Stansefe - rommelhoekje naast de loods

Gestart door Stieven76, 01 augustus 2013, 15:42:12 PM

Stieven76

Ja maar ik ga die loods grondig aanpakken, net zoals ik met de goederenloods gedaan heb.
Muren schilderen, voegen, poorten schilderen en terug hangen, weatheren, binnenzijde afwerken met eventueel iets van interieur..
Nog werk genoeg aan  ;D

Stieven76

#121
Gisterenavond een reling in elkaar gesoldeerd die het tankstation wat afschermt van de rest van de omgeving.
Ik moet juist nog een kleine aanpassing doen zodat het laatste stuk de helling volgt van het pad, dat gaat mooier zijn dan het nu is.
Dan nog wat opkuisen, in de primer zetten en voorzien van, ik denk, een rode kleur. Daarna kan ik beginnen aan het tankstation zelf.


Foto's:





















Stieven

vyncky

Netjes gedaan!
Mooi soldeerwerk!

Misschien als finishing touch nog een paar leidingen aan de tank toevoegen,
-safty/ontluchting
-toevoer en afvoerleidingen

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Stieven76

Citaat van: vyncky op 19 november 2013, 12:41:49 PM
Misschien als finishing touch nog een paar leidingen aan de tank toevoegen,
-safty/ontluchting
-toevoer en afvoerleidingen
Bedankt  ;)
Het tankstation zelf moet nog gedaan worden. Op het moment staat het er maar gewoon los bij.
Ik moet inderdaad de leidingen nog voorzien, schilderen, weatheren, waarschuwingsborden plaatsen en een brandkast wil ik er ook nog bij.


Stieven

Sattrickske

Mooi en proper soldeerwerk! 

Als je in de toekomst nog zulk soldeerwerk gaat uitvoeren kan ik je wel een keramische soldeerplaat aanraden: http://www.fohrmann.com/soldering-plate.html
+ nog wat accessoires (stalen pinnetjes en soldeerhaken) en je bent gesteld.

Stieven76

Patrick,


Is het deze die je wil bedoelen:http://www.fohrmann.com/lotplatte.html
De link die je meegaf geeft een 404 error.  ;)


Stieven

Sattrickske

Ja dat is 'm!  Straffe toeren, daarnet werkte ie nog, nu niet meer >:(
Is een heel handig hebbeding om te solderen.  Met wat stalen pennetjes en soldeerhaken kan je je stukken perfect vastleggen en heb je je twee handen vrij...

De truc met de plakband en plannetje eronder gebruikte ik vroeger ook.  Alleen werd het soms lastig wanneer de plakband begon te smelten.

Dirky

die Lötplatte van 25€  is hier in een ander draadje ook eens besproken geweest. Het is gewoon een onderdeel dat bij de betere chauffagist kan gekocht worden voor dacht ik, minder dan 10 euro.
Weet er nog iemand de link?


Stieven76

Kleine update van het tankstation. Het is zeker nog niet klaar!
Ik moet nog verder details afwerken, pictogrammen plaatsen, brandbluskast wil ik er nog bij en nog wat kleine onvolmaaktheden wegwerken.
De tank heeft ondertussen al wel een betere verweerbeurt gekregen dat wat je hier op de foto's ziet, maar het is nog altijd niet naar mijn zin..


Foto's:


Module (154) by Stieven76, on Flickr




Module (156) by Stieven76, on Flickr




Module (157) by Stieven76, on Flickr




Module (158) by Stieven76, on Flickr




Module (159) by Stieven76, on Flickr


Davidv

Misschien nog een beetje afgelopen groen op de tank ? een ideetje   Sterk bezig wel . steek veel op van dergelijke topics

Steam.N

Ik vind die tank er al erg goed uitzien !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007


OlivierV

Stieven,

Ik ben jaloers op je, je module is knap geworden.

'k Zou beter ook nog eens aan die van mij werken, maar ja 'k geef te veel prioriteit aan andere zaken voor de moment. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Catje

Stieven,

Ik heb uw bijdrage vanaf het begin gevolgd, ik vind het werkelijk fantastisch wat u heeft gemaakt. ;D
Dat is natuurlijk ook mede te danken aan de hulp van uw dochter. ;)
Ik blijf deze volgen.
Succes.

Modelspoorgroeten,
Willy