Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

guy holbrecht

Ook proficiat, Ruben, van jouw meester uit het vierde ;) ;)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Pierre

Groet Pierre.


just4fun


vanmiegroet

Merci mannen  ;D

Citaat van: guy holbrecht op 08 september 2021, 00:01:08 AM
Ook proficiat, Ruben, van jouw meester uit het vierde ;) ;)
De weg naar een diploma begint bij goede leerkrachten hé  :D

Citaat van: Alan On Track op 07 september 2021, 16:16:12 PM
Da's van geluk spreken zeg!  :)
zekersten dat, ik denk dat ik nu wel een paar jaren kwijt ben door de attackskes maar toch: ik heb uiteindelijk dat diploma
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

raf

Ruben daarin heb je 100% gelijk wat die meester aan gaat .
als de meester het voor mij duidelijk verandwoorde dan hoefde ik voor het examen dit niet meer te leren want ik had het begrepen en dan vergeet je dat niet meer.
een andere leeraar had zo een overvieuw ding en legde daar een slice op en drukte een chronometer in om na afloop de volgende slite te leggen.
ik heb daar bij die geen zak geleerd terwijl bij die eerste ik nergens moeite mee had .

gisteren bij een vriend de electro gaan installeren en aansluiten .veel stopkontacten en schakelaars in zijn nieuwe werk plaats.hij heeft 2 containers naast elkaar gezet en daar komen zijn machines in te staan .een goedkoop alternatief voor een tuinhuisje al zeg ik het zelf .want hout kost je een arm en een been tegen woordig

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

#4163
Eigenlijk was het Zondag dat mijn dag was.
Nadat mijn kleinste Belg (VBV 9101) in een vorig seizoen nog al hardhandig had kennis gemaakt met de trap naar en vloer van de lagere verdieping en terug in elkaar gezet werd, bleken zijn rijeigenschappen toch niet helemaal in orde.
Zondagochtend in een Zwitsers zonnetje op de Remisefesten ELM het kleinood even terug onder handen genomen en de assen terug mooi uitgelijnd gekregen.
Zij heeft de hele zondag rustig haar werk gedaan op 'den Overslag' en reed als een zonnetjes zonder ook maar een keer te haperen of the sputteren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alan On Track

Leuk dat je hem hersteld gekregen hebt, Frans. Mijn hart staat toch altijd even stil als een loc op de vloer valt. Ik heb het ook al twee keer voorgehad, en gelukkig telkens de loc kunnen repareren.
Modelbouw is een kunst

Metpetergaathetbeter

blijkbaar reed hij dan niet rond als een zatte Zwitser ! Zo zie je maar dat je ongeluk ook je geluk kan zijn !  :)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Alan On Track op 14 september 2021, 12:24:11 PM
Mijn hart staat toch altijd even stil als een loc op de vloer valt.
blijkbaar al 2 maal succesvol gereanimeerd ! ;D

raf

verder met het verzetten van de blok modules .vandaag weer twee gedaan en alles kan nog steeds in bedrijf blijven .
nog een stuk of 15  te gaan
daarna de borden op de frees machine om de openingen voor de schermpjes er uit te halen
dus ja weer tevreden van het gedane werk

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 september 2021, 12:25:02 PM
Citaat van: Alan On Track op 14 september 2021, 12:24:11 PM
Mijn hart staat toch altijd even stil als een loc op de vloer valt.
blijkbaar al 2 maal succesvol gereanimeerd ! ;D

De eerste reanimatie was vooral een cosmetische. De problemen met de rijeigenschappen zijn later opgetreden omdat de schroeven de boel blijkbaar niet echt goed bij elkaar hielden. Toen ook de assen ondersteboven gemonteerd waardoor de drijfstangen op de sporen dokkerden.
Dat is nu verholpen en het afdekplaatje deftig vastgelijmd.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alberke

Eindelijk een sporenplan getekend in mijn Ecos, compleet met alle wissels en toestanden!
Mag ik terloops opmerken dat ik dat niet erg gebruiksvriendelijk vind. Ik ben trouwens te dom om hun handleidingen te begrijpen.
De Switchpilot 3 is daarentegen een droom om in te stellen.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D