Stansefe - rommelhoekje naast de loods

Gestart door Stieven76, 01 augustus 2013, 15:42:12 PM

Stieven76

#225
Merci voor de reacties mannen.
Ivm de dikte van de stammen. Ik heb nu de laatste tijd veel op bomen gelet wanneer ik aan het rijden was of ergens ben waar bomen staan en ik moet zeggen dat ik even goed (hoge) bomen gezien heb met een stam die niet veel dikker is dan mijn hoofd.
De stammetjes van de zeeschuimbomen zijn toch wel wat dikker dan een Preisertje zijn hoofd, dus in dat opzicht kan het wel. En neen, ik heb geen dikke kop (hoofd)  :P
Dat het niet geschikt is om mega grote bomen mee te maken volg ik wel  ;D

@Willy,
Met zeeschuim is daar eigenlijk niet veel aan en gaat dat nog vrij vlot. De enigste minpunten zijn inderdaad de stammetjes die dun zijn, al hangt dat wat af van boom tot boom (zie discussie hier boven of onder). En dat ze nogal fragiel zijn. Ik ben eens benieuwd wanneer de eerste gaat sneuvelen omdat ik er per ongeluk aan blijven hangen ben  :o

dani

ik vind het bijzonder geslaagd.. het misstaat zeker niet!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

EVP

Citaat van: Stieven76 op 15 mei 2014, 11:26:55 AM
Merci voor de reacties mannen.
Ivm de dikte van de stammen. Ik heb nu de laatste tijd veel op bomen gelet wanneer ik aan het rijden was of ergens ben waar bomen staan en ik moet zeggen dat ik even goed (hoge) bomen gezien heb met een stam die niet veel dikker is dan mijn hoofd.
De stammetjes van de zeeschuimbomen zijn toch wel wat dikker dan een Preisertje zijn hoofd, dus in dat opzicht kan het wel. En neen, ik heb geen dikke kop (hoofd)  :P
Dat het niet geschikt is om mega grote bomen mee te maken volg ik wel  ;D

@Willy,
Met zeeschuim is daar eigenlijk niet veel aan en gaat dat nog vrij vlot. De enigste minpunten zijn inderdaad de stammetjes die dun zijn, al hangt dat wat af van boom tot boom (zie discussie hier boven of onder). En dat ze nogal fragiel zijn. Ik ben eens benieuwd wanneer de eerste gaat sneuvelen omdat ik er per ongeluk aan blijven hangen ben  :o

eventjes iets rechtzetten. De dikte van de bomen heeft niets te maken met de hoogte. Dikte krijgt een boom door de jaarringen "niet" door de hoogte. Maar dat wisten sommigen onder ons al toch ? ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: EVP op 15 mei 2014, 12:36:28 PM

Ivm de dikte van de stammen. Ik heb nu de laatste tijd veel op bomen gelet wanneer ik aan het rijden was of ergens ben waar bomen staan en ik moet zeggen dat ik even goed (hoge) bomen gezien heb met een stam die niet veel dikker is dan mijn hoofd.

Wanneer je rijdt is het beter van op de baan te letteni.p.v naar de bomen te kijken  ;) ;D en ja hoe dik is je hoofd dan ?

eventjes iets rechtzetten. De dikte van de bomen heeft niets te maken met de hoogte. Dikte krijgt een boom door de jaarringen "niet" door de hoogte. Maar dat wisten sommigen onder ons al toch ? ;) Ook wisten wij dat toch ook wel !



Wat ik wou zeggen en dat bewijzen eigenlijk Luc zijn foto's dat die bomen met die smalle stammen nagenoeg allemaal heel lange fijne bomen met heel fijne lange taken met eigenlijk een vrij smalle kruin, de bomen die de meesten toch proberen te maken zijn veelal de iets vollere,rondereboomtypes die nagenoeg allemaal een dikkere stam hebben. Een oplossing zou kunnen zijn je zeegras gebruiken voor de vertakkingen en zoeken naar een andere(van kleur)passende stam !

