Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Steam.N

Na méér dan vier jaren MSMforum stilte kom ik hier nog eens langs met méér dan een korte reactie  :)

Na een intense jarenlange periode van knutselplezier (waarvan op dit forum meerdere draadjes te vinden zijn), ben ik tijdelijk overgeschakeld van schaal 1/160 naar 1/1 schaal ... .
Een droom die al 15 jaren in mijn achterhoofd sudderde: een bakhuis volgens Bokrijk-stijl en bouwmethode.  In 2018 ben ik daar eindelijk aan begonnen, nadat een collega modelbouwer hier op het forum me geholpen heeft om een bouwdossier goedgekeurd te krijgen.

Deze bouwwerken zijn ondertussen zeer ver gevorderd (nog een 6-tal maanden om alle openstaande taken af te werken: muren instrijken, vloer leggen, en de éigenlijke oven bouwen).  Gezien het koude en natte weer zijn de werken tijdelijk gestaakt, en ben ik me terug gaan nestelen op zolder, in mijn eigen modelbouwwereld.  Héérlijk ...

Probleem:
- welk project ga ik aanpakken (ik had er, toen ik aan het bakhuis begon, met méér dan vijf bezig ...) 
- waar liggen al mijn gereedschappen en materialen ... (na al die jaren ligt alles niet meer op zijn verwachte plaats ...)

Dus éérst heb ik mijn boeltje wat opgeruimd (is nog niet volledig rond), en mijn inventaris terug op punt gesteld (ondertussen 45% achter de rug). 

Ik kan dus terug aan de slag.
Gekozen project: het kerstbaantje voor mijn broer afwerken (niet dat hij verwacht dat het ooit in orde komt, maar dat zal dus wél  ;D).  Dit project is het kleinste, dus het snelste om van de lijst van actieve projecten te schrappen.

Ik ga hier op het forum dus af en toe terug wat posten. 
Mocht het weer onverwachte terug beteren, schakel ik even terug op Bakhuis-mode, maar de modelbouw laat ik niet meer los.

Erg blij dat ik hier terug aan de slag ga  :) :) :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Rangeerduivel

Citaat van: Steam.N op 20 februari 2022, 12:38:08 PM
een bakhuis volgens Bokrijk-stijl en bouwmethode.  In 2018 ben ik daar eindelijk aan begonnen,

Ik durf wedden dat daar tig aantal foto's van genomen zijn,
mogen wij eens een idee krijgen van waar het in feite over gaat...

;)

Steam.N

#4277
Citaat van: Rangeerduivel op 20 februari 2022, 12:52:07 PM
Citaat van: Steam.N op 20 februari 2022, 12:38:08 PM
een bakhuis volgens Bokrijk-stijl en bouwmethode.  In 2018 ben ik daar eindelijk aan begonnen,

Ik durf wedden dat daar tig aantal foto's van genomen zijn,
mogen wij eens een idee krijgen van waar het in feite over gaat...

Heb ik inderdaad.  Zal enkele foto's tonen zodra ik het plaatsen van fotos terug onder de knie krijg ...
Lukt eventjes niet in het draadje van het kerstbaantje ...
  (probleem opgelost)

Impressie van buiten- en binnenkant:




Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Citaat van: raf op 20 februari 2022, 11:17:35 AM
Een magneet er onder om allemaal metalen rommel die los gekomen is op te pikken .
Je hebt toch eerst een backup van die hard disc genomen :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

#4279
fraaie handenarbeid zijn dat Ytong blokken waarmee je aan de slag was en nog te zien  ;)

raf

Citaat van: Havoc op 20 februari 2022, 13:03:08 PM
Citaat van: raf op 20 februari 2022, 11:17:35 AM
Een magneet er onder om allemaal metalen rommel die los gekomen is op te pikken .
Je hebt toch eerst een backup van die hard disc genomen :D

Nee Johan ik heb die plaat er uitgehaald en die in een schuif gelegd .Ik heb ze in een papiertje gestoken zoals vroeger een LP en dus deze is nog jaren bruikbaar .
Ik heb verleden week een NAS gekocht en daar zit nu 4TB aan hd in .
De kleintjes van 80 en 250 GB die zijn nu alemaal gesloot en dus heb ik een stuk of 20 magneten .
En dus ik dacht van ??? hé op de club vinden we al eens losse delen waarom dan niet eens een magneet wagon maken en dus ineesn maar doorgedaan tot een complete trein .
Nu nog een wagon voor de onkruid bestreiding
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 februari 2022, 16:07:45 PM
... zijn dat Ytong blokken waarmee je aan de slag was ...

