Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Paulogic

#3855
Wurre et tan die Seuske ?


(då blir det Seuske)
mvg,
Paul(ogic)

Chrisrail

#3856
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

svvander

Dan weet ik al welke baan jullie kunnen kopen bij den Ikea Lillabo heeft ze  ;D
https://www.ikea.com/be/nl/cat/lillabo-serie-11673/

Varsågod
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

Die ligt al lang thuis voor de kleinkinderen Sander.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mahtoska1

Citaat van: SuSke op 28 oktober 2019, 22:08:34 PM
Moet het hier of toch in deju-draadje?? ??? ???

Vandaag te horen gekregen dat mijn assignment naar Zweden met 90% kans doorgaat. Een half tot volledig jaar de boel gaan rechtzetten en grote kuis gaan doen in de lokale bouwkunde afdeling van de firma. Enig voordeel: ik mag elke donderdag al naar huis voor het weekend, dus mijn clubavond, rijmiddagen en workshops bij MTD zijn gered  ;D ;D of is het meer van  ::) ::)

Dan komen we elkaar misschien wel eens tegen. Ik ben ook om de 2 weken in Zweden meer bepaald in Göteborg.

Rangeerduivel

Wat vandaag mijn dag maakt;

Dat er eindelijk bij Amsac wat beweging in komt bij de geplande bouw van de bovenleiding op de clubbaan.
De werken zijn gisteravond effectief van start gegaan.
Er werd gekozen voor gelaste staaldraad van o,6mm.
Dat (weerstand)lassen geschiedt met een speciaal apparaat dat hoofdzakelijk gebruikt werd in de auto-karosserie.
Voordeel dat dit geen sporen (verdikking) na laat bij de verbindingspunten, wat bij solderen van messing/koperdraad wel het geval of althans moeilijker te vermijden is.
Bijkomend voordeel is de sterkte van het geheel...
(Bij "LeMur" hebben wij besloten de eerste jaren nog geen bovenleiding te voorzien, alhoewel er indertijd reeds een 11-tal portalen voor gemaakt werden..., de konstante op en afbouw zou nefast zijn voor zulke fragiele installatie)

Het clubgevoel is gisteravond met een sprong de hoogte in geschoten, (althans bij de meesten ;D), het cafégevoel is daarentegen gedaald.
Wij zijn nu echte bouwvakkers, wij drinken terwijl wij werken!!! ;D ;D

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 29 oktober 2019, 17:13:57 PM
Wat vandaag mijn dag maakt;

Het clubgevoel is gisteravond met een sprong de hoogte in geschoten, (althans bij de meesten ;D), het cafégevoel is daarentegen gedaald.
Wij zijn nu echte bouwvakkers, wij drinken terwijl wij werken!!! ;D ;D

;)
Ik geef dat voorbeeld al lang. :D

Maar zoals je zegt, het is een goede zaak!


- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Citaat van: mahtoska1 op 29 oktober 2019, 15:45:12 PM
Citaat van: SuSke op 28 oktober 2019, 22:08:34 PM
Moet het hier of toch in deju-draadje?? ??? ???

Vandaag te horen gekregen dat mijn assignment naar Zweden met 90% kans doorgaat. Een half tot volledig jaar de boel gaan rechtzetten en grote kuis gaan doen in de lokale bouwkunde afdeling van de firma. Enig voordeel: ik mag elke donderdag al naar huis voor het weekend, dus mijn clubavond, rijmiddagen en workshops bij MTD zijn gered  ;D ;D of is het meer van  ::) ::)

Dan komen we elkaar misschien wel eens tegen. Ik ben ook om de 2 weken in Zweden meer bepaald in Göteborg.

IK zal zo'n 70km meer noorderlijk zitten in Stenungsund (als het doorgaat). Maar dan moeten we maar eens afspreken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Vandaag zonder kleerscheuren de eerste dag van mijn pensioen doorgekomen. 't Was een makkie.  ;D
Maar aangezien iedereen op 1 november ook thuis is, moet ik nog tot maandag wachten om te weten wat pensioen echt is.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

krispy

Geniet er maar van voor ze zich bedenken 😉 stond vanmorgen een artikel in de krant dat een 61 jarige na 7 maand pensioen opnieuw moest gaan werken , waren fouten gebeurt tijdens berekening door vakbond
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

raf

ach je komt in een zwart gat te zitten en je gaat dood
dit als je niets om handen hebt natuurlijk
maar als modelbouwers hebben we dat probleem niet zo erg
alleen je krijgt een nieuwe baas en die is nogal veel eisend
voor de rest valt het mee je kan altijd gaan fietsen

gr raf die ook op pensioen is maar niet kan stil zitten
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Eerlijk gezegd, ik snap dat niet, mensen die in een "gat" vallen als ze op pensioen zijn, die niet weten wat doen. Denk dat ik een stress aanval ga krijgen van wat ik nog allemaal moet doen en waar ik mee moet beginnen!

Doe zo voort Luc. Ik denk niet dat mensen met een hobby een probleem hebben om op pensioen te gaan. Integendeel ;)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

mark7758

Vandaag op pad geweest met een E-loc uit 1952. Ruim 500km afgelegd zonder 1 probleem.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

raf

wel het bestaat wel degelijk hoor dat gat

jaren geleden een collega ging op pensioen en hei zei
nu ga ik in mijn zetel zitten en niets anders doen dan de gazet lezen en tv kijken
14 dagen daarna hadden we koffie tafel en werd hij neergelaten in een zwart gat
beetje grond er overheen en een steen der op en het was einde verhaal

na je pensioen bezig blijven is de beste optie
als je tijdens je werk jaren niets gedaan hebt is het gevaarlijk met van alles te beginnen dit moet je dan langzaam op bouwen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Dat is nog iets anders hé Raf. Ik bedoelde van die mensen die plots niet weten wat doen omdat ze nooit iets anders gekend hebben dan hun werk. Die geen enkele andere interesse of bezigheid hebben. En die dan psychologisch in een "zwart gat" vallen. Want plots is hun routine er niet meer, ze zien hun collega's niet meer (en dat is iedereen die ze kennen), niemand emailt hun meer, niemand telefoneert meer om de 5 minuten, geen vergaderingen meer, geen deadlines...

Ik ben nu 1 maand in revalidatie thuis (nog 1 maand te gaan) en ja, dat is anders. Maar als ze morgen zeggen zo is het voor de rest van je leven dan ga ik daar niet euforisch voor uit de bol gaan en ook geen depressie van krijgen. Ik weet maar al te goed dat er nog enkele maanden/jaren email met collega's zal zijn en dat dit uitdooft. En dat er genoeg te doen is de eerste maanden/jaren thuis en dat ik dan "iets anders" zal moeten vinden. Maar me daar druk om maken of depressief worden?

Ja, ik maak me druk over dingen en er zijn zaken die me depressief maken. Maar het werk is daar eerlijk gezegd maar een héél klein stukje van.
Met vakantie voor onbepaalde duur.