Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Stansefe - rommelhoekje naast de loods

Gestart door Stieven76, 01 augustus 2013, 15:42:12 PM

Stieven76

Citaat van: dani op 27 januari 2014, 13:10:58 PM
Citaat van: SuSke op 27 januari 2014, 12:56:03 PM
aan je "stempel" om die van echt rechte hoeken te voorzien en stempelen tegen een latje.
my thoughts exactly.  Het is mooi werk en zeker de moeite om op die manier verder te werken, alleen zijn je steentjes nu eerder "eitjes" ipv bakstenen. 
Als je er in slaagt om dat penseelhulsje rechthoekig te maken, be je er helemaal !


Inderdaad, het penseel stempeltje is niet volledig rechthoekig. Dit was van een ronde nr 3 penseel en veel beter kreeg ik het niet  :'(  Het lijkt nu meer op een ovaal dan rechthoek.
Ik zou eens willen proberen met een platte penseel, maar ik heb zo geen klein formaat. Ik vermoed dat die wel gemakkelijker recht te houden/maken zijn. Misschien dat ik hier seffens wel een half uurtje spijbel om eens tot in de Action te gaan kijken  :D


SuSke

stempeltje maken van klein messing kokertje waarvan je de kop een beetje aanslijpt ??  :-\
is prutsen, maar loont denk ik  8).

H0 baksteentjes zijn zo'n 2.2x0.7mm groot, misschien lichtjes afronden naar 2.5x1.0mm (is verdomd klein)  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

philippe_007

Ik heb destijds voor het stempelen zelf een gemaakt uit plasticard (gebruik ik voor veel dingen ;-) )


Stieven76

Daarstraks snel even naar de Action geweest voor een paar goedkope penselen  :)  Enkele nieuwe stempelaars van gemaakt en deze zien er toch wel beter uit. Moet ze nog wel eens te goed testen, dat is voor later.


Ivm die gaten in de structuur. Op het benelux forum een draadje gevonden van iemand die op de betonnen structuur eerst een beetje gips of dergelijke smeert, zodat de stenen echt dieper lijken te liggen. Die had ook de gaatjes niet in zijn beton.
Ik moet wel zeggen dat die gaatjes op de foto veel harder opvallen dan wanneer je gewoon naar het muurtje ziet.



Eerst nog wat verder aan de muren gewerkt. Al bij al ben ik wel tevreden over de betonnen muur. Misschien een iets lichter grijs gebruiken de volgende keer.
Enfin, hier de foto's:
[size=78%][/size]

Concretewall_test (5)




Concretewall_test (4)




Concretewall_test (6)


En dan het bakstenen muurtje nog wat bijgewerkt:




Brickwall_test (5)




Brickwall_test (4)




Brickwall_test (3)


Stieven76

Gisteren nog een beetje verder gedrybrushed. Voor mij is het goed zo en is het testje hierbij geslaagd  ;D
Lange Frans en zatte Charel staan wat te discuteren aan het muurtje  :o

De belichting van de foto's is niet 100%:



Concretewall_test (7)




Concretewall_test (9)




Concretewall_test (8)

Michiel

Het beton ziet er erg goed uit, en komt heel overtuigend over. De bakstenen vind ik een stuk minder. De vorm is te ovaal, de stenen "zweven" in hun veband, het voegwerk ontbreekt en de kleur is nogal eentonig. Daar kan je zeker nog wat aan verbeteren. Maar al bij al lijkt het een erg leuk en interessant experiment met potentieel.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Zelfde mening als Michiel: beton goed, bakstenen en voegen te verbeteren.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Stieven76


Bedankt voor de reacties   :D

De vorm van de bakstenen is nog met een oude stempel gedaan en die is inderdaad te rond. De nieuwe stempels die ik gemaakt heb zijn veel beter en meer rechter.


De kleuren van de stenen kan ik nog aanpassen door een aantal stenen een andere kleur te geven. Enkel het voegen lukt me niet goed in het pluimkarton. Ergens op het net heb ik gelezen dat je beter eerst de stenen in de kleur van de voeg schildert en daarna pas de stenen zelf kleurt, zonder de voegen terug te kleuren. Dat zal ik volgende keer eens proberen.

Stieven76

Nieuw muurtje gemaakt en op zijn plaats gezet.  ;)  Nu er nog wat meer gras en struiken voor zetten.




Concretewall (17)




Concretewall (15)


Stieven

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

dat wordt een knap en afgewerkt geheel... elk elementje dat je toevoegt maakt het  realistischer.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76


OlivierV

'k Snap nu over welk muurtje je het had, ben vandaag wat verward, maar het is toch goed gelukt. ;)

'k Zou wel ietsje wilder gras nemen aan het muurtje. Hangt een beetje van de sfeer af, verlaten of niet.

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

#193
Op mijn gemakje verder gewerkt aan de muur en voorgrond. Eerst heb ik eens wat struiken gemaakt van Ijslandsmos, zoals hier beschreven: http://www.forsten-online.de/navi/08-de.htm. Ziet er zeker niet slecht uit vind ik.


Dan wat gras gezaaid, extra zand en steentjes gelegd voor de muur. Struikjes geplant, elektriciteitskast geplaatst en nog wat kleine prullen  ;D


Hieronder enkele foto's. Moest de belichting wat beter zijn zou alles wat meer tot zijn recht komen.. Ik zou eigenlijk eens wat foto's buiten willen maken, met een meer natuurlijker licht. Dat zal voor later eens zijn, als het niet regent, de zon wat schijnt en niet waait  :o  Zal nog even duren dus vrees ik..




Bushes (1)




Module (207)




Module (201)




Module (202)




Module (203)




Module (204)


We hebben weer plezier gehad  ;)

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.