Vanmiddag moest ik in Brussel zijn voor een job interview bij de IT afdeling vand e VDAB.
Dus hoe kan je daar beter naartoe (centrum BXL) dan met de trein

Altijd een beetje een avontuur. De parking aan het station vol, dus alternatief gezocht, snel nog een ticket van 11€ gekocht aan het loket en de trein op .
Keurig op tijd en netjes op schema in Bxl Centraal. 4 min. stappen en ik was ter plaatse.
De terugreis met de trein ook mooi stipt en rustig, de trein heeft me aangenaam verrast .
Vriendelijke conducteur/conductrice en propere rijtuigen.
En dan het interview zelf dat ging vlotjes en daar ben ik vrij positief over, dus wie weet kan ik binnen afzienbare tijd elke dag genieten van de trein naar Brussel, in weer en wind…. Benieuwd of het dan nog zo vlotjes zou gaan.
Toch was er in de heenreis 1 incidentje met een persoon die in de problemen kwam. Ze had geen ticket, en weigerde er eentje te kopen bij de conducteur omdat die 7€ extra rekende voor de dienst. Het "R-woord" vlog natuurlijk direkt rond die laatste zijn kop ! "Raciste, j'ai perdu mon abonnement..." En toen hij vroeg om bewijs van verlies of aanvraag van nieuw, of een ID : "perdu aussi". Ik denk dat die mensen toch wat mee maken hoor, respect hoe die het kalm en rustig afhandelde maar de persoon in kwestie wel bij het eerstvolgende station van de trein af begeleid heeft.... vriendelijk, in goed Frans en zonder miserie van de NMBS kant. Als iemand vandaag in Liedekerke passeert en er staat een dame met lang haar en een knalrode lange mantel te schelden en te vloeken, dat was ze

De arme duts die niet eens wist dat als je papieren gestolen zijn dat je dat moet aangeven en dat je dan van de politie een papiertje krijgt waarmee je je in dergelijke situaties kan "wettigen" …. Gelukkig had ze nog haar gsm waarmee ze toen de "garde" weg was hare vriend kon bellen "il a voulu prendre mes papiers mais je n'ai rien donné, ce ne sont pas ses affaires
RESPECT voor de treinconducteurs, ik heb de indruk dat ze een soort opleiding gekregen hebben hoe ze hier mee moeten om gaan !