Yep.  Was van plan om klassiek te vitsen en lemen, maar door covid geraakte ik niet aan nodige materiaal.  Was beu om in de trek te moeten werken, en heb dan Ytong stenen gebruikt om het gebouw dicht te krijgen.  De zichtbare stenen worden nog ingesmeerd met leemkleurige mortel, tegen dat het weer het toelaat
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

en meteen geisoleerd  ;) En eens je leem erop zie je het niet meer dat het niet bestaat uit raamwerken besmeert met leem

Bundesbahnfreak

Citaat van: Rangeerduivel op 19 november 2021, 10:13:44 AM
Citaat van: Bundesbahnfreak op 18 november 2021, 23:37:03 PM
Vandaag de eerste keer met de nieuwe hond gaan wandelen, een Cane Corso van 6 maand. Al een mooie verschijning.


Verwacht maar dat het reuzachtige maar lieve honden worden.
Die van ons is nu 7maand en groeit nog steeds...

Zo was hij op 3 maand,

Dat is hem op 6,5 maand


;)
[/quote

Dag Rudy de rangeerduivel

Vraagske over de Cane,
De onze is braaf behalve als we tijdens het wandelen een andere hond tegen komen.  Heb jij dat ook al meegemaakt ?

Mvg Rudy

doomslu

Amaai Jean, dat is een serieus gebouw!  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

#4285
Citaat van: Bundesbahnfreak op 11 maart 2022, 20:33:26 PM

Vraagske over de Cane Corso,
De onze is braaf behalve als we tijdens het wandelen een andere hond tegen komen.  Heb jij dat ook al meegemaakt ?

Mvg Rudy

Je zegt daar zoiets man!
Inderdaad braaf, maar naar andere honden toe een ramp!
Ik weet niet of hij er agressief tegenover is of dat het spelen is, het is nog niet zo ver gekomen, ik hou mijn hart vast als het gebeurt, ik heb niet veel goesting om hier één of andere Italiaan een nieuwe hond te kopen.
Maar ons beest, want dat is hij geworden

is nu net 10 maand oud en hij weegt nu zeker 60kg,


Hij is zeer lief en braaf maar idd niet te houden als hij een andere hond tegenkomt.
Ik moet er niet fier op zijn maar ik heb hier een tijdje geleden op mijn rug op straat gelegen, zo ging hij te keer!
En ik verzeker je, die kerels hebben kracht hoor.
En degene die anders beweert mag altijd eens komen proberen... ;D

Maar één ding is zeker, het is een Playboy, want als hij buiten loopt hoor ik regelmatig één van de vele wandelaars die hier voorbij komen roepen "che bello", en raar, dat zijn meestal vrouwen! 8)

;)

doomslu

Ben je zeker dat ze naar de hond roepen, Rudy?  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Bundesbahnfreak

Dag Rudy,
Bedankt,
Inderdaad ze hebben kracht, de onze is een vrouwke van dezelfde leeftijd en een dikke 40 kg.  Maar geen zwarte maar ne fermentino
Grtn Rudy

Rangeerduivel

#4288
Citaat van: doomslu op 12 maart 2022, 09:07:21 AM
Ben je zeker dat ze naar de hond roepen, Rudy?  ;D

Tja, kan zijn, maar ik ben dat mijn leven lang al zodanig gewoon dat het mij niet meer opvalt, dus ik dacht... ;D ;D ;D

;)

@ Rudy
Het is normaal, reu's worden volgens statistieken wat zwaarder en groter dan teefjes, maar qua karacter zijn ze even mooi....
Zou graag eens een foto zien. Als het je hier niet lukt  kan het altijd via Email naar rudyvanwayenbege(at)gmail(dot)com

Bundesbahnfreak

Hoi Rudy (Bello  :D) ik zal maandag een foto mailen.
Grtn de andere Rudy