Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Stansefe - rommelhoekje naast de loods

Gestart door Stieven76, 01 augustus 2013, 15:42:12 PM

centauri167

ziet er prachtig uit, kijk uit naar het vervolg

OlivierV

Ziet er goed uit Stieven! Heb je die grasjes met zo'n opgedreven vliegenmepper gemaakt? :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Citaat van: OlivierV op 12 mei 2015, 12:05:08 PM
Ziet er goed uit Stieven! Heb je die grasjes met zo'n opgedreven vliegenmepper gemaakt? :)

yep, gewoon met een vliegenmepper  ;) Zijn wel maar grasjes van max 6mm.

loebaske

Dat is het goedkoopste alternatief zo een vliegenmepper....

Stieven76

Citaat van: loebaske op 12 mei 2015, 12:22:12 PM
Dat is het goedkoopste alternatief zo een vliegenmepper....
Inderdaad, en voor grasjes tot 6mm werkt dat wel, langer wordt moeilijker denk ik.. Heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk.

Stieven76

Nog enkele foto's  ;D Mijn excuses voor de niet altijd schitterende kwaliteit van foto's. Ze zijn maar met de gsm getrokken, of het ligt aan mijn scenery kunsten  ;)

Mijn vraag nog eens herhalen, met wat soort van lak uit de dhz zet ik best wat water in de beek? Blanke lak, enig specifiek merk of type?






Dirky

ik zou PU vernis gebruiken Stieven... Wellicht zijn er anderen die met andere producten tevreden zijn!

OlivierV

Oftewel polyester, maar doe er dan een beetje verharder in, anders blijft het vloeibaar, ook al staat het er al maanden in!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

gardevil

Glanzende bootvernis doet het ook goed.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

reeves

Heb hier nog drie vierde flesje staan van faller, moest je interesse hebben hoor ik het wel, mag weg voor de helft van de nieuwprijs dus 1/4 gratis :)

Groet Tom

Kautenbach

waterdrops van Noch? , of gewoon houtlijm (krijg je een klein beetje een waas in je beek.. maar wel ok..)

loebaske

en vergeet niet om sigaretten filters in de beek te leggen, wel eerst schilderen in groen...

Stieven76

Citaat van: loebaske op 13 mei 2015, 14:22:40 PM
en vergeet niet om sigaretten filters in de beek te leggen, wel eerst schilderen in groen...

Waarom is dat Eric?

loebaske

Dat is voor stuiken onder het water....komt wel niet snel voor bij beekjes...

Heeft ooit een artikel gestaan in MSM, maar welk ????

Stieven76

Daar de beek zo goed als 'klaar' is ben ik begonnen aan een betonweg met betonplaten in pluimkarton.
Hieronder het 'eind'resultaat. Als er iemand geïnteresseerd is in hoe ik het gedaan heb, ik heb van alle stappen foto's genomen  ;)
Ik heb geprobeerd om de betonplaten hier wat verder op de steenweg te imiteren, deze zijn niet echt volledig grijs maar hebben eerder een bruine/beige schijn die er door komt..

Zou ik nog iets aanpassen of het ver zo laten? Persoonlijk ben ik er al best tevreden over. Misschien kan ik één plaat wat lichter verven zodat het net lijkt of ze een nieuw stuk gegoten hebben. Hebben ze hier op de steenweg ook hier en daar gedaan.

Het resultaat in daglicht:




Van iets verder weg en niet direct in het daglicht:


Comments please  ;D