Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

Metpetergaathetbeter

je zou voor minder de bubbels bovenhalen, alvast een leuke drink/weekend toegewenst en hopelijk mislopen ze de woonbonus beiden niet !

mardig23

Amaai Eric! Dat is veel goed nieuws tegelijk, proficiat ;D

#waarisdafeeeesjeeee #prouddaddy #baksteenindemaag
Mvg Karl

dieselfreak

Citaat van: bollen neus op 27 oktober 2019, 08:37:44 AM
Mijn oudste dochter heeft beslist een huis aan te schaffen, nieuwbouw. Ook de tweede heeft deze beslissing genomen, de jongste mag zijn stage gaan doen bij Play Sports, dus, reden genoeg om een beetje fier te zijn en deze namiddag een paar flesjes bubbels te laten knallen (tzal der met 2 niet genoeg worden mijn gedacht) 8)
Den Eric.

Goed bezig, de jeugd van tegenwoordig, die van jou dan toch. Veel plezier op jouw knalfuif!
MC

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

mijn weekend werd goed gemaakt de zaterdag namiddag , toen ik na een hele tijd stilstand, toch weer even de motor van mijn kevertje (van 1974)  hoorde draaien.   Naar de garage,  benzine check, geladen accu d'er in , even "doorstarten" en vroem ....
Betrouwbaar !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

eigenlijk de Marklin van de auto's  ;D ;)

Havoc

Printplaatjes van China toegekomen. Eerste keer dat ik daar bestel. Netjes moet ik zeggen en ook snel geleverd.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Citaat van: dani op 28 oktober 2019, 12:25:27 PMmijn weekend werd goed gemaakt de zaterdag namiddag , toen ik na een hele tijd stilstand, toch weer even de motor van mijn kevertje (van 1974)  hoorde draaien.   Naar de garage,  benzine check, geladen accu d'er in , even "doorstarten" en vroem ....
Betrouwbaar !

Kan ook niet veel stuk aan gaan... KISS!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

Citaat van: Havoc op 28 oktober 2019, 13:56:21 PM
Citaat van: dani op 28 oktober 2019, 12:25:27 PMweer even de motor van mijn kevertje (van 1974)  hoorde draaien.

Kan ook niet veel stuk aan gaan... KISS!

Dat heb ik er nog horen zeggen. En in principe is het "waar", tot er eentje zo dood als een pier voor je neus staat en dan begin je in je haar te krabben.
Veel kan er niet mis gaan, maar je kan toch vaak wel even zoeken en vloeken :)    Been there, done that
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

#3849
Citaat van: dani op 28 oktober 2019, 15:54:20 PM
Dat heb ik er nog horen zeggen. En in principe is het "waar", tot er eentje zo dood als een pier voor je neus staat en dan begin je in je haar te krabben.

Dan nog heeft dat type motor een stapje voor op een andere;
Zowat elke garagist heeft deze in school op zijn lessenaar gehad en er graag aan gewerkt,
1 omdat het zo'n éénvoudig principe was/is
2 omdat het een flauw kunstje was/is om de motor uit de wagen te halen!
wagen op de brug en omhoog tot op tafelhoogte, dan tafel op wieltjes er onder, motor tot op de tafel laten zakken, losmaken en dan de rolbrug helemaal omhoog, je kon er dan zo de tafel met motor erop onderuit rollen! ;D
Ook de motor uit elkaar en terug in elkaar is een eitje!
En dan te bedenken dat dit prachtige product ontsproten was uit een moord-machine...maar toch ontworpen werd door een meesterlijk brein!(Ferdinand Porche) ::)
Waren de bedenkers ervan niet ook de bedenkers (A.H.(*) en zijn treinclub!) van de éénheidsloc,(kriegslok)...

;)

(*; Nee, niet Albert Heijn!)  ;D ;D

steamdriven

Inderdaad fantastische mechaniek, die Kevers. De eerste 20 jaar van mijn autoleven heb ik er ook mijn tijd en geld aan gespendeerd. Ven Beetle tot Bulli. De ultieme droom, een perfecte Karmann Ghia Coupé, zo ver ben ik echter nooit geraakt (pas er niet in).
De afgelopen 10 jaar heb ik onder het motto 'less is more' het licht gezien en alles van de VW's weggedaan. Ik hou me nu nog enkel bezig met mijn andere aircooled: 2CV en een Méhari. Een Ami 6 komt er ooit nog wel. ;)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

raf

schermpjes binnen gekomen
ze zaten in de verkeerde bus namelijk
bedankt bpost

printje gemaakt om de kabels en de schermpjes te kunnen testen want er loopt met de montage nogal eens wat verkeerd
het is uitbesteed laat ons maar zeggen

maar het komt wel allemaal goed

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Moet het hier of toch in deju-draadje?? ??? ???

Vandaag te horen gekregen dat mijn assignment naar Zweden met 90% kans doorgaat. Een half tot volledig jaar de boel gaan rechtzetten en grote kuis gaan doen in de lokale bouwkunde afdeling van de firma. Enig voordeel: ik mag elke donderdag al naar huis voor het weekend, dus mijn clubavond, rijmiddagen en workshops bij MTD zijn gered  ;D ;D of is het meer van  ::) ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PaulC

Dan gaat ge "Zweuds" moeten leren klappen Franske
Maar voor nen "Aantwaarpeneir" is dat geen probleem , luister maar :

https://www.youtube.com/watch?v=V7KMkm3hZ64

;D ;D ;D

Paul

modelbaanHO

Misschien geraakt hij dan ook bezeten van het Scandinavische spoorvirus en gaan we bij MTD zweudse banen maken :D.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be