Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

PietB

Nou ik kan je vertellen Raf, dat deze printer vergeleken met mijn A8 een tank is.
Hij weegt bijna 18 kg.
Een van de voordelen van een bowden printkop is dat, wat je zegt, de x-as motor niet  continue dat gewicht van de steppermotor opgang moet brengen en weer afremmen.
Hierdoor staan vibraties en dat manifesteert zich weer in ringing of ghosting

En de geleerden zeggen dat je dat dan kwijt bent.
Nu kan ik geen ringing ontdekken, maar door dat het gewicht van de x-as af is kun je, theoretisch, wel met een hogere print snelheid printen.
En dat wil ik wel eens uitproberen.
Maar éérst upgraden naar Marlin firmware.

grt Piet.

raf

hier dikke shit

gisteren op de beurs begon de ellende met under extrusion en dat is alleen maar erger geworden
om de een of andere reden is die veer slapper geworden
kan zijn dat hij aan zijn max levensduur zit want ik heb reeds een paar 100 km pla geprint
dus vandaag ???? geen veer meer  die genoeg druk gaf
dan maar naar de legerstock eentje gaan halen en na wat er vanaf geslepen te hebben blijkt het nu met witte pla goed te gaan
de ellende is begonnen toen ik de rol bruine pla ging gebruiken
temp op 200° en normale print snelheid maar alsnog ellende
ben nu een deeltje in het wit aan het printen en straks terug in het bruin en dan kijken wat er uit komt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Elke kleur vraagt zijn eigen instelling. De pigmenten en vooral hoeveel pigment erin zit veranderen de eigenschappen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Tot nu toe (2jaar bezig) print ik alles op 195 graden.
Tenzij de leverancier op de doos wat anders adviseert.

grt Piet.

raf

zo gisteren première gehad en die film is meer dan de moeite waard
de door ons gemaakte modellen komen meer dan genoeg in beeld

dus ik een blije persoon

voor de rest wat printen aan gaat sommige print ik tot 220°
hangt af wat er op de rol staat inderdaad


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Niets met treinen te maken...
Hoewel, ik kan nu een stuk vlotter de trap op en onder de baan gaan werken...

De weegschaal kreunt niet meer !
Sinds januari : -30 kilo

9 maand weightwatchers, geen honger moeten lijden, af en toe eens een "follieke" mogen doen en regelmatig bewegen...    met dit als resultaat.
Geen operaties of crash- en keto-diëten gewoon de regels van WW volgen .... 
#prettyProudOfMyself

Om het te vieren heb ik met heel veel smaak na bijna 10!maand nog eens een (klein) potje chocomousse uitgelepeld en mijn Beagle (hond) was ook in haar nopjes want die mocht potje-leeg-likken.     #feestjeeeeuuuhhhhhh
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

nu euromodelbouw voorbij is alles terug op zijn plaats zetten

na het interview op tvl begin ik opeens mails te krijgen van bedrijven die ik toen over 2 jaar had aan geschreven om ons te helpen met het 3D gebeuren nadat bart zijn ongeval had gehad
die bedrijven waren toen zelfs niet in staat om ook maar een mailtje terug te sturen
maar nu de zaak in de bioscoop komt en er aandacht is nu komen ze wel af van heu tja misschien in het vervolg eventjes aan de Belgische leveranciers denken en heu sorry maar druk druk

ja zeg loop naar de kloten hé
we hebben nu iemand die voor ons gewerkt heeft en daar houden we ons nu bij
dit is dus typische Belgische hé eerst niet antwoorden en daarna ja maar hadden we hé
en sorry maar als je het druk hebt dan kun je moeilijk dringende opdrachten bij aan nemen denk ik toch zo

dus nu mailtjes ook niet beantwoorden want ja dat zijn ze gewoon zo te zien

muziekje nu met witloof stronkjes en patatten in boter saus

gr raf   

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rgp

Raf,

Join the club.

December 2018: mail naar 5 bedrijven (2 Nederlandse en 3 Belgische) om te vragen of ze geïnteresseerd zijn in een opdracht.  Alle 5 antwoorden positief.
Begin januari 2019 (ze waren op de hoogte dat ze begin januari alle info zouden krijgen): alle info doorgestuurd en offerte gevraagd tegen eind januari 2019.
Eind januari 2019: EEN offerte van één van de twee Nederlandse firma's gekregen.  Zeer correcte prijs, zeer goede kwaliteit.
Eind februari 2019: EEN Belgische firma vraagt of het nog kan om een offerte in te dienen.  Ik heb niet geantwoord.

Besluit: alle volgende opdrachten zullen naar de Nederlandse firma gaan.

Roland

raf

ha jij hebt nog antwoord gekregen ;ik heb zelfs dat niet gehad

en ja zelfde scenario alle volgende opdrachten (en dat zijn er nogal wat)gaan terug naar dezelfde persoon .
ik vind het alleen spijtig dat wij voor een kanon 398 euro moeten betalen en dat de designer er maar 20 euro voor betaald word .
deze prijs zou echt wel eens wat omhoog mogen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

 :o en zoiets maakt jullie dag? Vreemd  ???  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

#3836
ja gerolf das inderdaad vreemd maar wat de dag maakt is dat die eikels eerst geen interesse vertoonde en nu het in de media komt willen ze wel opeens alle delen gaan maken
dit bewijst maar eens de idioterie van sommige bazen van bepaalde firma's

er schreef er eentje daar straks dat hij toen geen tijd had en dat het stik druk was ???
hoe kon hij dan onze delen er nog bij nemen .deze moest binnen pakweg 1 maand geleverd worden
net zoals bernico maar die zeiden meteen dat ze een mal hadden gehuurd voor een maand en dat ze dus 1 maand geen tijd hadden om onze rompen te maken
maar deze mensen (waar ik nog mee heb samen gewerkt) die hebben tenminste de moeite gedaan om te antwoorden

maar ja het zal niet genoeg opgebracht hebben denk ik
voor een toren voor een boot zit je rond de 5000 euro dan nog kanonnen en luiken en dergelijke
dus pakweg een 8000 euro aan geprinte delen voor 1 boot en er zijn er 3 gebouwd

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

mardig23

Geike,

nieuwe plaat, na al die jaren, aan avondje luisteren bezig, zalig... ;D
Mvg Karl

raf

vandaag mijn wieltjes gekregen en onder mijn bureaustoel gezet
de oude die waren afgebroken en nu kan ik weer gemakkelijk aan de desk plaats nemen zonder de vloer om zeep te helpen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Mijn oudste dochter heeft beslist een huis aan te schaffen, nieuwbouw. Ook de tweede heeft deze beslissing genomen, de jongste mag zijn stage gaan doen bij Play Sports, dus, reden genoeg om een beetje fier te zijn en deze namiddag een paar flesjes bubbels te laten knallen (tzal der met 2 niet genoeg worden mijn gedacht) 8)
Den Eric.