Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Stansefe - rommelhoekje naast de loods

Gestart door Stieven76, 01 augustus 2013, 15:42:12 PM

dani

dat wordt een knappe module, Stieven.    Ik ben bijna jaloers op je vorderingen, want bij mij ligt de boel al enkele maanden zo goed als stil.

Doe Zo voort, man, je bent op het goeie spoor!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

TBCédric

Citaat van: dani op 14 september 2013, 11:58:51 AM

Doe Zo voort, man, je bent op het goeie spoor!

Niet op het goede spoor Dani, maar op het goede perron .  ::)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

Citaat van: dani op 14 september 2013, 11:58:51 AM
dat wordt een knappe module, Stieven.    Ik ben bijna jaloers op je vorderingen, want bij mij ligt de boel al enkele maanden zo goed als stil.

Doe Zo voort, man, je bent op het goeie spoor!

Goh hier gaat het ook traag hoor. In mijn vakantie hier in huis moeten werken en ondertussen is de sportvakantie ook afgelopen en ga ik weer 2x in de week gaan sporten. Blijven dus in de week eens een paar uurtjes over en eens wat uurtjes in het weekend. Moet ondertussen ook de vrouw wat tevreden houden  ;D  ;D
Maar we amuseren ons en ik ben idd wel tevreden over mijn perron. Beter kan altijd maar voor de eerste keer...  ;)

Daarnet op de MSM website info over de modulebaan gevonden. Is dit nog actief? Ik ga eerst proberen om deze module netjes en naar mijn zin af te werken en indien ik overall tevreden ben met het resultaat wil ik me wel eens aan een module wagen voor MSM. Al zal dat nog wel even duren aangezien ik nog veel moet leren ivm scenery e.d. Het zijn nog altijd maar mijn eerste stappen in de module en scenerybouw.

Bijna vergeten. Bedankt allemaal voor de complimenten  ;D

Stieven.

doomslu

De MSM Modulebaan is nog actief. In Leuven 2014 zullen we er weer bij zijn!

Oeps, ik heb hier al maanden geleden beloofd om dat hoofdstuk op de website bij te werken...  :-[ Ik moet er dringend eens werk van maken.

Eén excuus: de laatste weken bezig geweest om stiekem een website voor mijn vrouw op te zetten. Verrassing voor haar verjaardag (gisteren). Alle energie daarin gestoken en ondertussen natuurlijk ook tussendoor MSM 129 aan het op poten helpen zetten.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#34
@doomslu,

een website (van en) voor uw vrouw, wat moeten wij ons daar van voorstellen ? ;D Ook met leuke foto's daar Olivier nog steeds op zoek is naar leuke foto's !
Groeten Peter ;)

Excuseer Stieven dat baantje met gebouwen en  loskade is wel een leuk gegeven, onder het motto eenvoudig kan ook mooi zijn !
Groeten Peter ;)

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 september 2013, 14:08:12 PM
@doomslu,

een website (van en) voor uw vrouw, wat moeten wij ons daar van voorstellen ? ;D Ook met leuke foto's daar Olivier nog steeds op zoek is naar leuke foto's !
Groeten Peter ;)

Voorlopig heb ik ze off-line gezet omdat er nog heel wat aan de inhoud moet gewerkt worden. Je zal dus nog even in spanning moeten blijven wachten.  8) ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Citaat van: doomslu op 14 september 2013, 16:53:59 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 september 2013, 14:08:12 PM
@doomslu,

een website (van en) voor uw vrouw, wat moeten wij ons daar van voorstellen ? ;D Ook met leuke foto's daar Olivier nog steeds op zoek is naar leuke foto's !
Groeten Peter ;)

Voorlopig heb ik ze off-line gezet omdat er nog heel wat aan de inhoud moet gewerkt worden. Je zal dus nog even in spanning moeten blijven wachten.  8) ;D
Ik wil anders wel wat visuele inhoud doorsturen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter


Stieven76

De betonvloer van de locloods is ook gedaan. Persoonlijk ben ik er weer tevreden van  ;D
Niet letten op die bruine hoop ervoor, dat is mislukt vermoed ik. Iemand een idee wat er zoal net voor de poort van een loods ligt?
Ik had precies beter de beton een stukje doorgetrokken, of mss beter houten balkjes zodat de Preisers veilig over het spoor kunnen? Mijn eerste idee was een hoop aangestampt zand maar dat is dus niet echt goed gelukt. Misschien best opnieuw doen?
Aan de loods zelf is nog zo goed als niets gedaan, die moet nog volledig aangepakt worden.

Foto's:







OlivierV

#41
Stieven, voor een loods liggen vaak slakken, bij PeterVG's Hamsart zag ik dat hij ook echte slakken gebruikte van de spoorweg, deze had hij wel goed gefilterd (verdund/gefilterd door een dingetje) en deze dan aangebracht op de modelbaan.

'k Ga even op zoek naar wat foto's.

edit:
De sporen voor dit stootblok zijn zo gedaan, er moet nog ergens een filmpje van rondzwerven als ik mij niet vergis.

stootblok @ Hamsart by Peter Van Gestel, on Flickr

Filmpje
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Bedankt voor de foto en de link naar het filmpje.
Ik ga ook eens wat foto's opzoeken van een diesel loc loods en hopelijk kan ik daar iets van maken.  ;D

dani

als jij zo doorgaat, Stieven, dan ga ik toch eens overwegen om je als "aannemer van openbare treinbaanwerken"  in te huren voor de scenery op mijn eigen baan.    Kwantakosta ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

@Dani:
Bedankt voor het compliment maar het zijn maar mijn eerste stappen in de scenery wereld. Ik vermoed dat er nog van alles gaat misgaan  :o
Ik heb ook nog niets met groensel gedaan, daar ben ik ook heel benieuwd naar.

Gisterenavond nog wat verder gewerkt aan de locloods omgeving. Vooral infrastructuur werken zoals de parking, het pad langs de zijkant en de voorkant van de loods. Gemaakt met gyproc joint filler wat ik nog wat staan had  :) De bruine modderpoel voor de loods heb ik eerst verwijderd, dat trok echt op niks.
De reepjes balsahout ga ik deze avond verwijderen en dan de zijkanten schuin afwerken. De overweg aan het hoofdspoor wordt dan ook mee gedaan.

Ben er nog niet volledig uit wat voor soort parking het zal worden. Weer geen beton alleszins  ;) Ik dacht eerder een verharde grond - zand/grind parking met een lokale toegangsweg. Heb al wat voorbeelden in mijn 'inspiratie' map staan, moet ik nog eens goed bekijken.

Foto's:












Wel leuk om zo toch wat 'leven' in de module te zien komen..

Stieven