Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

gardevil

Hoi Jean, tof dat je er weer bij bent. Ik heb je bouwsels gemist.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

just4fun

Her-welkom, Jean,
Pauwels Transfo?
En dat bakhuis, ik droom ook van een houtoven in m'n tuin.
Succes daarmee en ook met de andere bezigheden!
Paul

Steam.N

Citaat van: just4fun op 08 maart 2020, 15:08:14 PM
Pauwels Transfo?
Yep !  Super bedrijf, tot het tien jaar geleden werd overgenomen ...
Daarna op professionele manier gekraakt en vernietigd ...  >:( >:( >:(


Citaat van: Geert op 07 maart 2020, 11:27:13 AM
Welkom terug Jean, en ge moet weten dat ik 5 jaar geleden een oude bakhuis heb afgebroken in de hof. Van de stenen uit de oven en huis heb ik een hele gevel gemetst...
Geert, die bakstenen had ik goed kunnen gebruiken !!!


Citaat van: Rangeerduivel op 07 maart 2020, 11:03:34 AM
... Troost je het kan altijd erger...
Ikzelf heb de laatste 10 jaar thuis "gezeten" op invaliditeit... ::)
Oei ... dan mag ik nog blij zijn met mijn lot ...


Citaat van: Gerolf op 08 maart 2020, 08:28:40 AM
Citaat van: Steam.N op 07 maart 2020, 09:32:25 AM
Hopelijk kom ik nu terug regelmatiger terug op het forum  :)
... en daarmee maak je ook onze dag ;)
Ikke ook blij dat ik terug ben 😉


Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

steamdriven

Blij om het nieuws van je terugkeer te lezen, Jean. Ik heb hier heelwat mooie bouwthreads van jouw hand gezien.
En ook: Ik denk dat jij hier op het forum het dichtste in mijn buurt woont.  ;D
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

marctje

Dit kon ik ook bij dju toch zetten, maar mijn gevoel is eerder, oef eindelijk.
Vrijdag te horen gekregen dat ik tot nader orde mag thuis blijven als eerste van de vaste chauffeurs, redenering is dat ik suikerpatiënt ben en mijn echtgenote astma patiënt, zij heeft donderdag het bericht gekregen dat haar stage wordt op geschort, en we beide tot de risico groep behoren. Ook zijn de meeste werven en bouwbedrijven in de regio Kempen gesloten of in sluiting. Volgende week gaan waarschijnlijk ook  de 4 andere chauffeurs thuis moeten blijven.
Ik voel mij heel goed met deze beslissing, want ik kreeg toch wat schrik. Op sommige werven, waar vooral buitenlanders werken, snappen sommige totaal de ernst van de huidige situatie niet in.
Mijn baas verwacht dat dit zeker tot na de paasvakantie gaat duren.
Veel sterkte, goede gezondheid en hoe de moed erin.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Steam.N

Citaat van: steamdriven op 11 maart 2020, 10:13:52 AM
Blij om het nieuws van je terugkeer te lezen, Jean. Ik heb hier heelwat mooie bouwthreads van jouw hand gezien.
En ook: Ik denk dat jij hier op het forum het dichtste in mijn buurt woont.  ;D

Bart, je woont blijkbaar niet zo ver van mij, inderdaad. 
Ik heb dertig jaar geleden vier jaar gewoond in "jouw" dorp  ;)
Heb toen mijn eerste N-wagonnetje gekocht, maar had toen geen tijd voor een baantje.

Wie weet kom ik sneller terug aan de modelbouw, nu de doe-het-zelf winkels toe zijn, en ik niet aan mijn materiaal geraak om verder aan mijn bakhuis te werken.
Het kriebelt wel om terug aan de modelbouw-slag te gaan !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

59erke

Jean , laat vooral de moed niet zakken.

Wat jij nu meemaakt heb ik op 2 jaar tijd 2 keer meegemaakt.
Belangrijk is iets te vinden om uw gedachten te verzetten (al dan niet modelspoor gerelateerd).

Het is nu ook al maanden geleden dat ik nog iets modelspoor gerelateerd heb gedaan, af en toe het forum bezoeken is ver het enigste en nu met die corona situatie maakt het er zeker niet beter op, maar met positief denken kom je er wel.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Chrisrail

#3937
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

marctje

Citaat van: Chrisrail op 22 maart 2020, 12:59:22 PM
Citaat van: marctje op 22 maart 2020, 08:05:12 AM
Vrijdag te horen gekregen dat ik tot nader orde mag thuis blijven als eerste van de vaste chauffeurs, redenering is dat ik suikerpatiënt ben.

Nog maar eens duidelijk dat ze hier in België met 2 maten en gewichten redeneren.
Ik ben magazijnier bij Carrefour en ook diabetespatiënt, kom zowel in aanraking met chauffeurs uit alle landen als klanten in de winkel.
En ge moogt gerust zijn, dat waren er de afgelopen weken nogal wat.
Tegen mij zegt er niemand dat ik mag thuisblijven, zelfs niet van het UZ-Gent uit. ( Doktersbriefje = nougatbollen / nada )  :-\ :-\ :-\

Typisch België, ik hoop dat je minstens handschoenen en een mondmasker krijgt, dat hadden we zelfs niet. En vertrouw je het niet, bel je huisarts met melding loopneus en niesbuien, waarschijnlijk ben je dan minstens 7 dagen thuis.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Chrisrail

#3939
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

bollen neus

Draadje opgestart op 22 mei 2010 over "pimpen en verbouwen bolle neuzen" op bevriend forum (Noorderburen dus) nu juist gezien dat den teller over de 400.000 staat. Niet slecht voor over één locomotief zo'n draadje in elkaar te flansen , zonnige groeten uit Kemzeke. :)
Den Eric.

Gerolf

Eindelijk ... de eerste bestelling - in november (!!) - was fout gelopen, maar nu eindelijk wel door douane en zo geraakt ...



Het gaat over het linkse "lint" - dat hopelijk mijn nieuwe etstoestel goed zal verwarmen.
Rechts zijn geprinte pomp-delen, ook nog niet getest, omdat ik wachtte op dat lint  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

Doet altijd deugd dat het (ook al duurt het soms langer) alles op zijn pootjes terecht komt.
Hier ook juist bericht gekregen dat besteld materiaal in januari nu maandag op de post zal gaan, zo leven we altijd wat op hoop.
Den Eric.

dani

Citaat van: Gerolf op 09 mei 2020, 10:59:08 AM
Rechts zijn geprinte pomp-delen, ook nog niet getest, omdat ik wachtte op dat lint  ::)
Is dat voor een volledig gesloten pompje dat via magneetjes wordt aangedreven ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Citaat van: dani op 11 mei 2020, 07:39:31 AM
Citaat van: Gerolf op 09 mei 2020, 10:59:08 AM
Rechts zijn geprinte pomp-delen, ook nog niet getest, omdat ik wachtte op dat lint  ::)
Is dat voor een volledig gesloten pompje dat via magneetjes wordt aangedreven ?

Dat is de bedoeling, ja.
Rotor in de pomp met 4 magneten-met-coating,
aandrijving "op afstand" via magneetkoppeling
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw