Stansefe - rommelhoekje naast de loods

Gestart door Stieven76, 01 augustus 2013, 15:42:12 PM

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Stieven76

Bedankt mannen  ;D
Al bij al ben ik wel tevreden. Ik heb wel gezien dat er nog een nageltje in een wissel zit. Die heb ik blijkbaar tot nu toe gemist  :-\

@dani. Op je tong gebeten, hihi.  ;D  ;D

Martin Welberg

Ben het met Jean eens, zo langzamerhand begin je de feel wel te krijgen !

SuSke

Citaat van: Stieven76 op 05 februari 2014, 17:18:41 PM

Concretewall (15)


Stieven

Een kleine bemerking Stieven. Een muur waar zoveel cementpleistering is vanaf gevallen moet meer scheuren in het pleisterwerk hebben. Nu is het omliggende pleisterwerk "te steriel", te egaal van structuur. Misschien links en rechts een paar barstjes bij inkrassen.
Maar het werk en het geheel is zeker mooi
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

neen, niet op mijn tong gebeten... aan het genieten van je mooie module.

En intussen me aan het afvragen vanwaar  "Stansefe" komt .
En hoezee, een EUREKA moment gehad zonet... een ware  "epiphony" (openbaring).   Misschien had je 't al gepost maar dan heb ik er over gelezen...

St(ieven)An(n)Se(???)Fe(mke)  ?             De   Se(???) weet ik niet (Seppe misschien ?) en ik hoop dat ik correct zit met 'Femke" want ik ben heel slecht met namen en  mijn excuses alvast voor je dochter als ik haar naam verkeerd heb.   Ik verwar altijd met  "Amber"   (de dochter van Kris, ook een treinfanaat)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Ola Dani, jij bent goed wakker  ;D ;D


Ik vond die titel 'Mijn module' zo saai dat ik maar de eerste 2 letters van onze namen bijeen gesprokkeld heb. De Se staat nog niet 100% vast, al zal het zeker geen Seppe zijn  ;)  Femke is juist.

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 11 februari 2014, 12:39:43 PM.....De Se staat nog niet 100% vast,


Ik wil altijd ter plaatse een onderzoekje komen instellen,en is de diagnose niet juist ; 't was toch niet ver rijden...!!!  :D :D :D

;)

Stieven76

De laatste tijd is er niet veel meer gebeurt wegens geen tijd, zin en inspiratieloos, maar vooral gewoon druk  ;D Ik heb mijn sport wat verwaarloosd de laatste tijd en probeer dat nu eerst terug wat op te nemen. Hier in huis moet er ook nog een aantal dingen gedaan worden tegen dat de baby komt  ;)

Onlangs wel enkele goederenwagons overgekocht van Chrisrail, zie hier de foto's.

Goederenwagons (4)


Goederenwagons (5)


Goederenwagons (6)

Het oude type van de Interfrigo heb ik via 2dehands eens gekocht. Al ben ik niet zeker of ik deze zal houden.

Stieven76

Gisteren op zolder aan het rommelen geweest en nog dit NS wagonnetje gevonden. Als ik het me goed kan herinneren heb ik dit ooit eens bij Spoorweg journaal of railhobby magazine gekregen. Kan verkeerd zijn  ;D

Enfin, het kan wel dienst doen bij mij  ;)
Ondertussen is mijn module en knutsel materiaal naar de leeg gemaakte kelder verhuist zodat ik toch al iets meer plaats heb om te knutselen en ik met mijn rommel niet overal in huis in de weg zit  :P. Binnen een 2 tal jaar zou ik over mijn eigen kleine kamer kunnen beschikken, voorlopig doen we het zo dan maar. Enkel een kleine werkplank moet ik nog voorzien.

Foto van het gevonden wagonnetje:

Goederenwagons (8)

OlivierV

#205
De een trekt met zijn rommel naar boven (namelijk ikzelf), de andere met zijn mooie module naar beneden... :D

Is er daar trouwens geen ruimte voor een extra bakje? :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

cassteels

Succes met de uitbreiding. Ik hoop binnenkort ook een kamertje voor de sporen te hebben. Eerst verhuizen en verven.

stoomloc

Hallo Stieven,

knappe module en ze wordt mooier en beter met de dag. 8)

Wim

Stieven76

Het is een tijdje geleden dat er hier nog iets aan gebeurd was, maar vandaag eindelijk toch nog eens iets gedaan.
Na de verhuis naar de kelder eerst een klein werkbankje gemaakt waar ik kan aan solderen, schilderen, knutselen of gewoon wat gerief op leggen en te laten liggen wanneer ik dat wil  ;D. Dat ontbrak nu en daardoor was het niet gemakkelijk om iets te doen.

Ik vond ook dat de module een achtergrond nodig had, dus een stukje triplex voorzien van een latje of 3 en langs achter met bouten en vleugelmoeren vast gezet. Moet nu nog wel eens een lichtblauw kleurtje krijgen. Nu ben ik zelfs aan het twijfelen of ik er ook geen zijkanten aan zou zetten, zodat je echt een meer gesloten box krijgt... Dan kan ook een 'dak' met led licht niet ontbreken natuurlijk.

Dan zou ik ook eens moeten gaan uitmaken wat ik met het linkse, nog lege stuk, ga aanvangen. Ideetjes zijn altijd welkom  ;)

Enkele foto's:



Het lege stuk:




Werkbankje  ;)

Martin Welberg

Netjes ! Begint aardig vorm te krijgen ..