Groeten Peter ;)

Michael

Prachtige discussie is dit, volgens mij hebben allebei de kanten wel gelijk, er zijn inderdaad hoge bomen met smalle stammen, op de foto van Luc, zie je bomen die heel vaak voorkomen, zaailingen, snel groeien naar het licht en daarna pas dikte op de stam.
Maar wat vind je leuk op je baan, een solitair die iel en hoog en dun is, of een boom? Ik kies voor de laatste variant, maar ik vind het wel een goed idee, om bij een bos beiden toe te passen, langs de rand van een beekje, een forse boom en een paar dunne, dan heb je het zoals in het echt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stieven76

Daarstraks een omheining voor de loods in elkaar gefoefeld. Gewoon wat muggengaas en verenstaal als palen. In feite zijn de gaatjes wat te groot, maar voorlopig doe ik het met wat ik liggen heb. Volgende keer ik in de knutselwinkel kom eens kijken of er geen fijnere dingen te vinden zijn (verpakkingslint misschien?)
Al bij al vind ik het best meevallen. Nog wat bijwerken en bijkleuren en dan zal het nog iets beter zijn. Nu is het enkel maar in het groen gespoten en eens op zijn plaats gezet.






Lange Trein

Dag Stieven,
Soms zie je toch omheiningen gemaakt met betonnetten, daar zijn de gaten toch al gemakkelijk 10 à 15 cm! Je omheining mag er wezen, moi gemaakt.
Als je zoekt naar fijner gaas, kan je misschien eens filterdoek proberen; is in alle maten te vinden, met maasopeningen van 0,  mm tot enkele mm. Ik weet echter niet of je ze gekleurd kan vinden :-[.
met vriendelijke groeten,
Denis

Martin Welberg

Prima afscheiding, net zo'n goedkoop ding uit betonmatten...

Snobby Crash

Inderdaad Stieven, ik vind je omheining zeker heel goed geslaagd !
Voor een kippenhok zijn de uitsparingen inderdaad te groot, maar om
dit te gebruiken voor een omheining zie je deze grote van mazen toch regelmatig
in het straatbeeld.

Mooi gemaakt !!!

Geert

Stieven76

Merci mannen.. Er zit hier wat stof op sinds de baby geboren is.. Ik geraak amper nog aan het knutselen tenzij ik eens een half uurtje tijd vind  :'(
Verbeteren zal het waarschijnlijk niet direct daar we met grote verbouwingsplannen zitten. De weinige vrije tijd die ik nu heb spendeer ik aan een aantal dingen opzoeken, aannemers contacteren enz.. Enfin, we zien wel wat ik nog kan doen, een mens moet een beetje ontspanning hebben hé  ;D

knibbelknabbel

I feel your pain... hier dezelfde situatie... ;)

Een tip ivm de omheining; zet ze diagonaal. Zo komen de meeste omheiningen voor én het valt dan niet zo op dat het vliegengaas is  :P

dirver

Hoi Stieven,

Ziet er heel goed uit, al zou ik er heel wat roest aan toevoegen.
Omheining heeft precies een mooie verflaag gekregen en dat lijkt me niet realistisch.

Mvg,

Dirk
Met de (model)trein was je er geweest !!

marc goovaerts

Hoe, krijgen omheiningen nooit een nieuw laagje verf ?

Stieven76

#238
Eindelijk nog eens iets kunnen doen. Dan maar besloten om een begin van een beekje te maken. Het is nog niet klaar en er moet nog wel groensel bij komen, maar dit is de stand tot nu  ;)
Het beekje gaat onder de weg doorstromen die naar het goederenstation loopt. Ik zou de weg willen maken zoals Evan op Oeverzijde gedaan heeft, met betonplaten. Ook nog een uitdaging. Aan de linkerkant tegen de achterwand zou ik nog een half reliëf gebouw willen plaatsen. Welk type ben ik nog niet aan uit. Langs rechts tussen de beek en de weg zou ik eventueel nog een transformator huisje willen zetten. De zijwanden van de brug zijn al uitsneden in pluimkarton en voorzien van bakstenen. Ik had een groter type van stenen voorzien maar ik ga ze opnieuw maken met bakstenen. Gaat mooier uitkomen.
Om naderhand de beek op te vullen moet ik nog een busje blanke lak gaan halen bij de dhz. Maakt het uit welk type van lak? Moet doorzichtig opdrogen natuurlijk  ;D












loebaske