Stansefe - rommelhoekje naast de loods

Gestart door Stieven76, 01 augustus 2013, 15:42:12 PM

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 19 april 2014, 20:57:17 PM
Het is een tijdje geleden dat er hier nog iets aan gebeurd was, maar vandaag eindelijk toch nog eens iets gedaan.
Na de verhuis naar de kelder eerst een klein werkbankje gemaakt waar ik kan aan solderen, schilderen, knutselen of gewoon wat gerief op leggen en te laten liggen wanneer ik dat wil  ;D.


Zorg wel dat je het altijd net zo ORDELIJK achterlaat zoals het bij mij ligt!!! ;D ;D ;D

;)

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 19 april 2014, 20:57:17 PMDan zou ik ook eens moeten gaan uitmaken wat ik met het linkse, nog lege stuk, ga aanvangen. Ideetjes zijn altijd welkom  ;)


Aangezien er binnenkort waarschijnlijk een stoomlokje bijkomt,kan je die plaats misschien benutten voor een paar installaties zoals kolenbunker,watertoren,as/slakkenput,lampisterie,een bureeltje,kleedkamer voor personeel enz,enz...
Het zal evolueren zoals bij iedereen;PLAATS TE KORT!

;)

Stieven76

#212
Eerst probeersel gedaan om eens een boompje van zeeschuim te maken.

Stappen genomen:

  • Stukje zeeschuim uitgezocht
  • Ingespoten met spuitlijm en bestrooit met 2mm grasvezels
  • Boompje in het bruin gespoten
  • Ingespoten met spuitlijm en bestrooit met 2 verschillende kleuren groensel

Al bij al best aardig gelukt. Je kan zo snel een aantal leuke boompjes maken. Misschien dat ik er zo nog een aantal bij maak, het zeeschuim heb ik hier toch liggen  ;D
Daarna zeker de draadmethode nog eens proberen  ;)

De foto's zijn niet van de beste kwaliteit, gsm was leeg en dan de eindfoto's maar met de tablet getrokken. Doordat de gsm leeg was heb ik geen foto's van de tussen stappen kunnen nemen. Volgende keer misschien.






Steam.N

Ziet er erg goed uit, Stieven !
Zo voor een eerste keer ...
Nu volle bak bossen kweken ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Stieven76

Merci Jean. Ik had onlangs een klein doosje zeeschuim meegenomen vanuit de Artobi, om eens te proberen.
Een heel bos ga ik niet maken, daar heb ik geen plaats voor  :D

philippe_007

Je kan zeeschuim heel makkelijk zelf kweken,
dit kost enkele euro's voor een zakje van 1000 zaadjes, daar kan je al eens een bos mee planten  ;D ;D ;D ;D ;D

Martin Welberg

Naizzzzzzz, leuk spul toch dat zeeschuim !! Alleen jammer dat het zo broos en breekbaar is...

Stieven76

Onlangs nog wat zeeschuim boompjes gemaakt en deze dan maar eens een voorlopige plaats gegeven op de module. Ziet er best wel leuk uit vind ik, al komen ze nog niet volledig tot hun recht.





Ook aan de loods 2 nieuwe bomen gezet. Staan nog niet vast, enkel voorlopig even ingeprikt, omdat er nog vanalles aan de loods zelf moet gebeuren.




dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

fraaie boom met dat materiaal,maar nog steeds vind ik (of ben ik dan echt alleen) de stam eigenlijk te dun t.o.v de hoogte van de gemaakte boom ?
Groeten Peter ;)

PS niks persoonlijk maar dit vind ik eigenlijk van nagenoeg alle bomen met zeeschuim, bij ons in de club staan er ook en die staan steeds achter gesponserde bomen (die kregen wij van een vertegenwoordiger die hier ook meeleest  ;D ;))

Steam.N

Mooi, Stieven !
Maar ik moet Peter gelijk geven: de stammen komen wat dunnetjes uit ... (zegt een leek in boompjes bouwen  ::) )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

DIORAMABOUWER

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 mei 2014, 20:54:43 PM
fraaie boom met dat materiaal,maar nog steeds vind ik (of ben ik dan echt alleen) de stam eigenlijk te dun t.o.v de hoogte van de gemaakte boom ?
Groeten Peter ;)

vind ik ook peter,ik gebruik zeeschuim enkel voor kleine struiken
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

Catje

Zeer mooi resultaat Stieven zoals u die bomen heeft gemaakt.
                                   
Zelf ben ik een leek wat betreft het maken van bomen.

Groeten,
Willy

doomslu

Ik begrijp jullie kritiek over de smalle stammen, maar ik zeg "te dunne stam? Ja en neen...", want:



Niet elke boom heeft een dikke stam.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

EVP

Mij ook al opgevallen dat de boomstammen die men verkoopt of zelf maakt soms te dik zijn dwz als je naar de 1/1 omzet heb je stammen van bommen die 150 a  200 jaar oud zijn ( waarschijnlijk door het optisch aanvoelen zoals bv de lengte van een personen rijtuig schaal 1/00 is i.p.v. 1/87 snap je ). En die bomen zijn in werkelijkheid wel echt dun gezaaid. Bovendien zijn de volwassen bomen dikwijls niet juist van hoogte !
Dus Luc hierin volg ik je .