Stansefe - rommelhoekje naast de loods

Gestart door Stieven76, 01 augustus 2013, 15:42:12 PM

Stieven76

Bedankt voor de leuke complimenten! Dat maakt al mijn gefoefel de moeite waard  :P
Alles samen ben ik al best tevreden dat ik dit al kunnen realiseren heb zonder enige voorgaande ervaring.
Geen ervaring is dus wel degelijk geen excuus  ;)


Persoonlijk vind ik mijn groen nog te steriel, maar dat zal wel verbeteren. Ik probeer te kijken naar hoe anderen hun groen maken en daar wat ideeën van te pikken. Het blijft een leer process, zowel om uit te voeren als te weten welke materialen je nodig hebt en wanneer te gebruiken. Maar het is leuk en er is nog vééééééélll te doen  :D


Straks nog wat verder werken..




Dirky

Pas op hé Stieven: Willy volgt je dochter!  :D

Mooi werk! Echt storend steriel is het zeker niet!

evan

Leuk sfeertje aan het worden.  Het komt ook geloofwaardig over ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Stieven76

Citaat van: Dirky op 03 december 2013, 17:36:40 PM
Pas op hé Stieven: Willy volgt je dochter!  :D


Zoals ik 2 jaar geleden op vakantie in Turkije eens zei tegen een Turk die mijn dochter wel zag zitten voor zijn neefje: I have a shotgun! En weg was hij  ;D ;D

Stieven76

Citaat van: evan op 03 december 2013, 17:39:52 PM
Leuk sfeertje aan het worden.  Het komt ook geloofwaardig over ;)


Bedankt Evan! Zo'n compliment van de master himself is alleen maar fijn  ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 03 december 2013, 17:41:31 PM
Citaat van: Dirky op 03 december 2013, 17:36:40 PM
Pas op hé Stieven: Willy volgt je dochter!  :D


Zoals ik 2 jaar geleden op vakantie in Turkije eens zei tegen een Turk die mijn dochter wel zag zitten voor zijn neefje: I have a shotgun! En weg was hij  ;D ;D

Ik heb ooit eens zo éne mijn vuist tegen zijn voorhoofd gezet omdat hij mijn (toen nog) minderjarige dochter wat te intens benaderde >:(,hij was 21,zij 12!
Hij heeft geen tijd gekregen om mij te vragen of ik een schotgun had of niet,het enige wat hij nog gezegd heeft was  dat het pijn deed ??? ???...en daarna nooit meer gezien! ;D

;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Catje op 03 december 2013, 15:46:38 PM
Stieven,


Dat is natuurlijk ook mede te danken aan de hulp van uw dochter. ;)
Ik blijf deze volgen !

Opgelet Willy met dat stalken !  ;D
Groeten Peter ;)

Stieven76

#142
Ik heb nog wat nieuwe foto's. O.a. van:

       
  • Een zelf gemaakt stootblok.
  • Het pad naast het spoor is van een ondergrond voorzien. Dit moet nog verder aangekleed worden met (wild)gras en ander groensel  :D . Zal nog even moeten wachten tot ik ook enkele langere en lichtere kleuren gras heb (bv 6 en 12mm gras, + beige gras om wat meer kleur te krijgen). Het langste gras wat ik nu heb is 4.5mm en maar 2 verschillende kleuren groen. Het gaat te saai worden anders vermoed ik. Ook een afsluiting (witte paaltjes met draad tussen) moet nog voorzien worden, zodat de wandelende of fietsende Preisertjes niet zomaar het spoor op kunnen.
  • Dan nog een overzichtje met wat Preisers en de lichten van de goederenloods in werking.
Ideaal zou zijn dat ik zaterdag tot in Houten geraak voor nog wat scenery materiaal en eens rond te kijken. Maar ik ontzie me wat de moeite om in mijn eentje 160km enkel over en weer te rijden  :(


Foto's:








Module (171)


Module (172)













Meer foto's kan je op mijn Flickr vinden  :D

OlivierV

Ziet er helemaal niet verkeerd uit Stieven!

Wat denk ik ook niet mag ontbreken is een achtergrond. ;)
kwestie van iedereen bezig te houden.  ::)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Steven, op de laatste foto reeks zie je duidelijk dat je in de stijgende lijn zit, ziet er mooi uit, rails zien er ook een stuk beter uit dan een paar blz terug.
Ga zo door.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirky

Leuk dat we weer meer en meer mooie dingen te zien krijgen op dit forum... Goe bezig! ;)

Michiel

Stieven, dit is een heerlijk draadje om volgen. Ongecompliceerd en doeltreffende modelbouw, dat goed oogt, natuurlijk aanvoelt en logisch opgebouwd is. Mijn complimenten!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stieven76

Bedankt voor de complimenten allemaal, we doen rustig verder.
Er is nog veel voor verbetering vatbaar, maar oefening baart kunst hé  ;)
Om het groen wat realistisch te krijgen, daar heb ik het toch nog wat moeilijk mee.
Ik ga dikwijls kijken in de draadjes van Evan en Wim (kautenbach), want die zijn werkelijk prachtig, en probeer dan wat dingen te pikken.  ;D