Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Stansefe - rommelhoekje naast de loods

Gestart door Stieven76, 01 augustus 2013, 15:42:12 PM

Stieven76

Merci Dani  :)


Moest je ooit een extra paar handen kunnen gebruiken, puur voor de fun wil ik wel wat komen helpen  ;)
Moet wel leuk zijn om een grotere baan te helpen aankleden en er effectief treinen in te zien rondrijden.

dani

#166
daar hou ik je aan, makker !
Het zal echter pas voor binnen een jaartje of zo zijn denk ik, tegen dat ik door de ruwbouw heen ben :-)

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Citaat van: dani op 19 december 2013, 14:14:19 PM
daar hou ik je aan, makker !
Het zal echter pas voro binnen een jaartje of zo zijn denk ik, tegen dat ik door de ruwbous heen ben :-)


Met plezier dan! Ik ga ervan uit dat ik dan meer ervaring zal hebben in het scenery gedoe, want nu duurt het soms wel lang  ;D
Zolang we ons maar amuseren hé..

Stieven76


Ook hier even mijn nieuwe aanwinst tonen  ;D


Een 8062 van Roco. De wieltjes zijn wat vuil en moeten gekuist worden, net als de stroom afnemers en de loc in het algemeen. Maar gezien dat rijd hij best wel goed. Ikke content. Wat ik me wel afvraag is waar die decoder moet komen, zoals je kan zien is er weinig tot geen plaats..  ???


Verder ook nog 2 NMBS wagonnetjes aangeschaft.


Foto's:

8062 (3)



8062 (1)




8062 (5)




8062 (6)


De wagons:

Goederenwagons (1)

Rangeerduivel

Stieven,
Zo te zien is het de vorige uitvoering van roco,dus zonder stekker,
printplaatje onderbreken,spoeltjes verwijderen(zijn dodelijk voor een decoder) draadjes solderen en klaar!

;)

cassteels

Amai Stieven, ik heb je draadje even doorgespoeld en het is wel straf hoe je op die tijd bent geëvolueerd. Interessant om te zien wat je op zo'n kleine ruimte doet.

Stieven76

Bedankt Stefan  :)
Ik ben er zelf best tevreden over, al zijn er wel dingen die beter kunnen. Maar dat heeft iedereen hier wel met zijn projecten denk ik  ;)


Vandaar dat ik tegen je zei om een kleine module te maken. Daar kan je je echt wel in uitleven. Veel tijd heb ik ook niet altijd, een uurtje hier een en paar uurtjes daar maar ik amuseer me wel. En het ontspant me ook.


Stieven76

Hi all,


Even aan het foefelen geweest met schuim/pluim-karton. Het formaat van de stenen is nog te groot, daar moet ik volgende keer beter opletten.
Dit is volledig snel zelf ingekrast, dus niet met een verbouwd penseeltje. Daar ben ik nu mee aan het testen.
De voegen zijn ook nog niet 100% goed gedaan, ik was vooral benieuwd om zo'n stukje zelf te proberen  ;D




Brickwall_test (1)




Brickwall_test (2)

Michael

Zo te zien toch een geslaagde test, voegen nog even inkleuren, mooi.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

OlivierV

Afgezien van de grote bakstenen is het inderdaad een geslaagde test!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Mooie gedaan.
Al lijken bakstenen me te klein om in schuimkarton te maken. In H0 toch in elk geval.
Daar zou ik styreen muurplaten voor gebruiken
Grote natuurstenen blokken en tunnelportalen daarentegen ...  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stieven76

#176
Citaat van: Gerolf op 26 januari 2014, 10:19:24 AM
Mooie gedaan.
Al lijken bakstenen me te klein om in schuimkarton te maken. In H0 toch in elk geval.
Daar zou ik styreen muurplaten voor gebruiken
Grote natuurstenen blokken en tunnelportalen daarentegen ...  ;)

Bedankt voor de leuke reacties  ;D

Ik dacht dat de loods in het depot van Val-Ricard ook volledig in pluimkarton was opgebouwd  :-\
Dat moet alleszins een immens werk geweest zijn..


Nog een probeersel. Het is wel nog niet klaar. Het moet nog wat meer vervuilt worden, een drybrush met wit, etc...
Dit is de huidige stand:


Concretewall_test (2)




Concretewall_test (1)




Concretewall_test (3)

Gerolf

Wat me opvalt bij (kleine) bakstenen en schuimkarton: de gaatjes in het schuim zijn soms bijna net zo groot als de voegen.
Maar niettemin is die "ooit" bepleisterde muur heel mooi gedaan  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Ik vind het pleisterwerk mooi gelukt.

Voor de stenen zou ik toch de voorkeur geven aan de gekraste versie, daar zijn de voegen strakker. Nu krijg je de indruk dat het opeengemetste ronde stenen zijn met zoals Gerolf al aangaf, te brede voegen.
Anders toch nog iets meer aandacht besteden aan je "stempel" om die van echt rechte hoeken te voorzien en stempelen tegen een latje.

Verder ben je goed bezig.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

Citaat van: SuSke op 27 januari 2014, 12:56:03 PM
aan je "stempel" om die van echt rechte hoeken te voorzien en stempelen tegen een latje.
my thoughts exactly.  Het is mooi werk en zeker de moeite om op die manier verder te werken, alleen zijn je steentjes nu eerder "eitjes" ipv bakstenen. 
Als je er in slaagt om dat penseelhulsje rechthoekig te maken, be je er helemaal !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.