013, 15:37:15 PM
Citaat van: OlivierV op 05 augustus 2013, 12:08:47 PM


'k Kom daar wel altijd verwaaid binnen, maar dat geeft niet.

nog een dure hobby erbij wordt kiezen ?

groeten Peter ;)
Brood kopen is goedkoper dan treinen. :D

Langs de ene kant heb ik dit jaar eigenlijk al genoeg gekocht (10 machines, de een al wat minder goedkoop dan de andere).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Citaat van: OlivierV op 06 augustus 2013, 00:46:30 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 augustus 2013, 15:37:15 PM
Citaat van: OlivierV op 05 augustus 2013, 12:08:47 PM


'k Kom daar wel altijd verwaaid binnen, maar dat geeft niet.

nog een dure hobby erbij wordt kiezen ?

groeten Peter ;)
Brood kopen is goedkoper dan treinen. :D

Langs de ene kant heb ik dit jaar eigenlijk al genoeg gekocht (10 machines, de een al wat minder goedkoop dan de andere).

Brood wordt slecht en beschimmeld, treinen niet
 

PietB

Citaat van: Frank_N op 05 augustus 2013, 22:57:39 PM
Een schilpadcontrololeerpoesstationchef, AHA!!!
Net als die van ons, (zie avatar) maar dan zonder te gaan meppen ???
Nee Frank dit is een Cyperse tabby met wat rood en bruin in haar vacht maar geen schildpad.

En ze is best wel een beetje bang voor die rare kleine rijdende dingen, die wij treinen noemen.
Dus ze mept er niet naar, maar houdt gepaste afstand.
Citaat van: Frank_N op 05 augustus 2013, 22:57:39 PM
Knap staaltje geduldwerk, Piet!! Chapeau ;)
Dankjewel, het was de moeite waard.

grt Piet.

Jurgen

Citaat van: OlivierV op 06 augustus 2013, 00:46:30 AM


Langs de ene kant heb ik dit jaar eigenlijk al genoeg gekocht (10 machines, de een al wat minder goedkoop dan de andere).


Amai, dan heb je inderdaad al genoeg gekocht.


Mijn dag is vandaag ook weer goed gemaakt, ik heb 20 cent gevonden toen ik naar de winkel ging. Het moet soms niet veel zijn om blij te worden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterC

Voor de allereerste keer in gans mijn leven een tomatenplantje in een pot gezet en met veel liefde (en vooral veel water) gekoesterd...  ...Mijn eerste tomaat is bijna rijp!  ...Nu nog wachten op de smaak  :)

Groetjes, Peter


PietB

Citaat van: PeterC op 06 augustus 2013, 20:57:02 PM
Voor de allereerste keer in gans mijn leven een tomatenplantje in een pot gezet en met veel liefde (en vooral veel water) gekoesterd...  ...Mijn eerste tomaat is bijna rijp!  ...Nu nog wachten op de smaak  :)
Spannend Peter..........

OlivierV

Ik kan frietjes bakken en ook nog eens tegelijkertijd gemarineerde biefstuk en het huis staat er nog.  8)

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach

 :) :)beste bakplaat met 6 pitten en oven met separate magnetron? U houdt niet alleen van treinen, heer Olivier 8)

Havoc

De hele dag op een ladder gewerkt aan het plafond en er niet afgevallen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

#73
Citaat van: bossie op 06 augustus 2013, 08:43:00 AM
Citaat van: Frank_N op 05 augustus 2013, 22:57:39 PM
Een schilpadcontrololeerpoesstationchef, AHA!!!
Net als die van ons, (zie avatar) maar dan zonder te gaan meppen ???
Nee Frank dit is een Cyperse tabby met wat rood en bruin in haar vacht maar geen schildpad.

En ze is best wel een beetje bang voor die rare kleine rijdende dingen, die wij treinen noemen.
Dus ze mept er niet naar, maar houdt gepaste afstand.
Citaat van: Frank_N op 05 augustus 2013, 22:57:39 PM
Knap staaltje geduldwerk, Piet!! Chapeau ;)
Dankjewel, het was de moeite waard.

grt Piet.

Toch een hele mooie poes, hoor! Op het filmpje is het wit en de streepjes niet zo goed te zien, bovendien een soort verkleuring: vandaar dat ik dacht aan een schildpad poezel. Leuke foto: Snorretje vooruit, oortjes spits, staart netjes om de voorpootjes....toch nieuwschierig?
Veel hulp zal je er niet van krijgen :-\
Groet van Frank

Frank_N

Citaat van: Havoc op 06 augustus 2013, 21:49:39 PM
De hele dag op een ladder gewerkt aan het plafond en er niet afgevallen.

Van het plafond ;D ;) Gheghe..
Groet van Frank