Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Gerolf

Het was eigenlijk gisteren en eergisteren, maar mijn beide broers die worstelden met kanker zijn flink aan de beterhand:
Eentje is officieel kankervrij, de andere niet officieel - maar toch ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Gerolf op 14 februari 2020, 10:19:58 AM
Het was eigenlijk gisteren en eergisteren, maar mijn beide broers die worstelden met kanker zijn flink aan de beterhand:
Eentje is officieel kankervrij, de andere niet officieel - maar toch ...
dat verdient een voorzichtig familiefeestje  ;)

Michiel

Da's een dikke "oef", en een hele zorg minder.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marctje

Vandaag een nieuwe wagen besteld. Een Citroen berlingo xl met 5 plaatsen benzine automaat. Rond 15 mei wordt hij geleverd.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Johnnytrein

Feliciteer hen maar uit ons aller naam.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

modelbaanHO

Citaat van: Gerolf op 14 februari 2020, 10:19:58 AM
Het was eigenlijk gisteren en eergisteren, maar mijn beide broers die worstelden met kanker zijn flink aan de beterhand:
Eentje is officieel kankervrij, de andere niet officieel - maar toch ...
Een beetje late reactie maar evengoed : dat is geweldig nieuws.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Robrecht

Hoi allen!

Tijdje geleden dat ik (Robrecht) hier nog was. Veel gebeurd de laatste maanden...

- Burn-out
- Opgestapt op werk
- 11 oktober 2019 Papa geworden van Josse
- Geleefd 'op de ziekenkas'
- Nieuwe job aanbod
- Sinds 2 januari opnieuw aan de slag

En dat ik voor de eerste keer sinds lang nog eens zin heb om op maandag ochtend naar het werk te vertrekken maakt vandaag mijn dag.

Onze Josse maakt natuurlijk al sinds 11 oktober mijn dag :D
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Steam.N

De zon schijnt !!! 
Nog wel wat frisjes, maar straks ga ik alweer naar buiten! 
Genieten na al die nattigheid en wind.

Gezien ook ík hier een hele tijd ben weggeweest, even een update:

De kafkaiaanse situatie op mijn werk is uitgelopen op wat ik reeds jaren vreesde: firma is failliet.  >:( >:( >:(
Geen verrassing, maar erg pijnlijk na 34 jaren wroeten en vechten voor werk en collega's, en op 10 maanden van mijn pensioen ...
Hier een boekje opendoen en namen noemen ga ik hier niet doen: brengt geen aarde aan de dijk.
Dus nú allerhande dingen in orde brengen, papieren, verzekeringen, schuldvordering, werkloosheid, job zoeken, enz en

De frustraties op dat werk ben ik al méér dan een jaar aan het afreageren op een projectje dat al méér dan 15 jaren in mijn hoofd spookt:
ik bouw achter in de tuin een bakhuis in Bokrjik stijl. Met juiste materialen en oorspronkelijke bouwmethodes.
Hout-vakwerk is (na een vol jaartje bouwen) klaar, dak zit er (bijna volledig) op. 
Dit jaar: vitsen, lemen, bakoven metsen, electriciteit, vloeren (en vloertegels eerst kuisen), ...
Ik kan mijn hartje ophalen, het houdt mijn geest in evenwicht (voor zover dit nog kan) ...
Maar ... het houdt me voorlopig nog van mijn hoofd-hobby: modelbouwen ...
Nog een jaartje (denk ik) vóór ik mijn eerste brood, pizza en taart ga bakken, maar er is in dat bakhuis ruimte voorzien om terug aan de modelbouw-slag te gaan.
Ik kijk er naar uit.

Voila.  Even een update. 
Hopelijk kom ik nu terug regelmatiger terug op het forum  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

Citaat van: Steam.N op 07 maart 2020, 09:32:25 AM
De kafkaiaanse situatie op mijn werk is uitgelopen op wat ik reeds jaren vreesde: firma is failliet.  >:( >:( >:(
Geen verrassing, maar erg pijnlijk na 34 jaren wroeten en vechten voor werk en collega's, en op 10 maanden van mijn pensioen ...

Inderdaad een heel slechte timing. Maar je hebt tenminste iets om op terug te vallen zodat je niet in het beruchte "zwarte gat" valt.

Kafka op het werk.... ik heb meestal het idee dat ik de hele dag bij Monty Python zit. Je kan het zo absurd niet bedenken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

#3924
jammer dat je vermoedens werkelijkheid geworden zijn, op 10 maanden gestrand van wat een bekroning zou geweest zijn van een leven werken erg!

Anderzijds je dromen nastreven/verderzetten/verwezlijken in de tuin die je al een tijdje opgestart bent kan ook een leuke afwisseling zijn met de vervelende rompslomp om alles in orde te krijgen voor de volgende fase van uw leven.

Blij voor U dat je niet in dat figuurlijke "zwarte gat" gevallen bent en ik hoop voor U dat je nog 100% gezond zijn meehebt om andere leukere dingen in het leven te beleven.

Alvast veel succes in het bouwen zowel binnen als/en buiten  ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Steam.N op 07 maart 2020, 09:32:25 AM


De kafkaiaanse situatie op mijn werk is uitgelopen op wat ik reeds jaren vreesde: firma is failliet.  >:( >:( >:(
Geen verrassing, maar erg pijnlijk na 34 jaren wroeten en vechten voor werk en collega's, en op 10 maanden van mijn pensioen...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hopelijk kom ik nu terug regelmatiger terug op het forum  :)

Welkom terug Jean,

Troost je het kan altijd erger...
Ikzelf heb de laatste 10 jaar thuis "gezeten" op invaliditeit... ::)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Daar zouden wij zeer blij om zijn met jouw prachtige projecteN

;)

Geert

Welkom terug Jean, en ge moet weten dat ik 5 jaar geleden een oude bakhuis heb afgebroken in de hof. Van de stenen uit de oven en huis heb ik een hele gevel gemetst...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

raf

gisteren op de club eindelijk een geslaagde rijdag
na het aanpassen van de blok bezet en rem modules eindelijk zonder problemen kunnen rijden
buiten enkele kleine zaken die nog moeten gedaan worden (een module deed raar) en die word vervangen woensdag
heel de binnen baan is dan in zo verre berijdbaar dat de loco's meer dan 6 uur kunnen rijden zonder opeens aan den luie tyfus te gaan leiden
nu dit werkt kan de buitenbaan ook aangepast worden

nu rail com nog aan het werken krijgen want dit is nog een probleem

wie o wie heeft ervaring met deze ellende en heeft het aanmeldings probleem kunnen oplossen
de HTC baan is dus heel lang want een trein is 20 minuten ongeveer onder weg
en we hebben nergens op de 3 boosters aanmelding
alleen op het programmatie spoor is er aanmelding

ik heb een detectie module tussen de aansluiting gezet naar het programmatie spoor en de railcom blijft werken
dus er moet een andere oorzaak zijn dat deze niet werkt

ik hoor het graag
maar gisteren alsnog een goeie rijdag

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 07 maart 2020, 09:32:25 AMHopelijk kom ik nu terug regelmatiger terug op het forum  :)

... en daarmee maak je ook onze dag ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Hallo Jean

Ben blij je terug op het forum te zien.
Wens je veel goede moed en vooruitzichten.
Hopelijk komt alles weer in orde.
Met vriendelijke groeten
Peter