Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

raf

de 64 die ik heb heeft wel een interieur laar het ons zo maar noemen maar voor de rest is het machinisten huis open
het blijft de vraag of hij zo in belgië gereden heeft
met de gewone rechthoekige tender in ieder geval wel

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Citaat van: raf op 18 april 2015, 18:14:41 PM
de 64 die ik heb heeft wel een interieur laar het ons zo maar noemen maar voor de rest is het machinisten huis open
het blijft de vraag of hij zo in belgië gereden heeft
met de gewone rechthoekige tender in ieder geval wel

gr raf
Misschien moet de moderator dit stukje even afscheiden, want het begint een eigen leven te leiden!
In "stoom in België II" van Max Delie (een boek dat elke stoomtreinliefhebber op zijn nachtkastje moet hebben liggen), staan veel foto's van de 64, allemaal (voor zover zichtbaar) met deze tender.
Hier kan je ook zien hoe de loc "verbelgd" moet worden; waarschijnlijk moeten die buffers al vervangen worden, de schouw verhoogd, enz.
Mogen we een foto zien van de loc die je hebt?

Huugooke

Citaat van: raf op 18 april 2015, 18:14:41 PM
de 64 die ik heb heeft wel een interieur laar het ons zo maar noemen maar voor de rest is het machinisten huis open
wat dat gesloten machinistenhuis betreft kan ik ook niet goed volgen. Wel zijn er een paar "flappen" die moeten verhinderen dat het personeel er uit valt!
Deze flappen zijn bij sommige HO modellen weggelaten omdat ze hinderen in bochten. Alleen  bij het Fleischmann model zijn ze wat meer aanwezig.
Qua nummering nog dit: de 64.028 had windleiplaten! Er waren meer dan 100 loc's dus de nummering liep over naar 65.xxx.
Veel locs werden danig verbelgd; met ACFI voorverwarmers en een kroonschouw. Als je die toch gaat herspuiten is het mischien de moeite om hem de "superen". Onderdelen hiervoor in de detailhandel (!!!) bij PM messing. (geen commerciële binding  ;D )

raf

of het afgescheiden moet worden denk ik niet
ik weet niet hoeveel er reeds over dit onderwerp geschreven is in de lange tijd dat het forum er reeds is
voor nieuwelingen die belgische willen rijden is het wat er nu geschreven word misschien interessant en voor de oude ratten is het weer van allee daar zijn ze der weer mee 

dat er een zooitje van gemaakt is door marklin dat kunnen we dus wel allemaal beamen denk ik want 1 nummer voor wel 4 verschillende samenstellingen laat ons maar zeggen van loc en tenders
een ABCD achter de nummer had misschien gemakkelijker geweest

die foto moet nog efkes wachten ik zit in de knoei met usb kabels die niet passen
6 externe schijven en nu geen usb poort meer vrij straf hé
dus de foto komt straks
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke


raf

welke windlei platen ???
of bedoel je die soort lage deuren tussen de tender en de loco
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

eddy

Hoi Raf,
op deze foto staan geen windleiplaten,deze bevinden zich normaal op de rookkast.
Hugo bedoeld de kleine ''deuren'' tussen de lok en tender.

groeten eddy

raf

ja dacht ik dus ook net aan .ik zit te denken om deze te maken in heeeeeeeel dun maar zeer flexible koper plaat
dan kunnen die in de bochten gewoon mee buigen
enig probleem is de verf er dan op houden want die is niet zo flexible als dat koper

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dgrr57

Citaat van: Huugooke op 18 april 2015, 19:23:34 PM
<snip>Er waren meer dan 100 loc's dus de nummering liep over naar 65.xxx.<snip>

Nee, van 64.001 tem 64.168 (voor 1.1.1946 van 6401 tem 6568)   ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 18 april 2015, 18:51:06 PM
op mijn nachtkastje moet hebben liggen
Mogen we een foto zien

Sorry voor de interruptie,maar op mijn nachttafel staat enkel een fles spa en een doosje blauwe pillekes,
en nee foto's toon ik er niet van! ;D ;D

;)

HYA

Citaat van: Rangeerduivel op 18 april 2015, 22:38:21 PM
op mijn nachttafel staat enkel een fles spa en een doosje blauwe pillekes
ja, tictac bleu is echt wel lekker als je 's nachts begint te hoesten.

Rangeerduivel

Wacht maar af Jan,je zal wel weten waar het over gaat als je 61 jaar bent! ;D ;D

;)

Huugooke

Citaat van: dgrr57 op 18 april 2015, 21:03:27 PM
Citaat van: Huugooke op 18 april 2015, 19:23:34 PM
<snip>Er waren meer dan 100 loc's dus de nummering liep over naar 65.xxx.<snip>

Nee, van 64.001 tem 64.168 (voor 1.1.1946 van 6401 tem 6568)   ;)
Oeps, dat zouden er dan meer duizend geweest zijn! Een x te veel. Dat verwijst naar de nummering met 4 cijfers natuurlijk.

Huugooke

Maar nu weet ik nog niet of Raf die tender wil