Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

gardevil

Soms kan ik jullie zien als ik ga duiken in de put van Ekeren.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

svvander

Vandaag eerste dag terug fysiek op de werkplek... het klinkt raar, maar ik was blij dat ik terug kon! Het voelde eerst terug heel onwennig aan... veel nieuwe regeltjes, maar oh zo blij om mijn collegae na 3 maanden eens in levende lijve terug te kunnen zien. Ben nu doodop, maar het voelt goed aan.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Ik ben vorige week eens terug geweest. We mogen nu 1 dag in de week terug naar de werkplek. Op het hele verdiep waren we met 7. Anders in mijn dienst alleen zeker 12 m/v, nu was ik alleen. Waren maar 3 diensten van de 8 waarvan er iemand was.

Nu gaat dat thuiswerk wel wat terug gedraaid worden, maar zelfs dan gaat dat gebouw half leeg staan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Wij werken in een A-B-C systeem. A en B wisselen wekelijks en zijn "vitale-functies" of functies waarvoor fysieke aanwezigheid vereist is. Het c-team is het team dat maar om de 3 weken moet langsgaan (ikke dus). Mixen mag niet.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

jakke

Citaat van: Decapod op 21 juni 2020, 17:25:57 PM
Dit maakte vandaag mijn dag: Yellow (klik!), door iedereen van ons korps apart opgenomen met clicktrack en dan gemonteerd. Kippenvelmomentje tussen het werk door. Opnamekwaliteit is natuurlijk niet die van cd's die we maken, maar 't geeft een idee.
Rara wat ik speel (hint: de solo in 't begin, dat ben ik  8)).
Mooi en sfeervol stukje muziek .
Maar wat mij ook fascineert is hoe ieder op het juiste moment invalt  , hoort ieder dan het ensemble in zijn koptelefoon en hoe al die verschillende gespeelde partijen tot een geheel kunnen gezet worden . de vertraging van het internet  moet toch op een of andeee manier opgevangen worden .
Knap gedaan.

Jan

Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

dani

knap gespeeld en gemonteerd !!
Mijn muziekantenhartje sloeg even wat sneller ...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Geweldig heel mooi.
grt Piet.

Decapod

Citaat van: jakke op 23 juni 2020, 02:42:35 AM
Maar wat mij ook fascineert is hoe ieder op het juiste moment invalt  , hoort ieder dan het ensemble in zijn koptelefoon en hoe al die verschillende gespeelde partijen tot een geheel kunnen gezet worden . de vertraging van het internet  moet toch op een of andeee manier opgevangen worden .

Merci voor de complimentjes, mannen!

Om op je vraag te antwoorden, Jan: zulke opnames (wordt wel meer gedaan hoor) worden door een click track begeleid. Daarin hoor je het muziekstuk op de achtergrond (in midi, gewoon of evt. enkel de maatslagen) en op de voorgrond hoor je metronoomkliks. Die geven de maat aan en maken ook duidelijk waar de vertragingen, versnellingen en maatwisselingen gebeuren. Voor de opname telt iedereen met de click track luidop mee (in dit geval in 4: one two three four), maar dat wordt er natuurlijk vanaf geknipt. Je moet natuurlijk wel een beetje muzikant zijn om zo bloot en enkel op kliks je partij in te spelen.
Daarom hebben we dus allemaal een hoofdtelefoon op.
Enige nadeel is natuurlijk dat we thuis niet met professionele apparatuur kunnen opnemen. Je kan wel wat werken met galm en wat oppoetsen, maar 't blijft toch beperkt met die foons en schootcomputers.

Voor een betere live-opname kan je hier eens kijken. Doorspoelen naar 4:30 voor het begin.
De recentste cd-opname - ook live - is die van Earthrise (naar de gelijknamige foto getrokken van de aarde in 1963). Opgepast: wel een heel technisch en modern werk. Misschien niet ieders smaak.

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

SirGresley

Ik heb van die 3 maand maar juist, afwisselend, 2 weken thuis gezeten.
"Nu kunde karweien/werkjes doen want er is niemand in die blokken" verzint dan de CO!!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

dani

Citaat van: SirGresley op 23 juni 2020, 10:42:48 AM
Ik heb van die 3 maand maar juist, afwisselend, 2 weken thuis gezeten.
"Nu kunde karweien/werkjes doen want er is niemand in die blokken" verzint dan de CO!!

Ik heb gewoon ELKE dag verder gewerkt....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Koen

Eindelijk, na 6 maanden IJsland is onze zoon voor 5 dagen op bezoek.
Wat doet het deugd om hem in levende lijve te zien. De maanden lange communicatie over Skype is natuurlijk een hulpmiddel maar het is toch niet hetzelfde.
Helaas mag een knuffel niet maar ik ben toch blij dat hij even thuis is. De leuke babbels, het gezellig samenzitten, we genieten van elk moment.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

doomslu

Het wordt een lang terrasje deze avond, Koen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Koen

Vandaag niet, vrees ik. Hij is al van deze morgen 4u onderweg en is nu aan het slapen. Maar morgen, zal dit zeker het geval zijn  ;).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

jakke

@Decapod ,
dank voor aanvullende info .
Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

raf

stuur stangen in een fun boot gezet en het werkt nog ook
nu aan de schildpad bezig door een koppel stang te zetten voor de borst poten
ik had servo's in het nat staan maar door de grote spanning op de stangen begonnen ze toch te lekken
en die servo's zijn niet goed koop met hun 63 euro per stuk

voor de rest nog bezig als ik iets moet spuiten om meteen de klaar liggende gebouwen mee aan te pakken als ook de straat delen

vanavond proberen om riool putjes te printen want door de dag is het boven op zolder niet te doen met de hitte

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.