Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

doomslu

Citaat van: Stieven76 op 30 maart 2022, 09:36:57 AM
Mooie baan. Is ze reeds volledig afgewerkt of moeten er nog zaken aan gebeuren?
Dit is een segment dat ik recupereerde van mijn vorige baan. Ze staat nu in ons nieuwe huis en zal uitgebreid worden...
Alles over 'Manternach' kan je lezen op dit forum en in MSM 199.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 maart 2022, 10:51:42 AM
Welke nr is dat Luc ? op dat mooie baantje
1908
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dani

wat maakte mijn dag ?   Een goeie discussie met enkele vrienden.
Het voelde BIJNA weer als vanouds toen we voor de corona toestanden samen in een bruine kroeg konden gaan zitten discussiëren.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

:) Een bruin café. ... waar vind je dat nog?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

He ik ben ziek en heb dus tijd en ik zat zo te denken

Hier in Europa willen ze alles elektrische ook de treinen .
Maar zouden ze niet beter ook een deel diesels in werking houden .
Want de oorlog in Oekraïne is nu wel een paar 1000 km ver weg maar op die leinen ben je dus nu met een elektro trekker dus niks .
Ze zouden dus beter een paar van die 55 reeks in orde houden of zijn er betere .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Citaat van: Havoc op 30 maart 2022, 13:27:17 PM
:) Een bruin café. ... waar vind je dat nog?
er zijn er nog wel hoor...  Maar niet meer zo veel al pakweg 10 jaar geleden.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: Havoc op 30 maart 2022, 13:27:17 PM
:) Een bruin café. ... waar vind je dat nog?

Hier!
Al noemen ze hier geen café maar 'Bar-Tabacchi', gewoon omdat men er ook sigaretten en lotto en....verkoopt.
Maar ze zijn er en in zeer grote getale zelfs.
Daardoor is er hier nog steeds veel sociaal contact, dat in tegenstelling met het trieste (nee, geen typfout!) Belgie, waar men zelfs op fora ruzie maakt, alleen al omdat het zo leuk schijnt te zijn!
Iedereen zegt hiet buongiorno of salve tegen iedereen, en meestal kan er nog een bijkomend babbeltje vanaf.
Hier kan men in Belgie en vele andere Europese landen nog heel wat van leren...
https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrIS.ZITURi.BYA2ARHDwx.;_ylu=Y29sbwMEcG9zAzEEdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1648672201/RO=10/RU=https%3a%2f%2fwww.pinterest.it%2fguidopro11%2fbar-tabacchi%2f/RK=2/RS=uuHd6V7EYtnQWWY.X8xJ7_9rT3g-

;)

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 30 maart 2022, 14:28:10 PM
Iedereen zegt hiet buongiorno of salve tegen iedereen, en meestal kan er nog een bijkomend babbeltje vanaf.
Beter dan die keer dat ik in Oostenrijk de skilift wou nemen en een vriendelijke meneer zei  "Gruss Gott".

Man, ik ben nog nooit zo rap van ne lift af gesprongen, want zo hoog wou ik ook weer niet gaan .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter


PaulC

Citeer
Hier!
Al noemen ze hier geen café maar 'Bar-Tabacchi', gewoon omdat men er ook sigaretten en lotto en....verkoopt.
Maar ze zijn er en in zeer grote getale zelfs.
Daardoor is er hier nog steeds veel sociaal contact, dat in tegenstelling met het trieste (nee, geen typfout!) Belgie, waar men zelfs op fora ruzie maakt, alleen al omdat het zo leuk schijnt te zijn!
Iedereen zegt hiet buongiorno of salve tegen iedereen, en meestal kan er nog een bijkomend babbeltje vanaf.
Hier kan men in Belgie en vele andere Europese landen nog heel wat van leren...

Zalig hé Rudy ! Hier in Spanje juist hetzelfde. Ik woon in een klein dorp aan de Middellandse Zee en iedereen zegt hier ook buenas dias/tardes/noches of ola bij elke keer je elkaar tegenkomt. Bars en kleine restaurantjes zijn hier genoeg om je sociaal contact op peil te houden. Dit maakt elke dag "mijn dag" . Waarschijnlijk (zeker) het grote verschil tussen Noord en Zuid Europa en tussen grote steden en het platteland.

Paul


raf

Hier in ons dorpje in belgikistan zijn er ook veel mensen die je begroeten met goeie morgen of middag.
Sommige oud limburgers kijken dan wel verbaasd maar knikken dan toch wel en na een paar jaar (als ze nog leven) beginnen ze dat ook te doen .
Juist of het gaat hun iets kosten om eens goeie dag te zeggen .
Zoals ik ergens anders gepost had (maar ik weet niet meer waar)met die vrouw die het nog te vroeg vond om te lachen terwijl hare man goed mee kon lachen .
Ja zeg ga dan azijn drinken hé komaan het leven is al veels te kort
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Boemeltrein

Hier in Valais (Zwitserland) hetzelfde, het is zelfs zo, als mensen de bus afstappen ze nog even "bonne journee" roepen naar de chauffeur  ;D, als ik in België goeiedag zeg tegen een vreemde, dan bekijkt hij me alsof ik hem wil bestelen  ::)

Rangeerduivel

Citaat van: Boemeltrein op 02 april 2022, 15:30:58 PM
Hier in Valais (Zwitserland) hetzelfde, het is zelfs zo, als mensen de bus afstappen ze nog even "bonne journee" roepen naar de chauffeur  ;D, als ik in België goeiedag zeg tegen een vreemde, dan bekijkt hij me alsof ik hem wil bestelen  ::)

O ja, de Zwitsers zijn héél vriendelijk, ze knipperen zelfs naar mij met hun camera's! ::)
Moet wel de rekening nog krijgen.... :o ;D

;)

Andress24

Ik heb deze week na ruim 5 maanden wachten eindelijk mijn 3D printer ontvangen, een Anycubic Photon Ultra. Het is een resinprinter die niet met een LCD schermpje is uitgerust maar met een lichtbron met DLP technologie - dat scheelt wat in de levensverwachting. Deze printer werd via een Kickstarter project aangeboden, wat toch wel een beetje stressig was bij momenten, maar goed, hij is er nu en staat hier samen met een Anycubic Wash & Cure te pronken. De eerste probeersels zijn veelbelovend, ik hoop hier binnenkort een paar dingen voor te kunnen stellen!
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Havoc

De garnaalkroketten waren lekker.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: Havoc op 02 april 2022, 20:04:33 PM
De garnaalkroketten waren lekker.

De cous cous hier naar eigen recept was ook niet te versmaden hoor! 8)

;)