Stansefe - rommelhoekje naast de loods

Gestart door Stieven76, 01 augustus 2013, 15:42:12 PM

Michael

Citaat van: Stieven76 op 23 oktober 2013, 17:03:53 PM

Nu voor ik aan de kleuring begin ga ik het toch maar eerst eens testen op een plankje met een geballaste rail. Kan ik ook wat zoeken tot ik tevreden ben van de kleur.

Stieven, goed idee, maar misschien kan je op zoek gaan naar een foto van het grootbedrijf waarbij je rails en ballast ziet die jou voorkeur genieten en dat dan trachten na te bootsen. Zo kan je ook hier op het forum laten zien welke kant je op wilt en kunnen de cracks hier je eventueel helpen om het beoogde resultaat te bereiken.

Succes alvast, hier op het forum is al veel geschreven over dit onderwerp, maar niet altijd even makkelijk terug te vinden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stieven76

#91
@Michael,
Dat van die foto is idd een goed idee. Straks eens rondkijken op het net of ik een goede naar mijn zin vind.  ;)

Gisteren tot 2u 's nachts aan het knutselen geweest. Ik heb zelf kabelgoten en wisselmotors gemaakt met plasticard. Een serieus werkje  :P
Ook zijn de wissels van ballast voorzien en zijn nu alle ballast werken gedaan  :D Buiten hier en daar nog wat bijwerken nadat ik er eens met de stofzuiger ben over geweest. Naast de kabelgoten ligt er ook een dienstpadje.
Net zoals de ballast dient ook dit nog bijgekleurd te worden. Dat is hopelijk voor zondag. Vandaag is het werken in huis.

Foto's:






















Stieven

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Dat ziet er erg goed uit! Vooral dat men kan zien dat het losse tegels zijn, een beetje scheef, een paar ontbrekend met de blote kabels zichtbaar. Ik vind dit er erg goed uit zien!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mark7758

Ziet er goed uit.
Even van uit het spoorwerk.

De kabelkoker loopt achter de wisselstellers langs. Niet onderdoor. (Gewicht dat rust op de kabels.)
De wisselsteller wordt aangesloten via een wisselaansluitkastje. Daarin wordt de kabel van het relaishuis of relaiskast gekoppeld aan de kabel van de wisselsteller. (Mocht je een steller vervangen dan hoef je alleen dat kleine stukje te vervangen.)
De Relaiskast staat wat verder van het spoor af. Veilig werken en zo.
Maar idee is leuk en goed. Voor vragen mail maar.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Stieven76

Bedankt voor de complimenten! Al die tegeltjes maken lijmen heeft langer geduurd dan ik dacht  ;)

Dank voor de extra info Mark.
Heb je daar misschien een foto van want ik kan het me moeilijk voorstellen zo. Dan kan ik mss proberen om het nog wat aan te passen.
100% echt hoeft het voor mij niet te zijn, maar als het kan met enkele kleine aanpassingen dan doen we dat  ;)

Grts,

Stieven

Sattrickske

Enorm mooi uitgevoerd!  Door al die losse tegels is het precies echt.  Maar wat een titanenwerkje :o, hoedje af zenne...

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mark7758

Citaat van: Stieven76 op 26 oktober 2013, 12:22:23 PM
Bedankt voor de complimenten! Al die tegeltjes maken lijmen heeft langer geduurd dan ik dacht  ;)

Dank voor de extra info Mark.
Heb je daar misschien een foto van want ik kan het me moeilijk voorstellen zo. Dan kan ik mss proberen om het nog wat aan te passen.
100% echt hoeft het voor mij niet te zijn, maar als het kan met enkele kleine aanpassingen dan doen we dat  ;)

Grts,

Stieven
Sorry voor de late reactie. Was even het onderwerp kwijt.
Ga kijken of ik wat heb.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Stieven76

#99
Bedankt Marc  ;)

Van de week de ballast gekleurd. Gisteren hier en daar nog wat losse of ontbrekende ballast bijgevuld, die moet nog gekleurd worden. Ter hoogte van het tankstation is de ballast wat vuiler gemaakt, al is dat nog niet 100% naar mijn zin.
Ik denk wel dat er nog eens over de ballast ga gaan met wat poeders om meer details toe te voegen.

Gisteren ook mijn eerste boompje gedraaid, gezellig bij mijn vrouw in de zetel. Zij tevreden dat ik bij haar zat en ik ook tevreden dat ik iets kon doen  ;D  ;) De vooruitgang hieromtrent zal ik in een ander draadje zetten en daarna de link hier aanvullen.
EDIT: de link voor het boompje http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,19041.msg233755.html#msg233755

Foto's van de gekleurde ballast (ziet er wel egaler uit in het echt:





mark7758

Hier een paar voorbeelden. Kijk en geniet. (Je komt soms de meest rare borden en voorbeelden tegen.)
Zo heb ik nog wel meer details van zaken die tijdens mijn werk tegen kom.





















Veel plezier.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Herwig



     Dit zijn een stel nuttige, instructieve foto's.... .

Stieven76

@Mark: bedankt voor de foto's, hier kan ik wel iets mee. Ik denk wel dat ik de kabelgoten wat ga aanpassen zodat ze rond de wissel motor lopen en niet er onder door. Is een kleine aanpassing en lijkt dan toch iets realistischer  ;)

Gisteren eens een poging gedaan tot het zaaien van gras met de omgebouwde vliegenmepper  ;D
In tegenstelling tot het boompje ben ik hier wel vrij tevreden over. Het gebruikte gras heeft een lengte van 2.5 en 4.5mm.

Voorlopig heb ik enkel het middenstuk gedaan, de zijkant aan het spoor moet nog gedaan worden. Daar zou ik graag het gewone gras hebben met enkele stukken wild gras  of struiken er tussen.

De eerste 2 foto's zijn er van het net gemaakte boompje dat een voorlopig plaatsje heeft gekregen. Wanneer ik er betere maak zal dit waarschijnlijk wel geliquideerd worden. (zie: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,19041.msg234890.html#msg234890 )

Foto's;











Stieven76

Een beetje verder met groen gespeeld en geprobeerd. Tot nu toe ben ik wel best tevreden  ;D ;D
Het gras moet nog verder bij gezaaid worden + nog ander groen toevoegen, het tankstation en de loc loods moeten nog afgewerkt worden, enz..

De kabelgoten naast de wissels zijn al aangepast zoals Mark aangegeven heeft. Ze lopen nu naast de wisselmotor ipv er onder door. Enkel het witte aansluitpotje moet ik nog plaatsen. Hier heb ik nog geen foto's van.
De foto's hieronder waren eigenlijk genomen om de 2 nieuwe (groene) wagonnetjes te showen die ik van Olivier heb overgenomen, maar ze geven al een beeld van hoe het nu is  ;)

Voor 0.0 ervaring te hebben met scenery ben ik toch al heel tevreden over wat ik tot nu toe al gemaakt heb. Mezelf toch wel overtroffen  ;)  En het kan alleen maar beter worden.
















OlivierV

't Begint meer en meer vorm te krijgen!
Dat eerste boompje kan nog altijd prima fungeren als grote struik, die kom je in het echt ook tegen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan